Pixma ip4300 blæk
Fra : phc

Dato : 30-04-07 11:21

Hej
Min elskede Pixma IP4000 er død og jeg har sat en IP4300 i bestilling.
Jeg opdager nu, at uoriginale patroner til IP4300 kun fåes med
besværlig ombytning af chip fra en original patron.

Har nogen fundet billige uoriginale patroner til IP4300 MED chip?
Hvad er bedste løsning til denne printer? (ikke originale, da jeg ikke
skal printe fotos)

Mvh
Peter

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-07 12:27

phc <peterholm67@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Har nogen fundet billige uoriginale patroner til IP4300 MED chip?
> Hvad er bedste løsning til denne printer? (ikke originale, da jeg ikke

Lige en ting ... du er godt klar over at uorginalt blæk kan gøre at
garantien ryger ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-07 12:28

phc skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Min elskede Pixma IP4000 er død og jeg har sat en IP4300 i
> bestilling. Jeg opdager nu, at uoriginale patroner til IP4300
> kun fåes med besværlig ombytning af chip fra en original
> patron.

Ja - sådan er det.

> Har nogen fundet billige uoriginale patroner til IP4300 MED
> chip?

De er mig bekendt ikke kommet - Canons chip må ikke kopieres, så
der er lige nogle, der skal have lavet en anden chip, der
virker - og det er ikke lavet endnu......

Hvad er bedste løsning til denne printer? (ikke
> originale, da jeg ikke skal printe fotos)

Originale er ikke specielt gode til foto - det kommer ud på et så
længe blækket er egnet til papiret......

Der er et par løsninger:

Disse er lidt billigere end originale - men ikke så meget:

http://www.nordic-ink.dk/index.php?cPath=585_613&osCsid=0c44167867ab3e921c100914afc05ed7

Denne Storm P løsning skulle også virke - kig under blæksystemer:

http://www.importoeren.dk/

Hvad er der galt med din IP4000 - hvis det er prinhovedet, så kan
et nyt købes for 5-600 kr i Tyskland - og så kan du stadig bruge
de helt billige patroner.

Ellers må du igang med selv-fyldning af de tomme patroner - men
ligesom med de uoriginale mister du fordelen ved chippen og skal
selv holde øje med om patronen er ved at være tom.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-05-07 10:14

Jan Vestergaard wrote:

> Denne Storm P løsning skulle også virke - kig under blæksystemer:
>
> http://www.importoeren.dk/

Er der nogen der har prøvet dette system og kan sige god for det ?
Jeg har en ip5200 hvor det også skulle passe i og hele sættet er jo noget
billigere end bare én gang nye originale patroner.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Knud Gjøl

Dato : 01-05-07 11:54

> Er der nogen der har prøvet dette system og kan sige god for det ?
> Jeg har en ip5200 hvor det også skulle passe i og hele sættet er jo noget
> billigere end bare én gang nye originale patroner.

Jeg har en ip 6600 og en ip 5200R, så det vil jeg også gerne høre lidt om.

Fra : Mads

Dato : 01-05-07 13:42

On Tue, 1 May 2007 11:14:23 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Er der nogen der har prøvet dette system og kan sige god for det ?

Hold dig langt væk fra det fupgrej.
Jeg købte sådan en til min søsters IP4200, men den kom
aldrig til at fungere ordentligt, for det var umuligt at få blæk
igennem til den røde og den gule patron. Jeg prøvede ellers
alt, men lige meget hjalp det.

Næh, når noget næsten er for godt til at være sandt, så er
det som regel fordi det er løgn.

mvh Mads

Fra : phc

Dato : 30-04-07 12:44

> Hvad er der galt med din IP4000 - hvis det er prinhovedet, så kan
> et nyt købes for 5-600 kr i Tyskland - og så kan du stadig bruge
> de helt billige patroner.

Vides ikke. Den begyndte at lave en masse forskellige fejlmeldinger og
tilsidst kunne jeg slet ikke komme i kontakt med den.
Pludselig syntes jeg så, at den begyndte at lugte. Jeg pillede
printhovedet ud, og det viste sig, at det var fuldstændigt smeltet
sammen. Alt inden i printeren var mega varmt. Jeg tror der har været
elektriske fejl i maskinen der har staret rækken af fejlmeldinger og
så udviklet sig til en nedsmeltning. Jeg tror faktisk der ville være
gået ild i den, hvis jeg ikke havde været i nærhenden til at bremse
det i tide.

> Ellers må du igang med selv-fyldning af de tomme patroner - men
> ligesom med de uoriginale mister du fordelen ved chippen og skal
> selv holde øje med om patronen er ved at være tom.

mister fordelen ved chippen....? betyder det, at patronerne virker
uden ??? man opdager jo nok når der ikke kommer mere blæk ud af dem.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 30-04-07 12:57

Hej Peter

> mister fordelen ved chippen....? betyder det, at patronerne virker
> uden ??? man opdager jo nok når der ikke kommer mere blæk ud af dem.

Nej, du skal opdage det før du kører tom, at køre med tomme
patroner brænder printere af.

--
Mvh Max

Fra : phc

Dato : 30-04-07 13:01

On 30 Apr., 13:56, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Peter

> Nej, du skal opdage det før du kører tom, at køre med tomme
> patroner brænder printere af.
>
> --
> Mvh Max

ahhh, så er det jo nok det der er sket for min nuværende printer.
den kørte med uoriginale patroner, og det er vel meget sansynligt at
en af chipsene har fejlet og ikke meldt tom.
mvh
peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-07 13:32

> [...]
> printer. den kørte med uoriginale patroner, og det er vel
> meget sansynligt at en af chipsene har fejlet og ikke meldt

Ikke hvis det er den IP4000, du nævnte i første indlæg - den
bruger IKKE chip og kan godt finde ud af at køre med uoriginale
patroner og melde tom i tide.

Men det kræver selvfølgelig, at man skifter patronen, når den
melder tom

Jeg har to stk IP4000 der kører problemfrit med uoriginale
patroner - og har gjort det i flere år - når den kommer med
beskeden "Næsten tom" så skifter jeg den ret hurtigt efter, så
den ikke når til helt tom og risikerer at futte af.

Det virker fint på de "gamle" som IP4000 - men IKKE på de nye med
chip.

Det er først med IP4200 og IP4300 og tilsvarende, at der de
"problemer"......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Peter Holm

Dato : 30-04-07 16:37

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> chip.
>
> Det er først med IP4200 og IP4300 og tilsvarende, at der de

ja ok, så skyldes det noget andet - af den er i hvert fald brændt sammen i
bogstavelig forstand.
irriterende at man ikke kan finde en ny ip4000 ;(

mvh
peter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-04-07 13:33

phc skrev:

>så er det jo nok det der er sket for min nuværende printer.
>den kørte med uoriginale patroner, og det er vel meget sansynligt at
>en af chipsene har fejlet og ikke meldt tom.

Var det ikke en ip4000, den har da ikke chippatroner

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : phc

Dato : 02-05-07 10:00

> [...]
> Hej Peter

> Nej, du skal opdage det før du kører tom, at køre med tomme

Jeg nu læser jeg så, at man ved de uoriginale patroner, hvor chippen
genbruges fra originalpatronen stadig skal holde øje med
blækstanden...
http://www.nordic-ink.dk/product_info.php?cPath=585_613&products_id=192&osCsid=0c44167867ab3e921c100914afc05ed7
Kan nogen forklare?
Kan man køre med uoriginale patroner UDEN chip i en IP4300? (ja, jeg
forstår at den kan brænde af, men KAN den køre?)
Kan man se blækstanden med uoriginale patroner MED chip genbrugt fra
original patron?
Mvh
Peter

Fra : Mads

Dato : 02-05-07 11:20

On 2 May 2007 01:59:52 -0700, phc <peterholm67@hotmail.com> wrote:

>Kan man køre med uoriginale patroner UDEN chip i en IP4300? (ja, jeg
>forstår at den kan brænde af, men KAN den køre?)

Nej, uoriginale patroner vil kun virke hvis du flytter chippen over
fra en original patron. Uden chip kan printeren ikke se at du har
sat en blækpatron i.

>Kan man se blækstanden med uoriginale patroner MED chip genbrugt fra
>original patron?

Nej, patronen vil kun fungere, men blækstanden kan ikke måles da
chippen allerede er brugt en eller flere gange og målefunktionen
virker kun den første gang. Altså på den originale patron.

Surt, ja, men sådan er det. ( indtil nogen finder ud af at lave en
kopi-chip der ikke bryder Canon's copyright )

mvh Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-07 11:28

phc skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kan nogen forklare?
> Kan man køre med uoriginale patroner UDEN chip i en IP4300?

Du skal stadig bruge chippen - men den kan ikke resettes, så den
holder øje med blækstanden m.v.....

Mig bekendt kan den ikke køre uden ?

Det er derfor de gamle IP4000, der ikke bruger chip rask væk
sælges på f.x. Qxl for 2000 kr brugt.

Jan