Kaffekværn - igen
Fra : Keysersoce

Dato : 23-04-07 12:36

Hej i gruppen jeg ved godt at kaffekværn er diskuteret mange gange før
men det ender alt tid med at blive en diskution for ekstremt prof
eller meget krævende brugere af kaffen.

Hvilken kværn skal man købe hvis man bare skal kunne kværne bønner de
par gange om ugen hvor man gerne vil krøæse lidt og ikke skal bruge
den til Expresso men bare stempel eller alm. maskin kaffe. Den må
meget gerne kunne bruges til krydderier også.

Keysersoze

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-04-07 13:03

Keysersoce wrote:

> Den må meget gerne kunne bruges til krydderier også.

Det vil jeg ikke anbefale medmindre du er meget glad for kaffe med
krydderismag og omvendt.

Ebbe

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 23-04-07 13:58

Keysersoce skrev:
> [...]
> den til Expresso men bare stempel eller alm. maskin kaffe. Den må
> meget gerne kunne bruges til krydderier også.

Når det drejer sig om espresso, plejer man at sige, at man skal
bruge 2/3 af pengene på maskinen og 1/3 på kværnen. Men når
det er til stempel, så bare køb en billig kværn, f.eks.

<http://www.coffeetime.dk/shop/conica-kaffeekvaern-staal-460p.html>

Lad være med at bruge samme kværn til krydderier - din kaffe
kommer til at smage sjovt.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Kent

Dato : 23-04-07 14:55

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge 2/3 af pengene på maskinen og 1/3 på kværnen. Men når
> det er til stempel, så bare køb en billig kværn, f.eks.

<klip>

Så én har jeg, og den kan jeg godt anbefale .

Kent.

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-04-07 23:48

http://www.coffeetime.dk:80/shop/conica-kaffeekvaern-staal-460p.html
> <klip>
>
> Så én har jeg, og den kan jeg godt anbefale .
>
> Kent.

Ja, den får også en varm anbefaling fra mig - det er en virkelig god kværn
til prisen. Og så har Punkt1 den ind i mellem på tilbud fra 700 kr nedsat
til 199,- Prøv at se om det er nu - eller hør hvornår de har det tilbud
igen - det er vist noget de kører med ret jævnligt...

- Og krydderier har selvfølgelig ikke noget at gøre i en kaffekværn som
andre allerede har sagt.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Keysersoce

Dato : 26-04-07 11:41

Budskabet med kryderierne er forstået. Mange tak for et godt råd uden
at det blev til en religons snak. Jeg er på vej i punkt1 de havde den
stadigvæk til 199 kr.

Keysersoze