Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tamron
Fra : Ducky

Dato : 04-05-07 11:23

Hej

Er der nogen der har erfaring med det nye Tamron 18 - 250 mm, eller skal gå
over i Sigma i stedet for, det skal side på en Canon 350 er meget i tvivl om
det er det rigtige objektiv til lidt af hvert.

gokke@stofanet.dk

Fra : michael bs

Dato : 04-05-07 13:22

"Ducky" <gokke@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gå over i Sigma i stedet for, det skal side på en Canon 350 er meget i
> tvivl om det er det rigtige objektiv til lidt af hvert.

Hvis du er ligeglad med billedkvaliteten er det sikkert udmærket.

Jeg ville dele op i fx 18-50 og 70-200. Det ville give meget bedre
billedkvalitet.

mvh Michael

Fra : John Sahl

Dato : 04-05-07 13:36

michael bs wrote:
> Hvis du er ligeglad med billedkvaliteten er det sikkert udmærket.

Underligt svar. Det er klart at man med så stort område som 18-250mm må gå
på kompromis, men efter hvad jeg har læst rundt omkring er det faktisk et
ganske ok objektiv.

Der er nok desværre ikke så mange med praktiske erfaringer med 18-250'eren
endnu da den er så ny, men jeg kender flere der er interesserede i den.

> Jeg ville dele op i fx 18-50 og 70-200. Det ville give meget bedre
> billedkvalitet.

Jeg har selv 28-75 og 70-200 men ind i mellem kan det da være rart med et
objektiv som bare spænder lidt videre, men det kommer jo også an på hvad man
skal bruge det til.

--
John Sahl

Fra : michael bs

Dato : 04-05-07 14:55

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Underligt svar. Det er klart at man med så stort område som 18-250mm må gå
> på kompromis, men efter hvad jeg har læst rundt omkring er det faktisk et
> ganske ok objektiv.

Ja, det var ikke for at virke arrogant. Jeg har bare aldrig set et objektiv
med så stort et omfang, der bare kan lave nogenlunde hæderlige billeder..
Men udviklingen går jo sin gang, så de er sikkert blevet bedre til det.
Desuden er det jo et crop kamera, der ikke er så kritisk, da kun det
midterste af glassene bliver brugt.

> Der er nok desværre ikke så mange med praktiske erfaringer med 18-250'eren
> endnu da den er så ny, men jeg kender flere der er interesserede i den.

Ja ja..og Tamron skal man ikke kimse ad. De laver fatisk glirende
objektiver.

> Jeg har selv 28-75 og 70-200 men ind i mellem kan det da være rart med et
> objektiv som bare spænder lidt videre, men det kommer jo også an på hvad
> man skal bruge det til.

Enig.
Mvh Michael

Fra : JDD

Dato : 04-05-07 15:49

> Desuden er det jo et crop kamera, der ikke er så kritisk, da kun det
> midterste af glassene bliver brugt.
>
> Enig.
> Mvh Michael

Det er så også et "crop" objektiv så.....

Fra : Morten Hessellund

Dato : 04-05-07 17:32

> Er der nogen der har erfaring med det nye Tamron 18 - 250 mm, eller skal gå
> over i Sigma i stedet for, det skal side på en Canon 350 er meget i tvivl om
> det er det rigtige objektiv til lidt af hvert.

Popular Photography har testet det i seneste udgave og giver det
faktisk rimelig god kritik.

Testen ligger også online:
http://www.popphoto.com/cameralenses/4110/lens-test-tamron-18-250mm-f35-63-di-ii-macro.html

Morten

Fra : michael bs

Dato : 04-05-07 18:26

"Morten Hessellund" <hessellund@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er det rigtige objektiv til lidt af hvert.

Popular Photography har testet det i seneste udgave og giver det

Imponerende! De hviler ikke på laurbærene hos Tamron.

Michael