Olympus Camedia 4.2 crasher
Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-05-07 20:13

Hej

Skulle der være nogen hjælp til Olympus Camedia software, 4.2, som hele
tiden crasher. Os er 10.4.8 og computeren er en powerbook g4 alu.

Camedia skulle automatisk kunne sammensmelte flere billeder til en
panoramaoptagelse, det er det enedte jeg skal bruge den til.

Jeg har engang kunnet bruge den, men det var 10.3, jeg kan ikke finde
noget på olympus hjemmeside der påpeger, at 10.4 ikke er understøttet.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-05-07 20:57

Hej Henrik

Henrik Enslev wrote:
> Skulle der være nogen hjælp til Olympus Camedia software, 4.2, som hele
> tiden crasher. Os er 10.4.8 og computeren er en powerbook g4 alu.

CamediaMaster 4.2 er en meget sulten herre. Programmet vil endda meget
gerne have mulighed for at kunne burge op til godt 600mb ved visse
funktioner, - bl.a. indstillingen 'Panorama' Programmet gemmer hvert
enkelt billede + panorama-billdet i hukommelsen så længe, billedet
opbygges. Kun hvis der er mindre end ca. 512mb fri fysisk RAM, vil den
gå ned og bruge en swapfil. Programmet flytter nu hele tiden frem og
tilbage mellem den fysiske hukommelse og swap-filen, hvorved CMs swap-fil.

> Camedia skulle automatisk kunne sammensmelte flere billeder til en
> panoramaoptagelse, det er det enedte jeg skal bruge den til.

Det er et problem med CamediaMaster. Den er ikke blevet opdateret i nu
godt 3 år, og trods gentagne henvendelser til Olympus er der ingen af
dem, jeg kender, der nogen sinde har fået et svar fra dem.

Prøv et af disse to programmer:
Calico Panorama 1.3
automatic photo stitcher
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29100
Poster Print 3.1.1
for creating huge prints: banner, poster, panoramas..
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25021

> Jeg har engang kunnet bruge den, men det var 10.3, jeg kan ikke finde
> noget på olympus hjemmeside der påpeger, at 10.4 ikke er understøttet.

Nej, der er intet om det dér. - Jeg gider slet ikke bruge det længere
på 10.4. Det kører ret og slet dårligt, mens det kørte glimrende under
10.3.x. - Alene det, at CM faldt i rating fra 4 til 2 stjerner ved
overgangen fra 10.3.x til 10.4, siger jo, at der er et eller andet galt...

Så jeg kan ikke give andet råd end at finde et andet program...
mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-05-07 21:59

> [...]

> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29100
> Poster Print 3.1.1
> for creating huge prints: banner, poster, panoramas..

Tak for respons og forslag.
Jeg prøvede lige Calico, det virkede udmærket, og var meget nemt, men
det krummede de rette linier, som et fiskeøje, så jeg endte med en
Gør-Det-Selv løsning i Photoshop.

> Så jeg kan ikke give andet råd end at finde et andet program...

Det blev så Photoshop