Hvad er egentlig foskellen på en 9600 og e~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-07-01 13:11

Se subject og kan en WGS laves til en almindelig Mac ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-07-01 13:29

> Se subject og kan en WGS laves til en almindelig Mac ?

ja forskellen er at 9650 blev leveret med server software (Applshare
eller AppleshareIP + retrospect, softraid osv.). Drev konfigurationen er
sansynligvis også forskellig fra en almindelig 9600.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-07-01 15:58

Hej Jesper

Det er rigtig som Morten skriver, at det er en 'almindelig' Mac med noget
udvidet software, men på visse punkter skulle den være ændret noget i
hardwaren også for at kunne fungere perfekt som server.

Lidt specs... 233mhz/604e, 512kb L2 cach 32kb L1 i/o, 6 PCI kortpladser, op
til 1536mb RAM (DRAM) 168pins DIMM. RAM kan 'interleaves' 'parres' for
hurtigere access op til 30% hurtigere osv.. (iflg. Guru)

Hvis du er interesseret, kan jeg sende dig servicemanualet til den i PDF
format, så send mig blot en mail off-list.

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
> Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-07-01 17:24

> Det er rigtig som Morten skriver, at det er en 'almindelig' Mac med noget
> udvidet software, men på visse punkter skulle den være ændret noget i
> hardwaren også for at kunne fungere perfekt som server.

der er der ikke, motherbord og ROM er 100% identisk med en almindelig
9600.

Mht. til bestykning har 350MHz versionen et UW-SCSI PCI-kort, begge
modeller har 2*4GB diske og IMS/ixMicro grafikkort med 4MB (imodsætning
til PM udgavens 8MB)

Fra : Ben Knudsen

Dato : 04-07-01 13:34

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Se subject og kan en WGS laves til en almindelig Mac ?

En WGS er en helt almindelig mac. Forskellen ligger mig bekendt
udelukkende i, at en WGS leveres med anden software (typisk appleshare
ip). Du kan finde detaljerne om maskinen på www.apple-history.com

Mvh Ben

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-07-01 20:08

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> En WGS er en helt almindelig mac. Forskellen ligger mig bekendt
> udelukkende i, at en WGS leveres med anden software (typisk appleshare
> [...]

Nu har selv gravet lidt i det og i følge GURU, så mangler der en del
porte og så videre på fx. 9600/233 og 9600/233 WGS - prøv selv at se
efter.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-07-01 23:26

> Nu har selv gravet lidt i det og i følge GURU, så mangler der en del
> porte og så videre på fx. 9600/233 og 9600/233 WGS - prøv selv at se
> efter.

Hvilke porte? ifølge apples specs database er de 100% identiske bortset
fra bestykningen mht. drev, ram og eventuelle PCI kort. Selv Gestalt ID
og ROM version er identisk.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 04-07-01 22:18

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Nu har selv gravet lidt i det og i følge GURU, så mangler der en del
>porte og så videre på fx. 9600/233 og 9600/233 WGS - prøv selv at se
>efter.

Jeg bøjer mig gerne - det var et skud fra hoften baseret på en wgs 7250,
jeg selv engang havde

Mvh Ben