Verdens mest deprimerende film
Fra : Steen

Dato : 24-04-07 14:04

For ½ års tid siden skrev I om verdens mest deprimerende film herinde. Jeg
kan ikke huske titlen, men filmen lød så slem, at folk på lykkepiller nok
ikke skulle se den, da de ellers ville kaste sig ud fra tage i hobetal.
Men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig Hvilken film var der tale om?

MVH Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 14:12

In news:462e0051$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Steen <steen.kolding@stofanet.dk> typed:
> [...]
> på lykkepiller nok ikke skulle se den, da de ellers ville kaste sig
> ud fra tage i hobetal. Men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig

Det skulle vel aldrig være Mel Gibsons jesusfilm "Passion Of The
Christ" ? Den blev der i hvert fald skrevet noget om. Jeg har i hvert
helt afstået fra at se den.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 14:36

In news:462e024e$0$872$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
> [...]
>
> Det skulle vel aldrig være Mel Gibsons jesusfilm "Passion Of The
> Christ" ? Den blev der i hvert fald skrevet noget om. Jeg har i

Tråden stammer tilsyneladende fra d. 25/8-2006:

http://groups.google.com/group/dk.kultur.film/browse_thread/thread/29616dfbab50e197/42a6e8e89805e3b1#42a6e8e89805e3b1

Fra : Mr. D

Dato : 24-04-07 18:14

> In news:462e024e$0$872$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
>
> Tråden stammer tilsyneladende fra d. 25/8-2006:
> [...]

Og herfra tråden kan dette ses:

Der Siebente Kontinent.
http://imdb.com/title/tt0098327/

Skildret fuldstændig trøstesløst og mekanisk.
Så den for et par måneder siden, den sidder stadig prentet.

"This is most depressive movie ever made, I'm sure, not because I saw
all of them, but I just can't imagine anything being more depressive. It
should be strongly forbidden for suicidal persons, cause an army of
psychiatrists couldn't prevent taking their lives."

simon

Fra : Steen

Dato : 24-04-07 18:20

Tove Krieger wrote:
> Tråden stammer tilsyneladende fra d. 25/8-2006:
http://groups.google.com/group/dk.kultur.film/browse_thread/thread/29616dfbab50e197/42a6e8e89805e3b1#42a6e8e89805e3b1

Tak.
Ja det var "Der Siebente Kontinent" jeg tænkte på. Men nogen af de andre må
jeg også hellere få set, hvis de ikke er alt for kedelige. Jeg sætter ikke
lighedstegn mellem en kedelig og en deprimerende film. Selv "Saving Private
Ryan" er dybt deprimerende de første 15 minutter, synes jeg. Død, død og
atter død... meget autentisk skildret.

MVH Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 18:31

In news:462e3c3f$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]
> film. Selv "Saving Private Ryan" er dybt deprimerende de første 15
> minutter, synes jeg. Død, død og atter død... meget autentisk

Af de film der er nævnt i tråden vil jeg foreslå at du ser "Gøgereden"
med bl.a. Jack Nicholson, hvis du ikke allerede har set den. Det er en
utroligt gribende film, som man ikke glemmer lige med det samme. Det
var mesterligt spil af Nicholson. Jeg glemmer ligeledes heller ikke
den store indianer der medvirkede - pragtfuld type.

Fra : P.L.

Dato : 24-04-07 18:43

On Tue, 24 Apr 2007 19:30:32 +0200, Tove Krieger wrote:

> [...]
> var mesterligt spil af Nicholson. Jeg glemmer ligeledes heller ikke
> den store indianer der medvirkede - pragtfuld type.

Gøgereden er FILMEN, har man ikke set den så bør man se den, så jeg giver
dig helt ret, og nu har du aktiveret mit nostalgi-gen så jeg vil smide den
på afspilleren og kigge den

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 24-04-07 19:35

On Tue, 24 Apr 2007 15:36:12 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

>Tråden stammer tilsyneladende fra d. 25/8-2006:

hm, så vidt jeg kan se, så nævnes Clint Eastwoods Million Dollar Baby
ikke.

Hvordan den film kunne få alle de priser forstår jeg ikke.

Bl. a. 4 Oscar-statuetter? Jeg var helt tom inden i da jeg gik ud fra
biografen.

Mage til deprimerende film kan jeg vanskeligt forestille mig at man
kan finde.

Og jeg vil ikke bruge sætningen "Men måske er det bare mig?", for en
ting jeg har lært (af internettet) er, at ingen egenskab er unik for
et bestemt individ. Der er altid mindst en mere der har den samme
egenskab.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : P.L.

Dato : 24-04-07 19:40

On Tue, 24 Apr 2007 20:34:46 +0200, Martin Mose Larsen wrote:

> [...]
> biografen.
>
> Mage til deprimerende film kan jeg vanskeligt forestille mig at man

Ja, den film var enormt deprimerende, man havde en underlig fornemmelse
bagefter.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-04-07 15:29

Tove Krieger wrote:
> Det skulle vel aldrig være Mel Gibsons jesusfilm "Passion Of The Christ"
> ? Den blev der i hvert fald skrevet noget om. Jeg har i hvert helt
> afstået fra at se den.

Det var et klogt valg. Ikke nok med at den var usandsynlig kedeligt.
Rent fortællemæssigt låste den sig også fast på den allermest
uinteressante del af tømrerguttens livsforløb.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : P.L.

Dato : 24-04-07 16:25

On Tue, 24 Apr 2007 16:28:36 +0200, Peter Knutsen wrote:

> Det var et klogt valg. Ikke nok med at den var usandsynlig kedeligt.
> Rent fortællemæssigt låste den sig også fast på den allermest
> uinteressante del af tømrerguttens livsforløb.

Helt enig, en gabende kedelig oplevelse.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-04-07 18:34

In news:zyqp0gdj8tf7$.mrpbs0voof0r.dlg@40tude.net,
P.L. <Not@Valid.invalid> typed:

> Helt enig, en gabende kedelig oplevelse.

Fint nok, så er jeg ikke gået glip af noget kan jeg forstå. Det var al
den snak om blod og unødig vold der afskrækkede mig. Jeg ved godt, at
det "kun" er film - men alligevel.

Fra : P.L.

Dato : 24-04-07 18:41

On Tue, 24 Apr 2007 19:33:37 +0200, Tove Krieger wrote:

> [...]
>
> Fint nok, så er jeg ikke gået glip af noget kan jeg forstå. Det var al
> den snak om blod og unødig vold der afskrækkede mig. Jeg ved godt, at

Egentlig ikke, det er en stor og på mange måder en flot film, men kedelig
imho, jeg er ikke kristen eller troende på nogen måde, så det farver nok
min vurdering, hvis man er troende kan jeg godt forstille mig den vil have
en anden virkning.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-04-07 18:48

> Det skulle vel aldrig være Mel Gibsons jesusfilm "Passion Of The Christ" ?
> Den blev der i hvert fald skrevet noget om. Jeg har i hvert helt afstået
> fra at se den.

Jeg har set den. Starten var god. Da de så begyndte på voldspornoen så jeg
resten på Fast Forward.

Så ikke noget nyt i den film. De slog ham. Meget. Rigtig meget. Men det
vidste vi vel godt "pint og plaget under Pontius Pilatus" jaja... kom nu
videre. At vise helt præcist hvor meget de slog ham kan da vel ikke være
grund nok til at spilde folks tid i den grad.

Så kunne jeg da bedre lide den jesus-film hvor han gør et-eller-andet så han
IKKE bliver korsfæstet, og hvor galt det så går, og hvordan han "overtaler"
farmand til at skrue tiden tilbage så han kan gøre "det rigtige" og bliver
korsfæstet og redder menneskeheden fra arvesynden (eller sådden noet).

Den gav mig da et lidt nyt syn på historien.

/jim

Fra : H. Bojer

Dato : 25-04-07 09:15

Jim Andersen wrote:

> [...]
> (eller sådden noet).
>
> Den gav mig da et lidt nyt syn på historien.

Hvad hedder den Jesusfilm?
--
Ingen signatur her!

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-04-07 12:12

http://us.imdb.com/title/tt0095497/

Fra : Holst

Dato : 24-04-07 14:24

Prøv http://groups.google.com

Fra : Tue Sørensen

Dato : 26-04-07 12:46

On 25 Apr., 13:11, "Jim Andersen" <jimVÆÆK...@officeconsult.dk> wrote:

> http://us.imdb.com/title/tt0095497/

Såvidt jeg husker bliver han skam korsfæstet som normalt i den film,
men der er en lang sekvens mens han hænger på korset, hvor Djævelen
frister ham med et muligt alternativ (som nærmest udgør "en film i
filmen") - som han selvfølgelig ender med at afvise.

- Tue

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-04-07 23:05

On Apr 24, 3:04 pm, "Steen" <steen.kold...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> ikke skulle se den, da de ellers ville kaste sig ud fra tage i hobetal.
> Men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig Hvilken film var der tale om?

Den mest deprimerende film jeg kan komme på må være Requiem for a
Dream.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 27-04-07 23:37

Hvad med Happiness, den er da for nederen,

jimmy

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-04-07 21:17

"Steen" <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke skulle se den, da de ellers ville kaste sig ud fra tage i hobetal.
> Men jeg er jo selvfølgelig nysgerrig Hvilken film var der tale om?

Nahh men vi kunne da starte på en frisk

1.) sofies valg ( satte mig i dårligt humør en 2-3 dage )

2.) Schindlers list ( der havde jeg det bare sært )
Den er ond på sådan en mærkelig måde ...misantropisk..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-05-07 22:46

Steen skrev:

> For ½ års tid siden skrev I om verdens mest deprimerende film
> herinde.

En biografaktuel deprimerende film er "2:37", en australsk film om
unge menneskers uoverstigelige problemer. Jeg vil egentlig ikke
anbefale den, for den har nogle irriterende stiltræk og er slet ikke
must-see, men deprimerende og hård og blodigt realistisk er den da, og
derfor også ganske virkningsfuld og rørende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk