Dansk scifi film på Lørdag: Se Dagens Lys
Fra : Per Hansen

Dato : 02-05-07 19:23

På Lørdag kl 11 viser DR1 den danske scifi film Se Dagens Lys,
som Wikke & Rasmussen har lavet efter Svend Åge Madsen's bog
af samme navn.

Om bogen/filmen:
Vi er i fremtiden. Et ungt par gør i fællesskab oprør mod systemet - det
system, der styrer mennesket, verden, livet, og som styres af en enkelt
datamat. Ved hjælp af systemet har man søgt at fjerne kilderne til
menneskelig ulykke ved at give hver eneste indbygger en ny tilværelse, en
ny familie og et nyt arbejde - hver dag. Hver nat flytter man rundt på dem
for at standse den kontinuitet i deres liv, som oftest er årsagen til sorg
og smerte. Som man kunne forvente, går det galt, da to beboere forelsker
sig i hinanden og ønsker at være sammen mere end én dag.

--
Per Hansen

Fra : Per Hansen

Dato : 02-05-07 19:28

Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> mentioned this

> På Lørdag kl 11 viser DR1 den danske scifi film Se Dagens Lys,
> som Wikke & Rasmussen har lavet efter Svend Åge Madsen's bog
> af samme navn.

Hovsa, det er på Fredag at filmen ruller over skærmen på DR1
klokken 11

--
Per Hansen

Fra : Steen

Dato : 03-05-07 12:51

Per Hansen wrote:
> Hovsa, det er på Fredag at filmen ruller over skærmen på DR1
> klokken 11

Er det så kl. 23 for alle os andre?

Fra : Thomas S

Dato : 04-05-07 20:42

On 3 Maj, 13:51, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk> wrote:

> Er det så kl. 23 for alle os andre?

Nej. Desværre.

Fra : Maria de Francis

Dato : 04-05-07 22:33

"Thomas S" <staermose@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det så kl. 23 for alle os andre?

:Nej. Desværre.

Og så sender de "Pagten" på det tidspunkt.
Maria

--
Der er endnu ikke blevet bevist,
at intelligensen har nogen værdi for overlevelsen.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-05-07 18:04

Per Hansen skrev:

> På Lørdag kl 11 viser DR1 den danske scifi film Se Dagens Lys,
> som Wikke & Rasmussen har lavet efter Svend Åge Madsen's bog
> af samme navn.

Og det er jo en sær lille film. Historien og tankerne bag er gode, men
dem kan man jo læse i bogen. Filmen har sjove detaljer, for eksempel
at man er gået 40 år tilbage i tiden for at finde møbler og arkitektur
til en fremtidsfilm, men jeg savner noget filmisk tæft for at hæve det
hele op på spillefilmsniveau. I bidder virker det hele komisk, hvilket
vist ikke er meningen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kim2000

Dato : 05-05-07 18:54

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spillefilmsniveau. I bidder virker det hele komisk, hvilket vist ikke er

Nu er det jo dem fra Robin Hat.... Jeg opfattede den også som en mislykkes
komedie, selvom ideen nok mere ville have været til hardcore action. HVornår
den kom i fredags må være usagt, da jeg åbnede klokken 23 var der en fransk
film med et monster. Den virkede ret god, men jeg fulgte ikke rigtig med.

Det må da forresten siges at være service fra Showtime, bringe en gyser
klokken 01-03, den faldt jeg selvfølgelig i søvn til, da jeg vågnede på
sofaen, ja var det ca. halvvejs inde i den samme gyser, så fik man lige set
det sidste om morgen.
mvh
Kim

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-05-07 22:09

Kim2000 skrev:

> Nu er det jo dem fra Robin Hat.... Jeg opfattede den også som en
> mislykkes komedie, selvom ideen nok mere ville have været til
> hardcore action.

Jeg var lidt for hurtig, da jeg skrev, at komik ikke var tilsigtet,
for til dels er der måske nok tale om en slags sort komedie. Men
ufrivilligt komiske øjeblikke var der også, for eksempel i de to
hovedpersoners "flugtscener", som mest bare bestod i nogle fjollede
"åh nej!"-reaktioner.

> HVornår den kom i fredags må være usagt, da jeg
> åbnede klokken 23 var der en fransk film med et monster.

Det var klokken 11 om formiddagen. Det var jo helligdag.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Hansen

Dato : 06-05-07 00:49

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> mentioned this

> [...]
> "åh nej!"-reaktioner.

> Det var klokken 11 om formiddagen. Det var jo helligdag.

Hvis det havde været om aftenen, så havde jeg også skrevet kl.23, men da
det var om formiddagen den blev vist, skrev jeg kl.11.

--
Per Hansen