Ken Park - nogen kommentarer? (lille spoil~
Fra : Optimus Prime

Dato : 26-04-07 07:48

Jeg så Ken Park igår (http://www.imdb.com/title/tt0209077/).

Larry Clark er som altid glad for nøgenhed og unge mennesker; men jeg
kunne ikke rigtig lure handlingen... Altså man ser bare lidt
fragmenterede glimt af forskellige unge og deres problemer og enkelte af
historierne hænger en smule sammen; men ellers virkede det mest af alt
som en undskyldning for at vise sex og sexuelle scener - og gerne lidt
grænseoverskridende...

Misforstå mig ej, jeg synes flere af Clarks andre film er rigtig gode og
nøgenhed generer mig heller ikke (tværtimod ); men synes bare ikke
der var nogen handling i filmen, som jeg kan gennemskue i hvert fald...

Andre der her set den?

Fra : Holst

Dato : 26-04-07 08:34

Optimus Prime wrote:

> [...]
> nøgenhed generer mig heller ikke (tværtimod ); men synes bare ikke
> der var nogen handling i filmen, som jeg kan gennemskue i hvert fald...

Jeg så den for nogle år siden til en Natfilmfestival. Vi kedede os
bravt. Der er vist mere handling i en pornoslasker.

Vi havde et par år tidligere set Kids, som jo i høj grad var en film med
en handling og et budskab, og jeg tror, vi forventede noget lignende med
Ken Park. Men disse forventninger blev bestemt ikke indfriet. Vi
oplevede også Ken Park meget som du beskriver.

Clark vil gerne provokere, og der er da heller ikke nogen tvivl om, at
han også ganske glimrende formår at forarge nogle mennesker, men der
skal altså mere til at forarge mine kammerater og jeg. Halvvejs inde i
filmen overvejede vi at skride fra forestillingen, for det var
simpelthen for kedeligt.

Vi blev dog hele filmen ud - vores erfaring har nemlig lært os, at det
er en dårlig idé at skride fra en film og slå sig ned i halvanden-to
timer på en café og drikke 2-3 fadøl for så efterfølgende at se den
næste natfilm. Så skal man nemlig pisse midt under den næste film

Men sidste halvdel af filmen gjorde den ikke mere interessant.

Jeg har kun set Kids og Ken Park af Clarks film, og Ken Park giver mig
bestemt ingen særlig lyst til at se flere af hans film.

Fra : Optimus Prime

Dato : 27-04-07 07:49

Holst skrev:
> Jeg så den for nogle år siden til en Natfilmfestival. Vi kedede os
> bravt. Der er vist mere handling i en pornoslasker.

Jeg kedede mig ikke som sådan, synes faktisk personerne var rimeligt
interessante, realistisk skildret osv men der var bare ikke meget
sammenhæng i form af et budskab, en handling eller lign. man ser bare et
par situationer fra hver persons liv uden at de personer har nogen
sammenhæng - måske lige bortset fra den sidste (sex)scene, som jeg slet
ikke forstod hvor kom fra - sådan ret handlingsmæssigt

> [...]
> skal altså mere til at forarge mine kammerater og jeg. Halvvejs inde i
> filmen overvejede vi at skride fra forestillingen, for det var

Jeg tror at den måske virker mere provokerende i USA... Herhjemme skal
der mere til at få os ud af fatningen end at teenagere har sex og ryger
hash... endda en præstedatter med bondagefatasier kan nok accepteres
uden de store religiøse udbrud

> [...]
> timer på en café og drikke 2-3 fadøl for så efterfølgende at se den
> næste natfilm. Så skal man nemlig pisse midt under den næste film

Helt enig

> Men sidste halvdel af filmen gjorde den ikke mere interessant.
> Jeg har kun set Kids og Ken Park af Clarks film, og Ken Park giver mig
> bestemt ingen særlig lyst til at se flere af hans film.

Another day in Paradise er lidt mere normal... bevares der er da lidt
små Clark'ske ting i den; men ellers en ganske "almindelig" og
gennemsnitlig film... Bully synes jeg tilgengæld er ret hård - den
holder meget godt forventninger hvis man blev fanget af Kids..

Jeg husker svagt Teenage Caveman som en lovende film med nogle
graverende fejl (dog ikke noget specifikt) måske skulle man se den igen
snart

Fra : Brian P

Dato : 02-05-07 21:40

On 26 Apr., 08:47, Optimus Prime <P...@optimus.dk> wrote:
> [...]
> nøgenhed generer mig heller ikke (tværtimod ); men synes bare ikke
> der var nogen handling i filmen, som jeg kan gennemskue i hvert fald...

Jeg synes Ken Park er en god film. Jeg kedede mig ikke og syntes
filmen hang meget godt sammen.Selvom det er forskellige historier,
hander de så vidt jeg husker alle om det samme: forældre som laver
overgreb på (deres) børn og om hvordan nogle ikke lykkes (Ken Park og
ham der dræber sine bedsteforældre) og andre lykkes (de tre der finder
sammen til sidst) i at slippe ud af den onde cirkel.