Symbian vs. Windows Mobile
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-07 22:08

Hej gruppe. Er der nogen der kan give en nogenlunde fair
sammenligning af Symbian og Windows Mobile?

Jeg står over for at købe ny mobil, og vakler mellem Nokias E65
(Symbian) og HTC's S710 (WM6).

Jeg er først og fremmest ude efter en mobil med en god
kalender/kontakt-del - problemfri synkronisering med
Outlook/Exhange og gode netmuligheder (begge har WIFI, HTC'en
mangler 3-net).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-04-07 22:21

> Jeg står over for at købe ny mobil, og vakler mellem Nokias E65
> (Symbian) og HTC's S710 (WM6).

Lad mig sige det pænt:

Symbian er KVÆLENDE langsom.

Efter at ha døjet ned en N73 skal jeg ALDRIG ha' en symbiantelefon igen.

Troels

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-04-07 22:15

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Lad mig sige det pænt:
>
> Symbian er KVÆLENDE langsom.
>
> Efter at ha døjet ned en N73 skal jeg ALDRIG ha' en symbiantelefon igen.

Det kan også skyldes den CPU som sidder i en N73.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-04-07 23:00

Jon Bendtsen skrev:

> Det kan også skyldes den CPU som sidder i en N73.

O.k. - men bortset fra hastigheden (den kan jeg jo prøve når
forhandleren får modellerne hjem), er der så nogen generelle
forskelle?

Mit eget indtryk - der er baseret på et særdeles tyndt grundlag af
opsnuset information - er at Windows Mobile er foran mht.
integration med Windows-programmer (måske ikke så overraskende), og
lidt bedre til mailhåndtering. Symbian har så (igen som jeg har
forstået det) et større udvalg af software til telefonerne.

Men det var forskelle som ovenstående jeg gerne ville høre folk med
erfaring udtale sig om - det har mildt sagt ikke været nemt at
finde sammenligninger af de to systemer.

Anyway - tak for hjælpen indtil videre. Jeg vil dog sætte meget
stor pris på hvis der er nogen der kan fortælle lidt mere generelle
erfaringer med de to systemer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-04-07 09:34

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Anyway - tak for hjælpen indtil videre. Jeg vil dog sætte meget
> stor pris på hvis der er nogen der kan fortælle lidt mere generelle

Jeg har en Palm Treo 750, en windows mobile telefon. Før det havde jeg
en Palm Treo 650, som kørte Palm OS. Jeg har ikke prøvet symbian
telefoner fornylig.

Men sammenligningen imellem Palm OS og Windows Mobile giver at de hver
især har nogle fordele og nogle ulemper. Det samme gør sig sikkert
gældende for Windows Mobile og Symbian. De ting som du fokuserer på er
måske ikke de samme ting som vi andre fokuserer på. Så prøv telefonerne?

JonB

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-07 09:46

Jon Bendtsen skrev:

> [...]
> sig sikkert gældende for Windows Mobile og Symbian. De ting
> som du fokuserer på er måske ikke de samme ting som vi andre

Will do.

Jeg fik et svar på siden her:
<http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=99152>

- bl.a. med henvisning til denne artikel:
<http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=99152>

Det fik mig et godt stykke videre. Jeg vil selvfølgelig stadig
prøve telefonerne, men der er grænser for hvor meget man kan nå at
finde ud af i en butik.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-04-07 15:26

> [...]
>
> Det fik mig et godt stykke videre. Jeg vil selvfølgelig stadig
> prøve telefonerne, men der er grænser for hvor meget man kan nå at

Køb dem i fjernsalg, så har du 14 dage til at undersøge dem om de er
rigtige for dig?

JonB