Tour of duty
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 21:45

Nogen der tjekket den Vietnamkrigs-serie ud. Har set den erhverves i en stor
kuffert med alle 3 sæsoner i.

Det er dog en heftig pris at give, hvis det viser sig at være noget skidt.
Derfor søger jeg lidt input......

Mvh
Jan Rysz

Fra : Per Hansen

Dato : 26-04-07 22:32

"Rysz \(8900\)" <janrysz(at)webspeed(dot)dk> mentioned this

> [...]
> en stor kuffert med alle 3 sæsoner i.
>
> Det er dog en heftig pris at give, hvis det viser sig at være noget
> skidt. Derfor søger jeg lidt input......

Hvis du køber sæsonerne seperat hos Amazon.uk som Reg-1, så er prisen
egentlig ikke så heftig igen:
Season-1: 16.19 pund
Season-2: 13.49 pund
Season-3: 16.19 pund
--------------------
Total...: 45.87 pund (501 kr).

Et pænt stykke under de op til 72 pund jeg har set for den complete box.
Hvad er forskellen på sæsonerne seperat og complete boxen: En metal kasse.

Serien er ellers ikke allerværst igen. Man følger den her lille enhed
på dets missioner dybt inde i junglen. Man kommer forbandet tæt på hver
af personerne i enheden.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 05:29

> [...]
> Hvad er forskellen på sæsonerne seperat og complete boxen: En metal kasse.

Det kan der være noget. Synes bare boxen er lidt blæret . Men ingen tvivl
om at prisen også er en anden.

> Serien er ellers ikke allerværst igen. Man følger den her lille enhed
> på dets missioner dybt inde i junglen. Man kommer forbandet tæt på hver
> af personerne i enheden.

Okay, så der går lidt Band of brothers i det ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Per Hansen

Dato : 27-04-07 11:44

> [...]

> tvivl om at prisen også er en anden.

> Okay, så der går lidt Band of brothers i det ?

Det kan man godt sige ja, for kammeratskabet imellem gutterne i
Tour Of Duty er lige så tæt, det var det også nød til at være i den
virkelige krig i Vietnam hvis de ville overleve.
Så serien er ikke noget overgejlet helte værk som amerikanerne godt kan
være slemme til at lave ved krigs dramaer, serien ligger ret tæt op og ned
af hvad de virkelig oplevede i Vietnam.

--
Per Hansen

Fra : Silver

Dato : 27-04-07 18:39

> [...]
> være slemme til at lave ved krigs dramaer, serien ligger ret tæt op og ned

Som en tidligere fanatisk samler af alt hvad der havde med vietnam at gøre
( er indehaver af flere album med danske originale avisudklip om krigen
lavet af folk i 1968 på en eller anden skole ), vil jeg mene at den serie
rammer sjælen af hvad vietnam gjorde imod de amerikanske styrker mht
moralen, stoffer og den generelle nedbrydning af troen på krigen.

Persongalleriet er ikke nogle man som sådan kender eller kendte da den kørte
sin gang på en af de gamle danske kanaler (kan ikke mere huske hvad for en
det var), men det er også rigtig godt da man så får meget bedre forhold til
de forskellige typer i gruppen (samme princip som BoB brugte senere).

Har også hele serien selv i xvid format :) (23 gb). Dog må jeg indrømme at
boxen da ser fed ud ;)

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 23:13

> [...]
> rammer sjælen af hvad vietnam gjorde imod de amerikanske styrker mht
> moralen, stoffer og den generelle nedbrydning af troen på krigen.

Hmm, lyder som om det er en god ide at se den. Jeg er dog ikke så vild med
xvid-formater, så jeg tager chancen og bestiller boxen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Silver

Dato : 29-04-07 20:17

> Hmm, lyder som om det er en god ide at se den. Jeg er dog ikke så vild med
> xvid-formater, så jeg tager chancen og bestiller boxen.

Hehe ok, jeg hentede alle afsnittene på 8 timer men goddamn der er noget
konvertering der skal igang når der er ca 58 afsnit der skal laves til dvd
format :S

Silver.

Fra : Per Hansen

Dato : 01-05-07 10:19

> [...]

> Hmm, lyder som om det er en god ide at se den. Jeg er dog ikke så vild
> med xvid-formater, så jeg tager chancen og bestiller boxen.

Hej Jan.

Så kan jeg anbefale en Vietnam film til dig, som jeg tror du aldrig har
set før: 84 Charlie Mopic
Jeg er desværre nød til at spamme lidt, for det er dælme den eneste
danske onlineshop som har den: http://www.filmudsalg.dk/
Filmen koster kun 50kr på DVD hos dem, nej det er ikke noget
On-Air pis

Det er afgjort den fedeste Vietnam film der nogensinde har været lavet.
Grunden til det er at den er forbandet realitetstro, fordi at de har
optaget en stor del af filmen med nøjagtig de samme kameraer at reporterne
brugte, da de var med i junglen sammen med soldaterne.

Du kan læse lidt mere om den hos IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0096744/

--
Per Hansen

Fra : Silver

Dato : 01-05-07 18:18

> Så kan jeg anbefale en Vietnam film til dig, som jeg tror du aldrig har
> set før: 84 Charlie Mopic

HAPS!, det er lige noget for mig :), har også Dear America - Letters home
from vietnam på DVD så den her skal i samlingen selvom det ER en
fiktionsfilm :). Mystisk jeg ikke har lagt mærke til den, har ellers næsten
alle udgivet film om krigen eller med krigen som handlingspunkt :S....

Genialt at de har filmet den med de samme kameraer som dengang, må da give
kuldegysninger i ryggen når der sker noget i filmen pga den dokumentar
følelse der må opstå når man ser den....

Glæder mig! :)

Mange tak Per :)

Mvh
Silver.

Fra : Per Hansen

Dato : 01-05-07 20:31

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> mentioned this

> [...]
> give kuldegysninger i ryggen når der sker noget i filmen pga den
> dokumentar følelse der må opstå når man ser den....

Filmselskabet har så også kun lavet 3 film, det er nok derfor.
Men ihvertfald en af dem er kendt: Mr. Holland's Opus med
Richard Dreyfuss.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-07 09:38

> Hej Jan.
>
> Så kan jeg anbefale en Vietnam film til dig, som jeg tror du aldrig har
> [...]

Den er noteret. Altid rart med noget nyt til samlingen

Mvh
Jan Rysz

Fra : konstman

Dato : 27-04-07 21:11

> Hvis du køber sæsonerne seperat hos Amazon.uk som Reg-1, så er prisen
> egentlig ikke så heftig igen:
> Season-1: 16.19 pund
> Season-2: 13.49 pund
> Season-3: 16.19 pund
> --------------------
> Total...: 45.87 pund (501 kr).

Fantastisk dårlig idé, da region 1-film fra amazon.co.uk bliver sendt
fra USA - og sandsynligvis da både skal fortoldes og momses (hvis den
da ikke slipper igennem toldens nåleøje) og gebyr til PostDanmark, så
de 501 kr + portoen der ikke er med i regnestykket - kan blive til
langt over 800 kr. (Jeg HAR prøvet Og varer i den prisklasse ER
told- og momsberettigede.

Man kommer uden om momsen, hvis varen fx købes hos det danskejede
AxelMusic.com (Nej, jeg er hverken ansat eller får procenter). Men dér
står den godt nok til 795 kr p.t....

mvh
Jan K