sunshine .... bvadr
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-04-07 17:35

den minder om alle de andre rum-redningsfilm ...

den er ikke værd at se i bio ... vent til den kommer på dvd

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-04-07 19:27

"Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_ DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:462b8ece$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail

Hehe... Det er sateme nogle mikrobølgeovnsanmeldelser du kommer med.

Fra : Kim2000

Dato : 22-04-07 21:16

> [...]
> den minder om alle de andre rum-redningsfilm ...
>
> den er ikke værd at se i bio ... vent til den kommer på dvd

Det er ikke ligefrem en grundig anmeldelse du kommer med..... Hvad er der
galt med den?
mvh
Kim

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 22-04-07 21:25

> [...]
> den minder om alle de andre rum-redningsfilm ...
>
> den er ikke værd at se i bio ... vent til den kommer på dvd

Så vidt jeg har kunnet læse om den, så er det visuelle da meget i højsædet,
så derfor skal den vel ses i biffen...men lidt flere detaljer tak, hvorfor
er den så dårlig...

Jeg bliver lidt i tvivl om din smag, når jeg senere har set dig betegne
Shooter som en fed film, har godt nok ikke set den, men tvivler på den kan
blive mere end ok action i min bog...men lad os se, både Sunshine og Shooter
skal ses

BK

Fra : Per

Dato : 23-04-07 06:32

> den minder om alle de andre rum-redningsfilm ...

Ok, det lyder da fint nok ;P

Fra : Morten Steen

Dato : 23-04-07 07:51

> den minder om alle de andre rum-redningsfilm ...

Ikke enig. Sunshine er en fantastisk smuk, spændende og velspillet sci-fi
film.
Den falder lidt (som set så mange gange før) i sidste akt, hvor den
forfalder til et par horror-klichéer, men ellers var den virkelig god.
Har stænk af 2001, Solaris, Mission To Mars (som jeg faktisk ikke syntes var
så ringe endda) og Silent Running... som jeg lige så det, i hvert fald. :)

> den er ikke værd at se i bio ... vent til den kommer på dvd

SLET ikke enig. At se den som digital visning på stort lærred var en suveræn
oplevelse. Og det ER en meget visuel film. Utroligt flot.
Kan varmt anbefales.

Morten

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-04-07 12:40

On 23 Apr., 08:51, "Morten Steen" <morte...@film.dk> wrote:

> [...]
>
> SLET ikke enig. At se den som digital visning på stort lærred var en suveræn
> oplevelse. Og det ER en meget visuel film. Utroligt flot.

Jeg synes det er en ganske forfærdelig og rædderlig film.
http://www.imdb.com/title/tt0448134/usercomments-13

- Tue

Fra : Morten Steen

Dato : 23-04-07 13:58

>Jeg synes det er en ganske forfærdelig og rædderlig film.
http://www.imdb.com/title/tt0448134/usercomments-13

Fair nok. Du argumenterer fint, og jeg kan da godt følge dig et stykke af
vejen. Men jeg synes også du flueknepper lige lovlig meget. Sci-fi kræver jo
en pæn portion "suspension of disbelief", og personligt lader jeg mig altid
rive 100% med, og er måske nok nemmere at imponere.
Men at brokke sig over fortællerstemmen er rolig i stedet for imponeret, er
at være en tand for kritisk efter min mening. ;)
Igen, smag og behag er forskellige, men JEG syntes den var god! :)

Morten

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-04-07 12:42

On 22 Apr., 18:34, "Johnny B [2000]" <FJERN_KAGEN_I_
DÅSENjohnnyb2...@gmail.com> wrote:
> den minder om alle de andre rum-redningsfilm ...
>
> den er ikke værd at se i bio ... vent til den kommer på dvd

Udbredt men for mig meget besynderlig holdning. Hvis en film
overhovedet er værd at se, så skal det selvfølgelig fortrinsvis være i
biografen. Hvis den ikke er værd at se i biffen, er den da heller ikke
værd at se på DVD - det er vel almindelig logik (?!).

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-04-07 13:19

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> biografen. Hvis den ikke er værd at se i biffen, er den da heller ikke
> værd at se på DVD - det er vel almindelig logik (?!).

Ikke nødvendigvis. Det har været oppe her før, men vi er mange, der
efterhånden foretrækker at se film i fred og ro på et godt anlæg hjemme i
stedet for sammen med en flok larmende, ædende og drikkende ignoranter, der
netop opfører sig, som om de sad hjemme hos sig selv foran tv, kommenterer
filmen højlydt, taler i mobilteleforn eller - det værste af alt - læser
underteksterne højt for mindre børn, som alligevel ikke fatter en skid, men
som de ikke har gidet finde babysitter til.

Let karikeret, o.k., men den slags oplevelser har faktisk fået mig til stort
set at fravælge biografer til alt andet end smalle, ikke-amerikanske film,
som ikke kan forventes at komme å dvd eller i fjernsynet - men til den slags
film opfører publikum sig også som regel civiliseret (ærgerligt at få
bekræftet sine foredomme, men sådan er det.)

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Kim2000

Dato : 23-04-07 16:02

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

biografen. Hvis den ikke er værd at se i biffen, er den da heller ikke
værd at se på DVD - det er vel almindelig logik (?!).

-----------

Det koster 35 kroner at låne den på tanken og 85 at se den i biografen pr.
billet. Bioens slik er 12,95 pr 100 gram, tankens er 6,95 pr 100 gram.
Venter man et års tid så kan man sikkert købe den for 69 kroner. Alt i alt
kan det være en særdeles billigere fornøjelse at se den på dvd.
mvh
Kim

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-04-07 15:46

Johnny B [2000] wrote:

> den er ikke værd at se i bio ... vent til den kommer på dvd

Som andre har sagt er det en utroligt visuel film, der vil kræve noget
af en hjemmebio. - Hvis den da ikke ses i biffen.

Især er jeg glad for starten. Når filmen starter er skibet allerede ved
at være fremme ved destinationen. Det ville svare til, at f.eks.
Jurassic Park startede med at de sad i helikopteren på vej til øen.
Dejligt. Som andre har sagt bliver den værre mod slutningen.

Problemet i den er, at folk opfører sig utroværdigt. Man ville sagtens
have kunnet holde plottet uden at mandskabet havde behøvet at bryde
samtlige regler for kommandovej og opførsel på et rumskib.
Og så lider den selvfølgelig af det klassiske "tyngdekraften vendeer
altid den rigtige retning på rumskibet"-fejl. De kan gå rundt imellem de
forskellige sektioner, på trods af at sektionerne befinder sig på hver
deres svingarm på skibet. Hmmm.

-Rune

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-04-07 19:11

On 23 Apr., 14:18, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> film opfører publikum sig også som regel civiliseret (ærgerligt at få
> bekræftet sine foredomme, men sådan er det.)

Jeg går meget i biografen, og den slags er jeg nu kun udsat for
*ekstremt* sjældent.

- Tue