Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kop for objektiv
Fra : Steen

Dato : 01-05-07 18:22

Jeg har aldrig støt på udtrykket "kop for objektiv" før. Er det det samme
som modlysblænde?

/Steen

Fra : Brian Lund

Dato : 01-05-07 21:34

> Jeg har aldrig støt på udtrykket "kop for objektiv" før. Er det det samme
> som modlysblænde?

Set hvor? Jeg har nu heller aldrig hørt det...

Brian

Fra : Ivar

Dato : 01-05-07 21:44

Brian Lund skrev:

> Set hvor? Jeg har nu heller aldrig hørt det...

Jeg har heller ikke hørt det før, men Google kender næsten 4000
tilfælde. Jeg kan se, at det bliver brugt som synonym for modlysblænde.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : mj

Dato : 02-05-07 06:42

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Set hvor? Jeg har nu heller aldrig hørt det...
>

> Brian

Jeg her set det brugt på edbpriser.dk

mvh

mj

Fra : MW

Dato : 01-05-07 23:05

"Steen" <steen@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Jeg har aldrig støt på udtrykket "kop for objektiv" før. Er det det samme
> som modlysblænde?
>
> /Steen

Man kan da godt få sig en kop øl af overdelen på Leica's gamle objektivdåser

mvh/MW

Fra : JDD

Dato : 02-05-07 12:55

"Steen" <steen@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Jeg har aldrig støt på udtrykket "kop for objektiv" før. Er det det samme
> som modlysblænde?
>
> /Steen

Ja det skulle jeg mene, har dog også set udtrykket "blomsterformet dæksel"
vistnok på tamron eller tokinas web, eller... kan ikke helt huske hvor.