Film eller TV serie om "hvis Hitler havde ~
Fra : John

Dato : 02-05-07 18:41

Hej

Jeg synes at kunne huske at der for mange år siden var en tv serie eller
tvfilm, der foregik omkring 30 år efter 2. verdenskrig og som handlede om,
hvis Hitler havde vundet krigen og hvordan verden så havde set ud. Kan I
hjælpe mig??

Hilsen John

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 18:50

In news:4638cd16$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
John <jedi_dk@hotmail.com> typed:
> [...]
> eller tvfilm, der foregik omkring 30 år efter 2. verdenskrig og som
> handlede om, hvis Hitler havde vundet krigen og hvordan verden så

Skulle det mon være denne ?

http://www.imdb.com/title/tt0083316/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian Rosenquist

Dato : 02-05-07 19:03

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in news:4638cf4b$0$48624
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> http://www.imdb.com/title/tt0083316/

Eller måske denne http://www.imdb.com/title/tt0109779/

Collec2r

Fra : John

Dato : 02-05-07 19:52

Kære Alle

Mange tak for hjælpen. Jeg er helt sikker på at det er "Fatherland".
Dejligt med de hurtige svar I har givet.

Hilsen John

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-05-07 19:02

Tove Krieger wrote:
> John <jedi_dk@hotmail.com> typed:
>
> Skulle det mon være denne ?
>
> http://www.imdb.com/title/tt0083316/

Hvis det er den "The Wave" jeg har set, så handler den om noget ret
andet, nemlig en skolelærer som giver sine elever et meget konkret, og
meget langtrukkens eksempel på hvad det var Hitler gjorde (enormt fed
film, i øvrigt!).

Nej, jeg tror snarere at John tænker på filmen "Fatherland", med Rutger
Hauer, baseret på romanen med samme titel af Robert Harris:
< http://www.imdb.com/title/tt0109779/ >

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 19:12

In news:4638d20d$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> typed:

> [...]
>
> Nej, jeg tror snarere at John tænker på filmen "Fatherland", med
> Rutger Hauer, baseret på romanen med samme titel af Robert Harris:

Jeg tror, at du har helt ret. Den lyder også mere sandsynlig i.f.t.
hvad John spurgte om.