Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
100.000 kr extraløn - hvad gør jeg ?
Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 26-04-07 21:00

Hej.
Jeg har fået 100.000 i extraløn (manglende tillæg over flere år) og nu er
jeg i tvivl om hvordan jeg skal håndterer det.
Jeg betaler til en ratepension, så jeg ikke har topskat.
Jeg er 59 år og regner med at gå på pension, når jeg er 62.
Hvis jeg sætter 100.000 ind på min nuværende reatepension, snupper Nordea 6%
+ evnt. modregning i min efterløn.
Hvis jeg få udbetalt pengene, er der topskat.
Hvordan f--- skal man forholde sig.
Hilsen
Søren

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 27-04-07 07:02

"Søren Bo Christiansen" <a@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6%
> + evnt. modregning i min efterløn.
> Hvis jeg få udbetalt pengene, er der topskat.

Hvorfor snupper Nordea 6%?

Knud

Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 27-04-07 14:48

Det gør de, fordi det er en ratepension, tegnet i nordea liv&pension.
Her betaler man 6% af sin indbetaling i omkostninger. (det er rent røveri)
/Søren

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 28-04-07 09:55

> Det gør de, fordi det er en ratepension, tegnet i nordea liv&pension.
> Her betaler man 6% af sin indbetaling i omkostninger. (det er rent røveri)
> /Søren

Det var dog en speciel ordning - jeg betaler sgu ikke de 6% på min pension i
Nordea og jeg har da indbetalt mine ca. 40000 kr. hvert år de seneste 3-4 år

Knud

Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 28-04-07 20:17

Indbetaler du til din egen konto i nordea bank, eller til en ratepension i
nordea liv.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 28-04-07 23:52

JEG INDBETALER TIL KONTO I NORDEA BANK.

KNUD

Fra : Søren Bo Christianse~

Dato : 30-04-07 09:04

Jeg vil prøve at flytte mine indbetalinger til banken. Det er alt for dyrt,
selvom renten er større i pensionselskabet.