Hvad kendetegner forskellige genrerer ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-07 09:31

Hej NG.

Jeg er ikke særlig musikalsk mht. at spille etc. så jeg ved ikke så
meget om det mere tekniske om musik og genrerer.

Hvad kendetegner pop lignende genrerer ala. pop, country, dansktop fra
hinnanden, er det takterne eller ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 02-05-07 13:32

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> meget om det mere tekniske om musik og genrerer.
>
> Hvad kendetegner pop lignende genrerer ala. pop, country, dansktop fra

det har bl.a. noget at gøre med hvordan "beatet" er i musikken...
svært at skrive men f.eks: 1 og 2 og 3 og 4 og 1 og 2 og .... osv
eller 1 og 2og3og4og...

og så hvordan rytmesektionen ligger - altså f.eks. på 1 og 3 eller 2 og 4...

jeg vil anbefale dig at spørge en musikbibliotekar - her i aalborg er de
yderst kompetente...
de budre kunne finde noget litteratur til dig om det...

Rasmus
X-og-tværs: Bedre vidende fjolser med 2 bogstaver:
....... SF.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-07 14:21

On 2 Maj, 14:32, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk> wrote:

> [...]
> yderst kompetente...
> de budre kunne finde noget litteratur til dig om det...

Mange tak, så det der hen af jeg troede. Jeg vil lede videre.

> X-og-tværs: Bedre vidende fjolser med 2 bogstaver:
> ...... SF.

Jeg er nok selv nærmere DF end SF, men stadig kan man ryste på hovedet
over dem (DF)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 02-05-07 17:43

Christian B. Andresen wrote:

> Mange tak, så det der hen af jeg troede. Jeg vil lede videre.

var så lidt...

> Jeg er nok selv nærmere DF end SF, men stadig kan man ryste på hovedet
> over dem (DF)

ja... men det er aldrig smart at pisse i hækken over til naboen vel...
så jeg synes bare - det lader til vi er på samme politiske side at du burde
holde det for dig selv...
EOD herfra.

Rasmus

Fra : Lars Holst

Dato : 02-05-07 22:16

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said in

> [...]
> Christian.....MSN: spørg...
> http://www.yee-haw.dk
> X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:

Jamen når vi taler om genrer så må jeg lige gøre opmærksom på at der
findes flere genrer end dem du nævner.

Pop
Raï Rock
1960's
Acid Jazz
Rackabilly
Musica Criolla
Americana
Death Metal
Avantgarde
Taarab
Avantgarde jazz
Ballads
Bomba
Big Band
Kansa City Jazz
Bluegrass
Doom Metal
Plena
Blues
Reggaeton
Bossa Nova
Børnesange
Trash Metal
Calypso
Llanero
Celtic
Choral
Nueva Cancion
Nu jazz
Church
Bubblegum pop
Tex-Mex
Classic Rock
Power Pop
Mississipi Delta Blues
Classical
Tejano
Girl punk
Comedy
Jump Blues
Country
Boy Bands
Dance
Boogie Woogie
Dub
Electropop
Danskpop
Vaudeville
Dansk Folk
Futurepop
Dansk Syre
Chicago Blues
Afro Cuban
Dansk Rock
J-pop
Atlanta Blues
Dansk Top
New Orleans Jazz
Dixieland
Spirituals
Samba
Easy Listening
Gumbo
Electronica
Ethnic
Doo Wop
Folk
Noise Pop
Marching Jazz
Folkrock
Neo Soul
Rumba
Folklore
Sophisti-Pop
Disco
Free jazz
Funk
New Jack Swing
Turbo-Folk
Guarania
Tango
Go-go
Fussions jazz
Black Gospel
Synth-Pop
White Gospel
Milonga
P-funk
Morna
Heavy Rock
Modal Jazz
Heavy Metal
Hip-Hop
House
Chacarera
Instrumental
Strip-down funk
Instrumental Rock
Irish Folk
Cuarteto
Jazz
Crooners
Vocal jazz
jazz funk
Hard Bop
Art Rock
Andean Music
Bolivian Music
Anglo-Celtic music
Cool Jazz
British Rock
Smooth Jazz
Appalachia
Latin
Lounge
Desert Rock
Zydeco
Township
Kwela
Honky Tonk
Meditative
Garage Rock
Tropicalismo
New Age
Glam Rock
Jog-Band
Native American
Oldies
Cueca
Ragtime
Zouk
Gypsy Jazz
Opera
Marabi
Red Dirt
Lubbock
Psychedelic Rock
Org. R&B
Apala
Chippy Goth
Nueva Cancion
Third Stream
New R&B
Benga
Psychobilly
Rap
Retro
M-base
Ambient
Rock
Rock'n Roll
Glitter Rock
Salsa
Brazil Jazz
Soul
Breakbeat
Bikutsi
Heartland Rock
Soulgrass
Chachacha
Soundtracks
Swing
Industrial
Muzak
Jangle Pop
Canto Nuevo
Flamenco
IDM
Millitary Music
ska
Techno pop
BeBop
Isicathamiya
Krautrock
Trip Hop
Rocksteady
Habanera
Underholdning
World Music
Punk
Gangsta Rap
Dance
Mambo
Jùjú
Experimental
Urban
Proto Punk
Rapcore
Nueva Trova
80's
Blues
Zulu Jive
Indie
Xhosa
Surf
Makossa
Son
Cristian Music
Soca
Pub Rock
Cumbia
Vestindisk
Zulu Music
Hawaii
Afrorock
Bachata
Anatolian Rock
Reggae
Mbalax
Kinesisk Klassisk
Music Hall
Musical
Merengue
Boogaloo
Barok klassisk
Rennaisance klassisk
Kwaito
Romantisk klassisk
Gregorian Chant
Merseybeat
Mbaqanga
Mariachi
Highlife
Beatnick
Russisk Ortodoks kirkekor

Der er selvfølgelig flere end disse. Det er bare for at understrege
musikkens alsidighed.
Hvad der kendetegner de forskellige genrer er næsten for stor en mundfuld
nu.
Prøv at søg på google, wikipedia og andre steder samt, ikke at forglemme,
lyt til musikken for at erkende forskellene.

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 02-05-07 22:22

Hej Lars

> Hvad der kendetegner de forskellige genrer er næsten for stor en
> mundfuld nu.

Ja, og husk at meget musik fint kan passe ind i flere kasser.

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-05-07 07:56

Lars Holst wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said in

> Jamen når vi taler om genrer så må jeg lige gøre opmærksom på at der
> findes flere genrer end dem du nævner.

rolig nu Lars... prøv at se på Christians indlæg igen og så se på om det var
nødvendigt at lire den liste af...
jeg kan også godt google mig frem til en lign. liste...
jeg tror godt Christian ved der findes flere genre, men nu bliver der
specifikt spurgt om hvad der kendetegner "pop lignende genrerer"...

Rasmus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-07 07:54

On 2 Maj, 23:16, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Jamen når vi taler om genrer så må jeg lige gøre opmærksom på at der
> findes flere genrer end dem du nævner.

Det ved jeg skam godt, men mine var kun eksempler.

> [...]
> Prøv at søg på google, wikipedia og andre steder samt, ikke at forglemme,
> lyt til musikken for at erkende forskellene.

Det gør/har jeg også gjort, men det kunne være nogen havde en
tommelfingeregel.