Anbefaling af foodprocessor?
Fra : anderstoxvaerd@gmail~

Dato : 16-04-07 14:41

Hej

Jeg er total blank når det handler om foodprocessors, men jeg står for
at skulle indkøbe en til køkkenet (der bruges af to personer plus et
spædbarn).

Kan I anbefale en god foodprocessor?

Mvh
Anders

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-04-07 15:20

<anderstoxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg synes at det er en dårlig idé at lade et spædbarn bruge en food
processor :-/

Steen.

Fra : Max

Dato : 16-04-07 16:12

Hej Steen

> Jeg synes at det er en dårlig idé at lade et spædbarn bruge en food
> processor :-/

Jeg syntes det er en dårlig ide at du ikke sætter din news-reader
op så man kan se hvad du svare på.

--
Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-04-07 17:14

> Hej Steen

> Jeg syntes det er en dårlig ide at du ikke sætter din news-reader
> op så man kan se hvad du svare på.

Det kan man da normalt også, bare ikke med det indlæg.

Steen.

Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 16-04-07 19:07

On 16 Apr., 15:40, anderstoxva...@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Jeg er total blank når det handler om foodprocessors, men jeg står for
> at skulle indkøbe en til køkkenet (der bruges af to personer plus et

Hej
Først købte jeg en Bosch MCM 2004. Jeg ville senere have en
saftpresser og saftcentrifuge, men disse tilbehørsdele koster lige så
meget eller meget mere end en ny foodprocessor. Hos Bosch ihvertfald.
Men det er ellers kraftig og god. Den kostede 430 kr. Den er på 450
watt. For at få en (billig) saftpresser købte jeg en Kenwood FP100 til
175 kr i Føtex. Den er også rigtig god, men kun på 300 watt. Så alt
går lidt langsommere. En saftcentrifuge har den ikke, så man kan kun
lave saft af cirtusfrugter. Så konklusionen er enkel nok: Priserne
varierer ekstremt meget, du kan roligt gå efter prisen, de billige er
gode nok, men ikke så store som de store. Så store portioner tager
ekstra tid. Skal du lave mad til mange mennesker og/eller dybfrysning
kan det have en betydning, men ellers er en Kenwood FP110 fuldt
tilstrækkelig. De er alle sammen gode, også de billige. Men motoren og
skålen er lidt mindre, så store portioner tager tid. Er der noget
bestemt udstyr du gerne vil have til din foodprocessor, er det meget
vigtigt at du også kender priserne på dette tilbehør inden du vælger.