Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmhylster i alluminium
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-04-07 18:37

Er der nogen her der har et billede af et filmhylster (135-36) i
alluminium eller kender et link til et sted hvor en sådan vises?

Jeg kan huske dem fra Agfa.
Var der andre filmproducenter der leverede film (135-36) i sådanne?
Jeg synes jeg kan huske Kodak, men tør ikke sværge på det.

-kmo

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-04-07 18:50

kristian mikael de freitas olesen wrote:
> [...]
> Var der andre filmproducenter der leverede film (135-36) i sådanne?
> Jeg synes jeg kan huske Kodak, men tør ikke sværge på det.

Ilford. De hed dengang tropedåser og var forsynet med en god
gummipakning i låget. Jeg tror jeg har en flok af dem i kælderen eet
eller andet sted.

Bo //

Fra : Børge Larsen

Dato : 24-04-07 19:18

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Ilford. De hed dengang tropedåser og var forsynet med en god gummipakning
> i låget. Jeg tror jeg har en flok af dem i kælderen eet eller andet sted.
>
> Bo //

Ja, og der var Fuji, Konica (tidl. Secura) i gamle dage var der Gevaert og
den danske Merkur.

Fra : Max

Dato : 24-04-07 19:42

Hej

> Ja, og der var Fuji, Konica (tidl. Secura) i gamle dage var der
> Gevaert og den danske Merkur.

Jeg har et helt gult fra Kodak.

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-04-07 20:05

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev :

>Konica (tidl. Secura)

Det var nu Sakura og hed til sidst KonicaMinolta.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 27-04-07 14:57

On Tue, 24 Apr 2007 19:50:14 +0200, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk>
wrote:

>Jeg tror jeg har en flok af dem i kælderen eet
>eller andet sted.

Uha da da...
Er det mon nogen du vil af med?

kmo

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-04-07 18:46

kristian mikael de freitas olesen wrote:

> Uha da da...
> Er det mon nogen du vil af med?

Nej da. Nu hvor jeg fornemmer at der er kult i dem, vil jeg da flytte
nogle af dem op i min vitrine, når jeg en dag støder på dem i kælderen

Bo //

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 27-04-07 20:32

On Fri, 27 Apr 2007 19:46:17 +0200, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk>
wrote:

>Nu hvor jeg fornemmer at der er kult i dem

Det er nu ikke til kult jeg leder efter dem men til mikrocacher i
geocaching.
Se www.geocaching.dk og www.geocaching.com

kmo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-04-07 19:31

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fotgrafer_fotoudstyr/fotografi/_gl._fotomaterialer-13.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fotgrafer_fotoudstyr/fotografi/_gl._fotomaterialer-17.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/fotgrafer_fotoudstyr/fotografi/_gl._fotomaterialer-18.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-04-07 21:32

On Tue, 24 Apr 2007 20:31:25 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

<link til et udvalg af billeder>

Tusind tak Niels.

-kmo

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 17:34

http://cgi.ebay.com/9-KODAK-35mm-FILM-CANS-All-Different-with-OLD-Carts_W0QQ
itemZ120111517628QQihZ002QQcategoryZ711QQrdZ1QQcmdZViewItem