Driver opdateringsproblemer
Fra : Joakim

Dato : 01-05-07 20:48

Kære gruppe
Har købt et brugt Asus bundkort og Win XP bryder ofte sammen med en "blå
skærm".
Har kørt en 'driver detective' på kortet, der oplyser mig at to (VIA)
drivere er forældet.
Når jeg forsøger at opdatere nævnte driver bryder maskinen jo så konsekvent
sammen, hvorfor jeg ikke kan skifte driveren.
Alt er i øvrigt i nyeste version fra Windows.

Har gruppen en godt råd til hvordan man kan komme ud over det problem?
Vh
Joakim

Fra : Gamle

Dato : 01-05-07 23:07

"Joakim" <joakim.bocherFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe
klip
> Har kørt en 'driver detective' på kortet, der oplyser mig at to (VIA)
> drivere er forældet.
klip
> Har gruppen en godt råd til hvordan man kan komme ud over det problem?
> Vh
> Joakim

Har du installeret Via 4InOne driver? Version 4.56
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=185&lid=844
Hvis det ikke virker kan du køre installationen en gang mere. Her kan du
afinstallere.

Mvh.
Torben

Fra : ShutEye

Dato : 02-05-07 08:06

> [...]
> Alt er i øvrigt i nyeste version fra Windows.
>
> Har gruppen en godt råd til hvordan man kan komme ud over det problem?

Er du sikker på at der sidder chips fra Via på bundkortet?
Hvad hedder det bundkort?

Fra : Jama

Dato : 02-05-07 12:42

> [...]
> Alt er i øvrigt i nyeste version fra Windows.
>
> Har gruppen en godt råd til hvordan man kan komme ud over det problem?

Denne 'driver detective' gir jeg ikke en skid for, da den altid fortæller,
at nogle driver skal opdat. så tjener De jo også penge. Brug dette program
"SIW" det er gratis og fortæller dig, hvad du har på din PC, Bundkort etc.
Mvh.Jama

Fra : Joakim

Dato : 05-05-07 15:24

Hej - og tak til jer, der har svaret, for de gode råd og ideer. Har prøvet
dem alle, men ak..
Det er symtomatisk og konsekvent, at den bryder sammen med blå skærm når den
skal genstarte. Den bryder ikke sammen når den bare skal genstarte eller
lukkes ned, når man ikke installeret noget.

Nogen ideer -- Tak til alle.