Komlett.dk...godt eller skidt
Fra : ___P.Sir

Dato : 08-05-07 12:46

Nogen der har handlet med ovenstående og har gode el. dårlige erfaringer?
Min søn skal have fyret nogle konfirmationspenge af, og tilsyneladende er
dette firma det eneste, som har de ting på lager, han skal bruge. Alle andre
taler 2-3 uger ventetid på bl.a. det grafikkort, han har udset sig, så vi er
lidt mistænkelig. Måske ligger det i udlandet i virkeligeheden? De svarer
heller ikke på telefonnummeret,som er opgivet på hjemmesiden...
preben

Fra : Holst

Dato : 08-05-07 12:53

___P.Sir wrote:

> [...]
> lidt mistænkelig. Måske ligger det i udlandet i virkeligeheden? De svarer
> heller ikke på telefonnummeret,som er opgivet på hjemmesiden...

Deres hjemmeside eksisterer heller ikke. Jeg ville helt sikkert holde
mig fra dem.

Fra : Svend

Dato : 08-05-07 12:57

Holst skrev:

> Deres hjemmeside eksisterer heller ikke. Jeg ville helt sikkert holde
> mig fra dem.

Det er komplett.dk og de er ret store i norge og sverige.

--
Svend

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-05-07 13:02

> Deres hjemmeside eksisterer heller ikke. Jeg ville helt sikkert holde
> mig fra dem.

Sikke noget vrøvl!

www.komplett.dk

Claus

Fra : Holst

Dato : 08-05-07 13:24

Claus Tersgov wrote:

> Sikke noget vrøvl!

Ja, vrøvl i den udstrækning, at det var forkert stavet i emnefeltet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-05-07 13:00

> [...]
> ligger det i udlandet i virkeligeheden? De svarer heller ikke på
> telefonnummeret,som er opgivet på hjemmesiden... preben

Komplett er een af nordens allerstørste elektronikgiganter med en omsætning
på 2,5 milliard og små 400 ansatte. Så det er næppe nogen bolchebutik...

Jeg har handlet med dem to gange, og der et ikke nogen problemer.

Claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-05-07 13:03

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> det i udlandet i virkeligeheden? De svarer heller ikke på
> telefonnummeret,som er opgivet på hjemmesiden... preben

Nu formoder vi du mener komplett.dk

http://www.edbpriser.dk/Dealer/dealer_info.asp?ID=681

--
Bjarke Andersen

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-05-07 13:40

jaja ok, jeg lavede en tyrkfejl....men I ved jo godt hvad meningen med
spørgsmålet var - og er da også besvaret lidt. En enkel har ihvertfald ikke
haft problemer med firmaet, så det er da en start.
preben

Fra : chicco

Dato : 08-05-07 14:59

On Tue, 8 May 2007 14:40:11 +0200, "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>spørgsmålet var - og er da også besvaret lidt. En enkel har ihvertfald ikke
>haft problemer med firmaet, så det er da en start.

Du kan roligt handle med dem, de er først rigtigt ved at komme ind på
det danske markede, de har nogel billige hw, i starten for at komme
ind på markede, og der er mange gode tilbud jeg får deres nyhedsbrev,
hvor de kommer med mange gode tilbud, min onkel bor i Sverige, og han
siger også god for dem, den enesteulempe der er, det er hvis du ikke
har dankort/visa for de sender ikke pr. efterkrav endnu, men det
kommer senere

Fra : John

Dato : 08-05-07 14:23

___P.Sir skrev:
> [...]
> lidt mistænkelig. Måske ligger det i udlandet i virkeligeheden? De svarer
> heller ikke på telefonnummeret,som er opgivet på hjemmesiden...

Jeg har handlet med dem. Varen var ikke på lager da jeg bestilte, men
den forventede leveringstid blev overholdt.

Mvh

John

Fra : Brian

Dato : 08-05-07 15:57

___P.Sir wrote:
> [...]
> ligger det i udlandet i virkeligeheden? De svarer heller ikke på
> telefonnummeret,som er opgivet på hjemmesiden...

De sender varene fra et lager i Norge, så den reele leveringstid er 3-4
dage. Udover at de "glemte" at videregive den information, har jeg ikke
noget at udsætte på dem.

/Brian

Fra : Holst

Dato : 08-05-07 17:39

Brian wrote:

> De sender varene fra et lager i Norge, så den reele leveringstid er 3-4
> dage. Udover at de "glemte" at videregive den information, har jeg ikke
> noget at udsætte på dem.

Hvis de sender fra Norge, bør man vel være opmærksom på, at Norge ikke
er med i EU.

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-05-07 18:56

> Hvis de sender fra Norge, bør man vel være opmærksom på, at Norge ikke er
> med i EU.

Tja, så skal der jo betales told og moms oveni..??? Men det, samt den højere
fragtpris, må de vel have indkalkuleret i de annoncerede priser?
preben

Fra : Holst

Dato : 08-05-07 19:40

___P.Sir wrote:

> Tja, så skal der jo betales told og moms oveni..??? Men det, samt den højere
> fragtpris, må de vel have indkalkuleret i de annoncerede priser?

Hvorfor skulle de det?

Fragt, porto og lignende bliver jo typisk først tillagt, når man
begynder at tjekke ud fra webbutikken.

Told og moms er ikke noget, som webbutikken skal bekymre sig om. Det er
en opkrævning, der først sker, når forsendelsen når frem til Danmark.

Fra : Henning

Dato : 08-05-07 20:28

On Tue, 08 May 2007 20:39:33 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
Til gengæld er Norge med i en økonomisk samhandelsaftale med Danmark,
hvorfor moms og told er lige som med resten af EU.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-05-07 08:40

> Tja, så skal der jo betales told og moms oveni..??? Men det, samt den
> højere fragtpris, må de vel have indkalkuleret i de annoncerede
> priser? preben

Det er da ufatteligt...

Er der slet ikke nogen, som gider at sætte sig ind i tingene, inden man
poster al det sludder?

Claus

Fra : Pico

Dato : 08-05-07 20:27

Holst wrote:

> Hvis de sender fra Norge, bør man vel være opmærksom på, at Norge ikke
> er med i EU.

Er det ikke et spørgsmål om hvor varen faktureres fra? Det er jo et dansk
telefonnummer de opgiver.
--
MVH
Pico

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-05-07 08:39

> Hvis de sender fra Norge, bør man vel være opmærksom på, at Norge ikke
> er med i EU.

Nej, der faktureres i danmark. Nogle gange sender de fra deres centrallager,
men man handler i danmark!

Mine to køb kom fra det danske lager, det var postdanmark, der var
transportør.

Claus

Fra : Brian

Dato : 09-05-07 15:31

Claus Tersgov wrote:

> Mine to køb kom fra det danske lager, det var postdanmark, der var
> transportør.

Mit kom skam også med Postdanmark, men var blevet transporteret fra Norge
til Danmark med et andet fragtfirma.

/Brian

Fra : Hans

Dato : 09-05-07 17:23

> Mit kom skam også med Postdanmark, men var blevet transporteret fra Norge
> til Danmark med et andet fragtfirma.
>
> /Brian
Og vel med et tredje firma fra Korea til Norge?

Fra : Brian

Dato : 09-05-07 18:40

Hans wrote:

> Og vel med et tredje firma fra Korea til Norge?

Sikkert, men hvad har det med sagen at gøre ?

Når jeg bestiller en vare fra et firma med dansk tekst på en dansk
hjemmeside, forventer jeg sjovt nok at de sender det fra Danmark - medmindre
de åbenlyst skriver andet.

Som skrevet før, gav deres angivning af leveringstid heller ikke "mistanke"
om andet.

/Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-05-07 19:12

> Sikkert, men hvad har det med sagen at gøre ?
>
> Når jeg bestiller en vare fra et firma med dansk tekst på en dansk
> hjemmeside, forventer jeg sjovt nok at de sender det fra Danmark -
> medmindre de åbenlyst skriver andet.

Når man læser på deres hjemmeside "Om os" står der bl.a. følgende:
Hvor finder du Komplett.dk?
I tillæg til Komplett.dk i Danmark driver vi også Komplett.no i Norge,
Komplett.se i Sverige, Komplett.co.uk i Storbritannien, Komplett.ie i
Irland, Komplett.nl i , Komplett.be i Belgien, Komplett.de i Tyskland,
Komplett.at i Østrig, Komplett.fr i Frankrig samt salg til dataforhandlere i
Norge under navnet Norek. Vores hovedkontor og lager ligger i Sandefjord,
Norge. Vi har også et lager i Holland som forsyner vore kunder i
Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Tyskland, Østrig og Frankrig med
varer.

Så det er vel forventeligt, at varerne sendes fra Norge eller?

Kurt

Fra : Brian

Dato : 09-05-07 21:03

Kurt B. Andersen wrote:

> Så det er vel forventeligt, at varerne sendes fra Norge eller?

Det synes jeg ikke, eftersom hele siden signalerer at det er et dansk
firma - inkl. leveringstiderne.

Men det er da muligt at man skal gøre det til en vane, at tjekke den slags.

/Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-07 10:41

> [...]
> medmindre de åbenlyst skriver andet.
> Som skrevet før, gav deres angivning af leveringstid heller ikke

Næsten alle de helt store firmaer i dag har centrallagre et sted i europa.
Alt andet er fordyrt. Fx. har Metabo lager i belgien og leveringstiden er
under 24 timer. Altså dag til dag levering.

Claus

Fra : Brian

Dato : 10-05-07 15:35

Claus Tersgov wrote:

> Næsten alle de helt store firmaer i dag har centrallagre et sted i
> europa. Alt andet er fordyrt. Fx. har Metabo lager i belgien og
> leveringstiden er under 24 timer. Altså dag til dag levering.

Og her er kodeordet jo så, at de har dag til dag levering, som de sikkert
både reklamarere og tager sig betalt for.

/Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-05-07 16:07

> Næsten alle de helt store firmaer i dag har centrallagre et sted i europa.
> Alt andet er fordyrt. Fx. har Metabo lager i belgien og leveringstiden er
> under 24 timer. Altså dag til dag levering.

Og sker der noget med en Creative mp3-afspiller ryger den til Irland. Der
kan godt gå en del tid med det, skulle jeg hilse og sige

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-05-07 19:36

On Tue, 8 May 2007 13:45:55 +0200, "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

>Nogen der har handlet med ovenstående og har gode el. dårlige erfaringer?

Jeg har for nylig købt 2 stk. SATA-harddisk-skuffer hos Komplett.dk,
og alt ifm handelen fungerede 100%.
--
Venlig hilsen
Gert

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-05-07 10:36

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> skrev i en
meddelelse news:jlg1439ko3n9jhsbp2uqjm609klmajc7va@4ax.com...

> Jeg har for nylig købt 2 stk. SATA-harddisk-skuffer hos Komplett.dk,
> og alt ifm handelen fungerede 100%.
> --
Jeg takker for alle indlæg og handler trygt med komplett.dk
preben