Instant kaffe anmeldelser
Fra : Koeffe

Dato : 29-04-07 18:02

Nogen der kender en side på nettet hvor man kan læse om
hvilken instant kaffe der smager mest som rigtig kaffe?

Kan godt lide god kaffe, men har ikke
plads/penge/tid/forbrug til en rigtig kaffemaskine....

--
Koeffe

Fra : Gainsbourg

Dato : 29-04-07 18:49

Jeg kender ikke lige nogen sider med det tema. Det med
mad/drikke-anmeldelser på nettet, er vist mest for feinsmeckere der søger
efter det allerbedste indenfor en genre.

Når det kommer til instant coffee, så bliver det vist mere i genren "det
mindst dårlige" alternativ, da det nok er de færreste der gider bruge tid på
at lave sider om... men det kan da være, at der er nogen derude...

Men mht. en rigtig kaffemaskine, så starter de typisk omkring 59 kr når de
store kæder har dem på tilbud og typisk under 100 kr for de billigste som
normalpris, så det kan vel dårligt vælte budgettet.

Alternativt kan du købe en tragt og brygge kaffen direkte ned i koppen. Det
fylder ikke meget og koster ca. omkring en 20'er i supermarkedet.

Eller du kan købe en espressokande af denne type
http://www.silvervisions.com/images/espressomaker.jpg

De koster typisk en 20'er i Søstrene Grene / Tiger og brygger en forholdsvis
god mokka.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-07 18:58

In news:4634da92$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
Gainsbourg <isl41688@THORSTENimage.dk> typed:
> [...]
> http://www.silvervisions.com/images/espressomaker.jpg
>
> De koster typisk en 20'er i Søstrene Grene / Tiger og brygger en

Der findes også stempelkander til en meget rimelig pris. Forøvrigt
synes jeg, at instant kaffe smager af suppeterning (især Nescafé)
ligegyldig hvilket mærke man drikker. Så hellere en god kop te
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Morten S Hansen

Dato : 05-05-07 19:37

> Tove Krieger skrev:
> In news:4634da92$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
> Gainsbourg <isl41688@THORSTENimage.dk> typed:

> Der findes også stempelkander til en meget rimelig pris.

Hvis Koeffes kaffevaner ligne mine - så er det ikke så meget det at en
stempelkande koster - eller at en lille Bialetti espresso-kande er
billig der er problemet. - Jeg har faktisk begge dele.

Men hvis man kun drikker kaffe hjemme fx. en gang eller to om ugen
(fordi man indtager store mængder i alle andre sammenhænge!) så
forvinder aromaen inden man når bunden af posen (især hvis man har to
forskellige malings-grader).

Indtil videre køber jeg en ny pose før den gamle er tom - men i længden
bliver min løsning nok en kværn (og så bliver det vist først dyrt...).

Nogen der har andre tips til at få frisk kaffe i små mængder?

/morten

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-05-07 20:40

"Morten S Hansen" <morten.stig@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har andre tips til at få frisk kaffe i små mængder?

Køb en god kaffe.
Frys den ned, evt. i portioner og tag en lille smule op ad gangen.

Hilsen Inger

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 05-05-07 21:24

Inger Pedersen skrev:

> Køb en god kaffe.
> Frys den ned, evt. i portioner og tag en lille smule op ad gangen.

Jeg ved ikke rigtigt med det der kaffefrysning - men hvis
man gør lader det til, at det er en god ide at dele det op
i portioner.

<http://coffeefaq.com/site/node/39>

Do not freeze coffee for regular storage. There are two key problems
here. One, the freezing will damage some of subtle tastes in the coffee
and two, when the coffee is taken out the container will sweat, exposing
your coffee to moisture. If you must store coffee for an extended period
of time divide it into small portions that you can use in a week or
less. Take out one week of coffee at a time. This will help to reduce
the damage to the coffee. For long term storage freezing is better than
storage at room temperature. One last item to be cognizant of when
freezing coffee is to make sure that is stays dry in the freezer.

My advice to you would be try to buy the freshest beans you can find
(preferably roasted within a day or two of your purchase date) in
smaller quantities that can be used in a week or less. If you must store
coffee, break your purchase into the amount you will use in one week or
less. Keep one container out for immediate use and store the rest in
individual one week allotments in sealed canning jars in the freezer.
Remove beans from the freezer the day that your old stash runs out so
that they will be completely thawed when you need them the next day.
This will help to keep moisture problems caused by moving the beans in
and out of the freezer to a minimum.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Kent

Dato : 30-04-07 11:41

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.silvervisions.com/images/espressomaker.jpg
>
> De koster typisk en 20'er i Søstrene Grene / Tiger og brygger en

Hvorfor kan det ikke accepteres, at manden spørger specifikt til
INSTANT-kaffe - og derfor ingen grund er til at pladre ud med
alternativer?

Kent.

Fra : Max

Dato : 30-04-07 12:03

Hej Kent

> INSTANT-kaffe - og derfor ingen grund er til at pladre ud med

Har du ingen erfaringer med instant-kaffe du kan fortælle om ?

--
Mvh Max

Fra : Kent

Dato : 30-04-07 12:30

> Hej Kent

> Har du ingen erfaringer med instant-kaffe du kan fortælle om ?

Jo - men det er vist ikke meget brugbart for "Koeffe", da jeg synes
Instant er den dårligste kaffe-type, vi har. Min bemærkning gik bare på,
at man bør respektere, at "Koeffe" spørger specifikt til erfaringer med
Instant-kaffe - og ikke alle mulige andre kaffetyper eller metoder at lave
kaffe på.

Jeg har dog ikke smagt Merrilds Cafe Noir Instant, som du skriver om.
Tror jeg vil prøve det . Kunne jo være, det er blevet bedre siden jeg
sidst smagte Instant.

Kent.

Fra : Max

Dato : 30-04-07 12:49

Hej Kent

> [...]
> på, at man bør respektere, at "Koeffe" spørger specifikt til
> erfaringer med Instant-kaffe - og ikke alle mulige andre kaffetyper

Nu er det her altså usenet, her stille man de spørgsmål man har
lyst til, og man svare som man har lyst til, ingen bestemmer hvad
man må svare og Koeffe kan læse det eller lade være. Det er
betingelserne for at kommunikere i et offentligt forum.

> Jeg har dog ikke smagt Merrilds Cafe Noir Instant, som du skriver om.
> Tror jeg vil prøve det . Kunne jo være, det er blevet bedre siden
> jeg sidst smagte Instant.

Jeg mener at der de senere år er sket meget på området, så
måske du skulle give det en chance og prøve det igen. Jeg
vil såmændt heller ikke drikke det hver dag, men jeg har en
lille dypkoger i min toilettaske og noget pulver med når jer
er ude, så kan jeg altid få en kop kaffe der kan drikkes.

--
Mvh Max

Fra : Jöran Egdahl

Dato : 30-04-07 14:02

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Nu er det her altså usenet, her stille man de spørgsmål man har
> lyst til, og man svare som man har lyst til, ingen bestemmer hvad
> man må svare

Jo, Far Bertel bestemmer!

Fra : Hauge

Dato : 30-04-07 15:43

Jöran Egdahl wrote:
> Jo, Far Bertel bestemmer!

Hvem?

/Hauge

Fra : Max

Dato : 30-04-07 17:31

Hej Hauge

> Hvem?

Nå du kender heller ikke nogen Bertel der bestemmer
noget, godt så er det ikke mig der er noget galt med.

--
Mvh Max

Fra : Kent

Dato : 30-04-07 14:56

> [...]
> man må svare og Koeffe kan læse det eller lade være. Det er
> betingelserne for at kommunikere i et offentligt forum.

Ja - man svarer som man har lyst til - men derfor må man da gerne
holde sig til spørgerens emne. Gør man ikke det, skaber det kun
forvirring.

> [...]
> lille dypkoger i min toilettaske og noget pulver med når jer
> er ude, så kan jeg altid få en kop kaffe der kan drikkes.

Lyder som en fin løsning, hvis det smager godt.

Kent.

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-04-07 19:10

On Sun, 29 Apr 2007 19:49:11 +0200
"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
> http://www.silvervisions.com/images/espressomaker.jpg
>
> De koster typisk en 20'er i Søstrene Grene / Tiger og brygger en

Jeg kender faktisk nogle stykker som drikker instant coffee og
foretrækker det frem for almindelig kaffe. Personligt har jeg erfaret
at hvis man har en rigtig elendig kop kaffe (f.eks. som den fra kaffe
automaten/bryggeren vi har på arbejdet) så kan man få den til at smage
godt ved lige at tilsætte en teskefuld instant kaffe.
Men der er stor forskel på instant kaffe og ud over de standard
produkter man finder i ethvert supermarked, så er der også typer
der er lavet på de bedre ristninger af kaffen (ja det lavet rent
faktisk af rigtig kaffe nu til dags).

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Marianne

Dato : 29-04-07 19:30

> Nogen der kender en side på nettet hvor man kan læse om
> hvilken instant kaffe der smager mest som rigtig kaffe?
>
> Kan godt lide god kaffe, men har ikke
> plads/penge/tid/forbrug til en rigtig kaffemaskine....

Hej

Jeg er en af dem, der foretrækker instant frem for alm. kaffe. Muligvis
fordi jeg altid drikker kaffe iblandet godt med mælk.

Nescafe Espresso er imo klart den bedste.

mvh
Marianne

Fra : Max

Dato : 29-04-07 19:49

Hej Koeffe

> hvilken instant kaffe der smager mest som rigtig kaffe?

Merrilds Cafe Noir er den bedste jeg kender af de typer
jeg har fundet på det danske markede.

--
Mvh Max

Fra : Heidi

Dato : 29-04-07 22:09

<klip> Kan godt lide god kaffe, men har ikke
> plads/penge/tid/forbrug til en rigtig kaffemaskine....

Ditto hér. Og jeg foretrækker også Instant fremfor alt muligt
fancy-pancy-kaffe ;)
- det er superhurtigt og man skal kun bruge en el-kelde (= ingen
opvask/rengøring mv)

Mht. favorit, så prøv dig frem, smag er jo individuel.

Hilsen Heidi
--
Se min dejlige kat, Mulle hér:

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 09:21

Heidi wrote:
> [...]
> fancy-pancy-kaffe ;)
> - det er superhurtigt og man skal kun bruge en el-kelde (= ingen

Der er da lige meget opvask om man drikker instant eller filterkaffe, nemlig
et kop/krus.
Kanden fra kaffemaskinen behøver da kun at blive skyllet til hverdag. Jeg
kender i hvert tilfælde ingen der vasker deres kaffekolbe af hver gang de
har brugt den..

Men jeg kan forstå din holdning ift stempelkaffe og espresso, der er en del
mere opvask.

> Mht. favorit, så prøv dig frem, smag er jo individuel.
>
> Hilsen Heidi

Men for også lige at svare OP, så drikker jeg stort set alle former far
kaffe.
Lige for tiden er det Cafe Latte Ice der er favoritten, den laver jeg af
Nescafe Red cup (instant), ellers er alm Cafe Latte altid en god ting. Jeg
laver den selv med min espressokande til komfuret, mælken varmes i en
mælkeskummer, også på konfuret.

Filterkaffe kan altid drikkes, men gør det sjældent hjemme.

Det eneste kaffe jeg tror jeg slet ikek kan drikke er ren espresso, men
blandet med varmt vand (en såkaldt Amerinaco, på Baresse), så smager det
dejligt.

Imo skal filterkaffe og stempelkaffe drikkes, sort mælk, især kold, gør
noget ved kaffen. Mener det er den kemiske reaktion der sker når den kolde
mælk møder den varme kaffe.
Er mælken til gengæld varm, kan det godt bruges i alm kaffe, da det sp
minder om latte..

Louise

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-04-07 17:28

On Mon, 30 Apr 2007 16:43:26 +0200
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hvem?

alle på usenet kender da Bertel! gør de ik?

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 30-04-07 20:58

Koeffe wrote:

> Nogen der kender en side på nettet hvor man kan læse om
> hvilken instant kaffe der smager mest som rigtig kaffe?
>
> Kan godt lide god kaffe, men har ikke
> plads/penge/tid/forbrug til en rigtig kaffemaskine....

Hvis det skal være pulver foretrækker jeg Nescafe Espresso.
Det kan konkurere med kaffe automaten på fabrikken, men det tåler altså
ingen sammenligning med det man selv kan brygge med enkle midler.

/anders