tastatur til macbook
Fra : Max Andersen

Dato : 26-04-07 09:16

Hejsa,

Jeg ringede lige til Humac og fik et chok.

Jeg har en svensk macbook og ville gerne have skiftet tastaturet.

Pris : 1.800,- eks. moms ?!?!?

Det lyder jo helt vildt, når jeg for 2 år siden købte et Compaq armada
tastatur til kr. 250,- og selv satte det i.

Fidnes der ikke steder hvor man kan handle til mere fornuftige priser
end Humac's ?

Max

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-07 09:22

Max Andersen <max@militant.dk> wrote:

> [...]
> tastatur til kr. 250,- og selv satte det i.
>
> Fidnes der ikke steder hvor man kan handle til mere fornuftige priser

Det er ikke Humacs priser ... det er såmend apple's ... var det incl.
montering ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Max Andersen

Dato : 26-04-07 09:37

Thomas von Hassel wrote:

> Det er ikke Humacs priser ... det er såmend apple's ... var det incl.
> montering ?

ja, 900 for tastaturet og 900 for montering og så skal de have den i 3-4
dage.

Jeg havde håbet man kunne finde det billigere og montere det selv.

Max

Fra : Jon

Dato : 26-04-07 10:41

Max Andersen <max@militant.dk> wrote:

> ja, 900 for tastaturet og 900 for montering og så skal de have den i 3-4
> dage.
>
> Jeg havde håbet man kunne finde det billigere og montere det selv.

Apples tastaturer til bærbare maskiner har alltid vært ekstremt dyre.
Det er ikke vanskelig å skifte dem (se www.pbfixit.com), men man må
altså først få tak i et. Jeg går ut fra at det ikke er noen hjelp i
å vite at du kan bruke eksterne USB-tastaturer...?
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Leif Neland

Dato : 26-04-07 23:44

Jon wrote:
> Jeg går ut fra at det ikke er noen hjelp i å vite at du kan bruke
> eksterne USB-tastaturer...?

Det ville blot være rart at man kunne få en driver/keyboardmapping, så
specialtegnene passede, så tegnene lå samme sted på pc'en og mac'en.

Det er altså frustrerende at man skal lede efter dem.
Det er muligt at det er lige så naturligt at @ ligger på *-tasten som på
2-tasten, men det er altså besværligt at skulle tænke over det, når man nu
har både mac og pc.

Men det er da ihvertfald en god ting, at volumendrejeknappen på det trådløse
tastatur, jeg købte i Aldi, fungerer på mac'en, og højreklik i World of
Warcraft virker på samme måde på mac og pc

Leif

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-04-07 05:53

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Det ville blot være rart at man kunne få en driver/keyboardmapping, så
> specialtegnene passede, så tegnene lå samme sted på pc'en og mac'en.

<http://developer.apple.com/technotes/tn2002/tn2056.html>

/thomas

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-04-07 19:01

Max Andersen <max@militant.dk> skrev:
>Hejsa,
>
>Jeg ringede lige til Humac og fik et chok.

> [...]

behold dog det svenske tastatur, hvor du har
bogstaverne med prikker over - og brug så et
billigt usb-tastatur når du har brug for de danske
æ ø og å
Mvh
Erling

Fra : Max Andersen

Dato : 26-04-07 20:49

Erling Hansen wrote:

> behold dog det svenske tastatur, hvor du har
> bogstaverne med prikker over - og brug så et
> billigt usb-tastatur når du har brug for de danske
> æ ø og å

Ja, nu ville jeg gerne selv bestemme hvorvidt jeg skal have et nyt
tastatur, men det har prisen så bestemt for mig.

Men tak for rådet.

Max

Fra : Esben

Dato : 27-04-07 21:44

Erling Hansen <eh-dh@mail.dk> wrote:

> behold dog det svenske tastatur, hvor du har
> bogstaverne med prikker over - og brug så et
> billigt usb-tastatur når du har brug for de danske
> [...]

byt om på æ[ä] ø[ö] og å så de passer til dansk layout - tasterne plejer
at skulle vippes oven fra og ned, men kender ikke lige MacBookens
tastatur

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-07 09:05

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> byt om på æ[ä] ø[ö] og å så de passer til dansk layout - tasterne plejer
> at skulle vippes oven fra og ned, men kender ikke lige MacBookens
> tastatur

Jeg kan sagtens 'gribe fat i' tasterne på mit tastatur [også MacBook]
med neglene, men har sådan set ikke lyst til at trække dem ud.

Mine taster passer dog også meget godt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk