Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Ejendomsvurdering og selvangivelse
Fra : nicklas.bornstein@gm~

Dato : 29-04-07 20:57

Hej,

Jeg sidder netop i sidste øjeblik og er igang med inberetning af min
selvangivelse.
Jeg har i årets løb købt en grund til knap 300.000. Skat har cirka
samtidig med fremsendelsen af årsopgørelsen sendt mig en
ejendomsvurdering, hvor de blandt andet skriver et "fradrag for
forbedringer" på 60.000 kroner.

Nu er mit spørgsmål så om købet af grundet samt det nævnte fradrag
skal fremgå af min selvangivelse? Jeg kan ikke umiddelbart finde noget
på den fortrykte selvangivelse der har noget med grunden at gøre.
I tilfældet jeg skal påføre noget på selvangivelsen, hvad vil det da
betyde for den skat jeg skal betale (højere eller lavere beløb)?

Endeligt, blot af nysgerrighed; hvad er en "omberegnet grundværdi
2004"? Når jeg læser forklaringen på bagsiden og nederst på siden med
ejendomsvurderingen skriver de ikke andet end, at de 'har foretaget en
omberegning for at opnå et korrekt sammenligningsgrundlag af
ejendomsskat for 2008'. Med hvad er det de rent faktisk har gjort?

På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Nicklas Bornstein

Fra : Peder Porse

Dato : 02-05-07 21:01

nicklas.bornstein@gmail.com skrev:
> [...]
> omberegning for at opnå et korrekt sammenligningsgrundlag af
> ejendomsskat for 2008'. Med hvad er det de rent faktisk har gjort?

Fradrag for forbedringer er ansat i medfør af vurderingslovens 18 mfl.
et fradrag i grundværdien ved ejendomsskatteberegningen i de første 30
år...(meget forenklet: du skal ikke betale ejendomsskat af en
byggemodningsudgift.) skal ikke med på selvangivelsen.

Grundkøbet skal i øvrigt heller ikke med på selvangivelsen..det er jo
ikke en indtægt men alene en formuebevægelse.

pp

Fra : Peder Porse

Dato : 02-05-07 21:03