Indfør TV-censur
Fra : dktekno

Dato : 21-04-07 11:20

Såvidt jeg ved er der i Danmark en lov der forbyder TV-kanalerne at sende
reklamer midt i udsendelserne, eller ihvertfald begrænsninger (hvis der ikke
er, så trænger vi til at have en sådan lov).

Problemet er bare, at f.eks. TV3 og TVDanmark og andre danske TV-kanaler
bare sender fra udlandet, f.eks. London.

Derfor må vi problemet til livs ved at indføre TV-censur:

Ingen kabel-TV eller satellit-TV leverandører må udbyde dansksprogede
kanaler, der ikke opfylder de danske reklameregler.

Dette vil betyde, at TV3 ikke kan få lov til, at blive en del af
kanaludbuddet i f.eks. TDC's kabeltv-pakke. Dette vil tvinge TV3 til at
ændre deres reklamer, selvom de er i udlandet.

Fra : Jesper Nøhr Andersen

Dato : 21-04-07 11:44

> [...]
> kanaludbuddet i f.eks. TDC's kabeltv-pakke. Dette vil tvinge TV3 til at
> ændre deres reklamer, selvom de er i udlandet.

Man kan jo skifte kanal hvis man ikke gider se reklamer...eller måske endda
gå en tur og få noget motion og frisk luft.

Dit forslag vil betyde at TV3 og andre vil miste hovedgrundlaget for deres
økonomi og derfor vil være nødt til at sende endnu mere amerikansk skrarmmel
end de allerede gør. Det er vist ikke et alternativ ret mange ønsker.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-04-07 12:48

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> Ingen kabel-TV eller satellit-TV leverandører må udbyde dansksprogede
> kanaler, der ikke opfylder de danske reklameregler.

Kan og skal der på ingen måde indføres censur over, om en udenlandsk kanal
vælger at sende på dansk kan og vil aldrig blive noget vi kan censurere
overfor.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Kim2000

Dato : 21-04-07 13:56

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kanaludbuddet i f.eks. TDC's kabeltv-pakke. Dette vil tvinge TV3 til at
> ændre deres reklamer, selvom de er i udlandet.

Man kan selvfølgelig også bare lade være med at se det, men det er måske for
meget forlangt?
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-04-07 20:17

> Man kan selvfølgelig også bare lade være med at se det, men det er
> måske for meget forlangt?

Dér, hvor dktekno opholder sig, er der ikke mange andre
adspredelsesmuligheder (bortset fra usenet, forstås).

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Char Lee

Dato : 21-04-07 15:10

> [...]
> bare sender fra udlandet, f.eks. London.
>
> Derfor må vi problemet til livs ved at indføre TV-censur:
*snip*

Reklamerne er der fordi det ikke er gratis at lave/købe og sende
TV-udsendelser. Der er folk nok, som er utilfredse med, at der skal betales
så rigtig mange penge til DR (selvom DR selvfølgelig ud over at sende TV og
radio også poster en masse penge i byggeriet af nogle mægtig fine
bygninger). Os får du aldrig til at betale den fulde pris for driften af
alle de andre stationer, når stationerne ikke længere får reklameindtægter.
Så dit foreslag ville medføre, at vi kun havde DR tilbage...
Vil du så næsten ikke hellere døje med reklamerne?

I USA har reklamerne taget et omfang, som for en dansker som mig, er
uacceptabelt. Jeg gider derfor ikke se TV i USA, andet end lige at blive
opdateret på nyheder. Hvis reklamerne bliver lige så mange i dansk TV, så
dropper jeg også det. Og hvis nok mennesker gør som jeg, så gider firmaerne
ikke reklamere, når nu det er så få, som gider se deres reklamer... Og så
bliver der færre reklamer igen.
Dette står og falder så bare med, om folk bare bliver siddende foran kassen,
selvom de bruger halvdelen af aftenen på at se på reklamer.