Var koreaneren fra Virginia Tech muhamedan~
Fra : Jim

Dato : 19-04-07 10:07

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-04-07 11:39

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> http://www.prophetofdoom.net/Islam_in_Action.Islam
>
> Nogen bud?

Eftersom han sammenlignede sig selv med Kristus var han vel nærmere kristen.

/Henning.

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:20

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> http://www.prophetofdoom.net/Islam_in_Action.Islam
>
> Nogen bud?

En muslimsk, sindsyg kristen.
Helt sikkert sindsyg...

Fra : John

Dato : 19-04-07 18:10

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Helt sikkert sindsyg...

- måske som følge af mobning:

".. BLACKSBURG, Va. (AP) -- Long before he boiled over, Virginia Tech gunman
Cho Seung-Hui was picked on, pushed around and laughed at over his shyness
and the strange way he talked when he was a schoolboy in the Washington
suburbs, former classmates say .."

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/V/VIRGINIA_TECH_SHOOTING?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2007-04-19-13-02-49

John

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-07 19:01

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> shyness and the strange way he talked when he was a schoolboy in the
> Washington suburbs, former classmates say .."

Uddannelse uden mobning

Man bør mildne skoletvang og lade informationer blive suget ind af lyst, af
eleverne , ved brug af internettet .

Eleverne bør gives valgfrihed om flest mulig eksamens muligheder, der sker
objektivt skriftligt evt multiple choice, billigt.

Hvis man ønsker at blive brandmand, er det godt ved ansættelsesinterview at
vise at man har bestået test i forbrændringens kemi.

Hvis man lader skoletiden fyldes med nyttige meningsfulde selvstyrede
læreprocesser, bliver der ikke tid til mobning. Væk med selskabelighed, der
er et helvede.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-07 19:27

> [...]
> shyness and the strange way he talked when he was a schoolboy in the
> Washington suburbs, former classmates say .."

Udvid forståelseskagen,kæmp ikke om status, for det gir mobning.

Det er helt som Adam Smith budskabet - øg produktion dvs lykkekagen,kæmp
ikke om at tage fra naboen.

Skoler holder børn tilbage - giv dem fri Mest mulig valgfrihed mht
bøger,pensum og fag og hvornår de vil testes.

Muliggør også at de søger inspirerende lærere og kopierer dem. Hvis de vil,
af egen lyst.

Engang forgudede de far og mor og de vil gerne have karismatisk ny halvgud
og så skal de ikke tvinges til at høre på en dårlig lærer,blot fordi han er
ansat og ikke må gøres arbejdsløs.

Fra Søren Kierkegaards "Brudstykker af en ligefrem bekendelse" fra 1859.
"At man, når det i sandhed skal lykkes en at føre et menneske hen et bestemt
sted, først og frem-mest må passe på at finde ham der, hvor han er og
begynde der. Det er hemmeligheden i al hjælpekunst. Enhver, der ikke kan
det, han er en indbilding, når han mener at kunne hjælpe en anden...For i
sandhed at kunne hjælpe en anden, må jeg forstå det, han forstår. Når jeg
ikke gør det, så hjælper min merforståen ham slet ikke. Vil jeg alligevel
gøre min mening gældende, så er det, fordi jeg er forfærdelig stolt, så jeg
vil be-undres af ham. Men al sand hjælpen begynder med ydmygelse: hjælperen
må først ydmyge sig under den, han vil hjælpe og derved forstå, at det at
hjælpe er ikke det at herske, men tjene, at det at hjælpe er ikke at være de
herskesygeste, men den tålmodigste, at det at hjælpe er villighed til indtil
videre at finde sig i at have uret og ikke at forstå, hvad den anden
forstår.

Ud "Der må ikkespørges, om én er mest lærd, men om haner bedst lærd, ikke
hvo der haver lært mest at tale, men hvo der have lært bedstat leve.Holberg

Ud "Undersåtternes rationalitet er altid de regerendes
våben" Zygmunt Bauman i "Modernity and Holocaust" 1987

ud "Ved dannelse forstår jeg den udviklede evne til at være
opmærksom"(Meir Aaron Goldschmidt )

Ud ..in England, at any rate, education produce no effect
whatsoever. If it did, it would prove a serious danger to the upper classes,
and would probably lead to acts of of violence in Grosvenor Square. Oscar
Wilde, The Importance of Being Earnest,1895

ud At spørge er at undervise. Xenofon

ud Dannelse er det kursus hin Enkelte gennemløber for at
indhente sig selv, og den, der ikke vil gennemgå dette kursus, ham hjælper
det ikke at være født i den mest oplyste tidsalder. Søren Kierkegaard

ud Dannelse er ingen Viden, det er en Væren. C. Hostrup

Ud Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre.
Kung-fu-Tse

ud Den, som intet ved og ikke ved, at han intet ved, er en
tåbe - undgå ham. Den, som intet ved, men ved, at han intet ved, er
enfoldig - belær ham. Den, som ved og ikke ved, at han ved, sover - væk
ham. Men den, som ved og ved, at han ved, er klog -følg ham.
Arabisk Ordsprog

ud Den, som lever godt, prædiker godt, og jeg kender ingen
anden teologi.

ud Education is essentially a means of ruining exceptions in
favour of the rule. Culture is essentially a means of directing taste
against the exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche

ud En lærd tosse er dummere end en uvidende tosse.
Jean-Baptiste Molière

Ud Er noget menneske nogensinde nået til indre harmoni ved at
grunde over andres erfaringer? Norman Douglas

Ud Experience is not what happens to a man. It is what a man
does with what happens to him. Aldous Huxley 1894 - 1963

Ud Experience teaches only the teachable. Aldous Huxley 1894 -
1963

ud Great learning and great shallowness go together very well
under one hat. Nietzsche

Ud I used to spend whole days without food and whole nights
without sleep in order to meditate. But I made no progress. Study, I found,
was better. Confucius

ud Ingen prædiker bedre end myren , og den siger ikke noget.
Benjamin Franklin

Ud Jeg begyndte ikke at lære noget, før jeg var færdig med mine
studier. Anatole France

ud Just as eating against ones will is injurious to health, so
study without a liking for it spoils the memory, and it retains nothing it
takes in. Leonardo Da Vinci

Ud Motto: Det er en stor fordel at begå de fejl, man kan lære
af, ret tidligt. Winston Churchill

ud Selv det største menneske bliver stadig ved, at være et
menneskebarn. Goethe

ud The philistine detests all education that makes for
loneliness, has an aim above money-making, and requires a long time.
Nietzsche

Ud The things taught in schools are not an education but the
means of an education. Ralph Waldo Emerson 1803-1882

Ud Viden er magt. Francis Bacon

Ud Where observation is concerned, chance favours only the
prepared mind. Louis Pasteur 1822-95

udaVi bør kun studere det, som vi har lyst til at efterligne Det vi virkelig
har brug for et en fremadskridende kanon af idealerne Nietzsche

udbrud af frygtelige smerter.

Udck Education has for its object the formation of character.
Herbert Spencer 1820 - 1903

udd Der er kun een eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn;
det er ved at opdrage sig selv. D.G. Monrad

uden desillusioneret at flygte ind i en stivhedstilstand

uden smertelige erfaringer

Udf Hvis et andet menneske generer dig,så tak denne person, da
han giver dig mulighed for at hæve dig i tolerance" Dalai Lama

udgør en stor del af vor oprigtighed.Rochefoucauld

udleder The education of the masses cannot be our aim, rather the
education of the few picked men for great and lasting works. Nietzsche

udlo The first idea that the child must acquire, in order to be
actively disciplined, is that of the difference between good and evil;and
the task of the educator lies in seeing that the child does notconfound good
with immobility, and evil with activity ... our aim is to discipline for
activity, for work, for good; not for immobility, not for passivity, not for
obedience. Maria Montessori

udlo The ideal is youth, handsome, empty youth.
Henry Miller

udlærl Hvad er den højere uddannelses opgave? At
gøre en mand til en maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at
finde sig i at kede sig. Hvordan opnås det. Gennem begrebet pligt. Nietzsche

udmrej Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking
others to live as one wishes to live. Oscar
Wilde

udp Der er mange mennesker i dag der har enten en B.A, en M.A,
eller en Ph.D. Desværre er der flere af dem der ikke har et J.O.B.
Fats Domino

udp Du kan ikke lære erfaring. Du må gennemleve den. Albert
Camus

udp- Nature has always had more power than education Francois de
Voltaire

Udpol Hvorfor gå i skole når man kan spise madpakken
hjemme Foragt for magt - graffitiernes billedbog Lone Steensig

Udr Corruption.- The surest way to corrupt a youth is to instruct
him to hold in higher esteem those who think alike than those who think
differently.Den sikreste made at korrumpere ungdommen, er at instruere dem
til at værdsætte de der tænker ens, mere end dem der tænker forskelligt.
Nietzsche udsp Opdragelse er eksempel og kærlighed, intet andet.
Friedrich Fröbel

udr Education is first and foremost obedience an submission to
the discipline of genius. Nietzsche

udra- Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand til en
maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i at kede
sig.Nietzsche

udra Ensformig påvirkning er nødvendig a ved
dannelsen af vaner b ved indskærpelse af pligter, c ved grundlæggelse af
stemninger. Oscar Hansen

Udra- " Tåber og kloge folk er lige uskadelige. Kun
halvtåberne og de halvkloge, de er de farligste. Goethe

udra A child is not a vase to be filled , but a fire to be lit.
Fr. Rabelais

Udra- Culture: essentially a means of directing taste against the
exceptions in favour of the mediocre. Nietzsche

Udra- Det siger, at vi er bedre uddannet end vore forældres
generation. Hvad de mener er, at vi har gået længere i skole. Det er ikke
det samme. Douglas Yates

Udra- Education: essentially a means of ruining exceptions in favour
of the rule. Culture: essentially a means of directing taste against the
exceptions in favour of the mediocre.

Udra- En uddannelse, der går ud på at huske ting blot for at svare
på folks spørgsmål, kvalificerer ikke en til at være lærer.
Kung-Fu-Tse

Udra- Great learning and great shallowness go together very well
under one hat. NietzscheHOLBERG

Udra- Halvdelen af den undervisning, folk får, er som regel forkert.
Edgar W. Hoover

Udra- Hypoteser er vuggeviser, som læreren luller sine elever i søvn
med; den tænkende, nøjagtige iagtagere lærer mere og mere at kende sin
begrænsning; han ser, at jo mere vor viden breder sig, des flere problemer
dukker der op. Goethe

Udra- If children grew up according to early indications, we should
have nothing but geniuses. Goethe

Udra- It is because of teachers that so little is learnt, and that
so badly. Nietzsche

Udra- Jeg er altid villig til at lære, selv om jeg ikke bryder mig
om at blive undervist. Winston Churchill

Udra- Jeg har den dybeste medlidenhed med den som kun har fantasi
til at stave et ord på een mådeMark Twain

Udra- Jeg tror, det er en kendsgerning, at hvad man ikke kan lære
hurtigt, kan man slet ikke lære. Cicero

udra- My joy in learning is partly that it enables me to teach.
Lucillius Seneca (B.C. 3-65 A.D)

Udra The Philistine detests all education that makes for
loneliness, has an aim above money-making and requires a long time.
Nietzsche

Udra The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold
in higher esteem those who think alike than those who think differently.
Nietzsche

udra Ved eksaminer får man folk til at slide, ligesom de sibiriske
hunde til at trække, ved at holde en fisk foran dem. Sådan bringes de
fleste nordboere til at studere. Poul Martin
Møller

udra+ By cautioning his pupils against himself, a teacher shows his
humanity. Nietzsche

Udra+ Den, der fra grunden af er lærer, tager kun alting alvorligt i
forhold til sine elever - endog sig selv. Nietzsche

Udra+ Don't limit a child to your own learning, for he was born in
another time. Rabbinical saying

Udra+ Uddannelse er især lydighed og underkastelse overfor et genis
disciplin. Nietzsche

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 19:52

On Thu, 19 Apr 2007 19:10:20 +0200, John wrote:

> - måske som følge af mobning:

Temmelig sikkert, dog mangler der stadig reaktion på hvordan han
opførte sig (før han blev massemorder).
Der må have været en del tegn på at han var ved at udvikle en psykose,
disse burde have været opdaget og manden taget i behandling.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Martin

Dato : 19-04-07 12:53

On 19 Apr., 11:06, "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com>
wrote:
> http://www.prophetofdoom.net/Islam_in_Action.Islam
>
> Nogen bud?

Jeg har set en del af Cho 's videoer - der er en syg poesi over hans
selvfremstilling, som giver allusioner til de videoer, der skal lokke
selvmordere til jihad. Og mon ikke Cho er blevet inspireret til sit
sælsomme poetiske værk af disse.

Man kunne godt frygte at flere sindssyge unge mennesker kunne falde
for denne morbide charme og gå i Cho's fodspor.

Mvh
Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 19-04-07 13:24

wrote:
> [...]

Man kunne godt frygte at flere sindssyge unge mennesker kunne falde
for denne morbide charme og gå i Cho's fodspor.

Going postal. Har det vist nærmere noget at gøre med. En postarbejder
gik amok pgra arbejdspres og en uforstående chef: resultat istedet for
at pakke sin post tog han sit arsenal af pistoler frem og skød vildt omkring
sig og sig selv til slut.Det var første gang man så det( i midt-80erne)
Siden bredte det sig diverse
arbejdspladser ( altid ifbm med et ualmindelig dårlig ledelse,arebjedsklima)
skoler etc

Fra : @

Dato : 19-04-07 13:39

On Thu, 19 Apr 2007 14:23:36 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>sig og sig selv til slut.Det var første gang man så det( i midt-80erne)

det er meget længere siden ca. 40 år siden i Texas

hvor en mand fra toppen af et vandtårn skød og dræbte adskillige
mennesker

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Peter Heide

Dato : 19-04-07 15:47

> det er meget længere siden ca. 40 år siden i Texas
>
> hvor en mand fra toppen af et vandtårn skød og dræbte adskillige
> mennesker

Kender til ham men den episode bliver ikke nævnt ifbm de sidste 20 års "amok
skyderier" hvor der en sammenhæng imellem det sted
hvor forbrydelsen bliver begået og personen der laver handlingen.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-07 16:54

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

Tilfældigvis har jeg været studerende ved University of Texas i Austin, hvis
BIBLIOTEKS-tårn den skarpskyttetrænede studerende aflivede et dusin
medstuderende fra

Nogle år senere var det i Canada og den bitre morder dræbte kun kvinder.

Fra : Peter Heide

Dato : 19-04-07 17:09

> [...]
>
> Tilfældigvis har jeg været studerende ved University of Texas i Austin,
> hvis BIBLIOTEKS-tårn den skarpskyttetrænede studerende aflivede et dusin

Såvidt jeg ved var han ikke studerende mere. Skød forøvrigt også sine
forældre
inden massakren fra og i tårnet. Det med forældrene gør ham til et
særtilfælde og
blandt andet derfor bliver han ikke nævnt ifbm Columbine etc

Fra : Martin

Dato : 19-04-07 14:19

On 19 Apr., 14:38, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> det er meget længere siden ca. 40 år siden i Texas
>
> hvor en mand fra toppen af et vandtårn skød og dræbte adskillige
> mennesker

Nåh det. Og der var vist heller ikke noget der hed desktop publishing
den gang. Men OK, Cho var på posthuset med sin pakke til NBC

Mvh
Martin

Fra : Peter Heide

Dato : 19-04-07 15:35

> [...]
Nåh det. Og der var vist heller ikke noget der hed desktop publishing
den gang. Men OK, Cho var på posthuset med sin pakke til NBC

Prøv lige at læs hér Martin og bliv en smule klogere :

http://en.wikipedia.org/wiki/Going_postal

Fra : Martin

Dato : 19-04-07 16:34

On 19 Apr., 16:34, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> den gang. Men OK, Cho var på posthuset med sin pakke til NBC
>
> Prøv lige at læs hér Martin og bliv en smule klogere :

Ja, men stadig er det jeg analyserer (selv)iscenesættelsen - og ikke
den handling der er nødvendig for at publicere.

Mvh
Martin