Hvilken ældre SF-film...?
Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-04-07 12:47

Hej - jeg har længe forsøgt at få identificeret en SF-film jeg så på
DR engang tidligt i '80erne (men filmen selv kan godt have været fra
f.eks. '70erne). Den handlede om radioaktiv forurening (muligvis en
atomkrig), og den store pointe var at nogle insekter (biller af en
art) blev immune overfor radioaktiv stråling. Den eneste scene jeg
husker er at en masse biller kravlede rundt på et (krigs?)skib som
blev udsat for radioaktiv regn, og billerne nærmest svælgede i
radioaktiviteten...

Nogen der ved hvilken film der kan være tale om?

- Tue

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-07 22:38

> [...]
>radioaktiviteten...

>Nogen der ved hvilken film der kan være tale om?

Kunne det være den her.

http://us.imdb.com/title/tt0091818/

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 24-04-07 07:57

On 23 Apr., 23:37, "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote:

> Kunne det være den her.
>
> http://us.imdb.com/title/tt0091818/

Nej, det tror jeg ikke. Det var ikke en komedie, men tværtimod nærmest
lidt dokumentar-agtig. Desuden burde den nok være fra mindst et par år
tidligere.

- Tue

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 09:42

>Nej, det tror jeg ikke. Det var ikke en komedie, men tværtimod nærmest
>lidt dokumentar-agtig. Desuden burde den nok være fra mindst et par år
>tidligere.

Kan du komme med lidt flere oplysninger.

Var det kendte skuespillerer der medvirkede i filmen, hvis du kan huske
noget om det.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 25-04-07 00:53

On 24 Apr., 10:42, "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote:

> Kan du komme med lidt flere oplysninger.
>
> Var det kendte skuespillerer der medvirkede i filmen, hvis du kan huske
> noget om det.

Jeg kan desværre ikke huske nogetsomhelst andet end det nævnte. Men
jeg prøver at spørge på nogle engelske/amr. message boards.

- Tue

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 27-04-07 11:33

On Apr 25, 1:53 am, Tue Sørensen <sorenson...@gmail.com> wrote:

> Jeg kan desværre ikke huske nogetsomhelst andet end det nævnte. Men
> jeg prøver at spørge på nogle engelske/amr. message boards.
>
> - Tue

Jeg husker også en film fra dengang hvor en masse biller/græshopper af
en art kravler rundt på et skib. Jeg var dengang facineret af det
franske sprog og husker derfor titlen: La Guerre des Insects:
http://us.imdb.com/title/tt0268082/ Måske det er den du leder efter?

...Per