Minority Report
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 14:44

Så fik jeg endelig smidt Minority Report DVD'en i afspilleren. Jeg har
ellers haft den siden den udkom.

Blev noget forfærdet da jeg så at den var fra 2002... Tiden flyver
saftsuseme afsted hurtigere end nogensinde før, synes jeg. Men det gør den
vel også desto ældre man bliver.

Nå, men den var s'gu da rætti god, synes jeg. Fuldstændig ripoff af TimeCop
naturligvis, men god nonetheless.

Scenen hvor han sidder og ser hjemmevideoer, og snakker med hans søn og
kone, er tyvstjålet fra TimeCop med Van Damme, som jeg så i går for første
gang siden den var i biografen. Ret morsomt, synes jeg, at Spielberg snupper
hæmningsløst fra en Van Damme film... En Van Damme film! Hi hi!!

Next: Pirates of the Caribbean -- må jo se hvad 'all the fuss is about'...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-07 15:02

Den 19-04-07 15.44 skrev Hans Christian Vang følgende:
> Så fik jeg endelig smidt Minority Report DVD'en i afspilleren. Jeg har
> ellers haft den siden den udkom.
>
> Next: Pirates of the Caribbean -- må jo se hvad 'all the fuss is about'...

Dernæst bør du overveje at se The Sixth Sense, Lord of the
Rings-filmene, The Shawshank Redemption og Lawrence of Arabia.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Mr. D

Dato : 19-04-07 15:41

> Dernæst bør du overveje at se The Sixth Sense, Lord of the Rings-filmene,
> The Shawshank Redemption og Lawrence of Arabia.

.... og Citizen Kane!

simon

Fra : Peter Heide

Dato : 19-04-07 16:50

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ... og Citizen Kane!

......og Ornepigen Bodil

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 17:31

> .....og Ornepigen Bodil

?!....

Aldrig hørt om den.

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-04-07 19:30

On Thu, 19 Apr 2007 18:30:39 +0200, "Hans Christian Vang" <....>
wrote:

>?!....
>

>Aldrig hørt om den.

Du er gået glip af en stor del i din kulturelle opdragelse

Fra : Thormod Johansen

Dato : 20-04-07 03:00

"Hans Christian Vang" <....> wrote in message

> ?!....
> Aldrig hørt om den.

Idiot

Fra : Mr. D

Dato : 20-04-07 15:51

"Thormod Johansen" <test@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Idiot

Hov hov! Var jeres sprog, min herrre! Jeg har heller aldrig hørt om den, og
ved dog, at idiot, det er jeg ikke.

simon

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 14:18

> Idiot

Sex er et godt middel mod stress og depression... Prøv det.

Fra : Jesper

Dato : 20-04-07 19:31

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> .....og Ornepigen Bodil

Og Snakefuckers , og Chicken Lover og Pony Girl,
--
Jesper

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-04-07 08:21

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> ... og Citizen Kane!

Nej det kan han da godt lade være med. Hvorfor skulle han dog se Citizen
Kane? Ja ak jeg er også blevet undervist i mediekundskabens lærdom, men
Citizen Kane - der var et gennembrud i kamerateknik og meget mere dengang,
er nu bare en usansynligt kedelig sort/hvid film, ligesom alle de andre..

Ellers må folk gerne prøve at forklare mig hvorfor den eftersigende skulle
være så god, at man stadig kan se den.

Mvh. Martin

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-04-07 08:50

Martin Ohlsson wrote:

> Ellers må folk gerne prøve at forklare mig hvorfor den eftersigende
> skulle være så god, at man stadig kan se den.

Det er nok ikke muligt, når du på forhånd forventer, at sort-hvide film er
kedelige.

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-04-07 09:49

> Det er nok ikke muligt, når du på forhånd forventer, at sort-hvide
> film er kedelige.

Næ. Prøv at forestille dig "Den tredje mand" i farver. Uhyggelig tanke.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-04-07 15:12

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Det er nok ikke muligt, når du på forhånd forventer, at sort-hvide film er
> kedelige.

Jeg forventer ikke de er kedelige. Det er bare sådan at de jeg har set fandt
jeg kedelige. Og har tærsket mig gennem Citizen Kane, men tempoet huer mig
ikke, og klipningen og sceneopsætningen i flere lag var et gennembrud
dengang, men uintressant idag. Selve historien er god jovist - men dræbes af
det langtrukne tempo efter min mening.

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 10:04

> [...]
> er nu bare en usansynligt kedelig sort/hvid film, ligesom alle de andre..

Arhhh, usandsynligt kedelig vil jeg ikke kalde den, men set med nutidens
øjne er den godt nok ikke noget andet end en underholdende film. Det er ikke
fordi plottet er så synderrystende fantastisk, men Orson Welles kan jeg
sidde og glo på i lang tid, og være underholdt af hans spil alene.

> Ellers må folk gerne prøve at forklare mig hvorfor den eftersigende skulle
> være så god, at man stadig kan se den.

Sikkert fordi folk er blevet 'opdraget' til at Citizen Kane, det er en af
verdens bedste film og dermed basta *G*

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-04-07 10:37

Hans Christian Vang wrote:

> Sikkert fordi folk er blevet 'opdraget' til at Citizen Kane, det er
> en af verdens bedste film og dermed basta *G*

Det er den faktisk - og du nævner bl.a. selv hvorfor: Orson Welles'
formidable spil.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 11:57

> Det er den faktisk - og du nævner bl.a. selv hvorfor: Orson Welles'
> formidable spil.
>
> Per V.

Welles' spil er godt, men jeg synes ikke at filmen er noget særligt. Det er
ham der er det.

Det er naturligvis en smagssag, men der er film jeg er gladere for end
Citizen Kane. Den Tredje Man og Den Syngende Detektiv, f.eks ... Hvis vi
skal holde os i "noir-genren" et øjeblik.

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-04-07 14:35

Hans Christian Vang wrote:

> Det er naturligvis en smagssag, men der er film jeg er gladere for end
> Citizen Kane. Den Tredje Man og Den Syngende Detektiv, f.eks ... Hvis
> vi skal holde os i "noir-genren" et øjeblik.

Enig. Men jeg synes, Kane er med i opløbet. Af andre sort-hvide film i
forskwllge genrer ville jeg nævne "De syv samurajer," "Casablanca",
"Diktatoren", "Harry og Kammertjeneren" og "The music box". Bare for at tage
nogle få.

"Den syngende Detektiv" ville jeg betegne som det, Duke Ellington kaldte
"beyond cathegory" - en genre helt for sig selv.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 14:56

> [...]
> forskwllge genrer ville jeg nævne "De syv samurajer," "Casablanca",
> "Diktatoren", "Harry og Kammertjeneren" og "The music box". Bare for at

Åh ja, den ligger da uden tvivl også på øverste hylde hos mig, sammen med en
masse andet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-04-07 16:16

> [...]

> forskwllge genrer ville jeg nævne "De syv samurajer," "Casablanca",
> "Diktatoren", "Harry og Kammertjeneren" og "The music box". Bare for at tage

Har:

Psycho.

High Noon, The Man Who Shot Liberty Valance, Rear Window.

Singin' in the Rain.

L.A. Confidential, Lost in Translation, Abyss, Heat.

Er bestilt:

Hidden Fortress.

Mangler:

Dr Strangelov, Diner, Being there.

Fra : Jesper

Dato : 20-04-07 19:31

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> ... og Citizen Kane!
>
> simon

GAAB! (Udtalt af en stor fan af Orson Wells' 'Touch of Evil')
--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 17:30

Dernæst bør du overveje at se The Sixth Sense, Lord of the
> Rings-filmene, The Shawshank Redemption og Lawrence of Arabia.

heh heh!

Jeg mangler godt nok at få set den tredje LOTR film, men resten har jeg dog
fået set. Citizen Kane ligeså - flere gange.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 19-04-07 18:57

On Thu, 19 Apr 2007 15:44:05 +0200, "Hans Christian Vang" <....>
wrote:

> [...]
>
>Blev noget forfærdet da jeg så at den var fra 2002... Tiden flyver
>saftsuseme afsted hurtigere end nogensinde før, synes jeg. Men det gør den

De første 10 år af ens liv varer 100 år, de næste 10 år varer 50 osv

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Thormod Johansen

Dato : 20-04-07 02:59

"Martin Mose Larsen" <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> wrote in message

> De første 10 år af ens liv varer 100 år, de næste 10 år varer 50 osv

Logaritmisk tidsopfattelse, ELLER HVAD MENER DU?

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-04-07 18:27

On Fri, 20 Apr 2007 03:59:26 +0200, "Thormod Johansen"
<test@invalid.invalid> wrote:

>"Martin Mose Larsen" <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> wrote in message

>Logaritmisk tidsopfattelse, ELLER HVAD MENER DU?

Måske er den bedre sådan her:
De første 10 år af ens liv opleves som 100 år, de næste 10 år opleves
som 50 osv

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-04-07 17:28

Martin Mose Larsen skrev:

> De første 10 år af ens liv opleves som 100 år, de næste 10 år
> opleves som 50 osv

Spændende teori. Det skulle betyde, at hvis man lever 100 år, opleves
det som knap 200 år. Og det sidste årti opleves som blot 71 dage.

Den er købt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thormod Johansen

Dato : 20-04-07 02:59

> [...]

> Blev noget forfærdet da jeg så at den var fra 2002... Tiden flyver
> saftsuseme afsted hurtigere end nogensinde før, synes jeg. Men det gør den

Hvad kommer din tidsfornemmelse eller mangel på samme os ved?

> Nå, men den var s'gu da rætti god, synes jeg. Fuldstændig ripoff af
> TimeCop naturligvis, men god nonetheless.

Rætti?

> [...]
> gang siden den var i biografen. Ret morsomt, synes jeg, at Spielberg
> snupper hæmningsløst fra en Van Damme film... En Van Damme film! Hi hi!!

Og hvad så?

> Next: Pirates of the Caribbean -- må jo se hvad 'all the fuss is about'...

Ok. Hvad er din pointe? At fortælle alle, at du ser gamle film?

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-04-07 07:31

Thormod Johansen skrev:

> Ok. Hvad er din pointe? At fortælle alle, at du ser gamle film?

Wow. Jeg er ligesom helt vildt sur nu! Han ... han ... han ...
PROVOKERER OS MED VILJE! Aaaaargh! What ever will we do?

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-07 08:21

"Thormod Johansen" <test@invalid.invalid> writes:

> Ok. Hvad er din pointe? At fortælle alle, at du ser gamle film?

Hvad er din? At fortælle os, hvor ligeglad du er? Do the walk, don't
talk the talk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-04-07 08:49

Thormod Johansen wrote:

> Ok. Hvad er din pointe? At fortælle alle, at du ser gamle film?

Hvad er DIN pointe? Går den i bukserne på dig, når du er grov i kæften over
for folk, du ikke kender personligt?

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 09:20

Hvilken personlighed.

Tror næsten du skal ud og finde dig en gang fisse, du. Det ville vist hjælpe
gevaldigt på dit noget humør.

Fra : konstman

Dato : 21-04-07 07:08

> Nå, men den var s'gu da rætti god, synes jeg. Fuldstændig ripoff af TimeCop
> naturligvis, men god nonetheless.

Ripoff og ripoff. Minority Report er bygget over en novelle fra 1956
af Philip K. Dick (Blade Runner fx er også efter roman af Philip K.
Dick)!

Timecop fra 1994 er bygget over en tegneserie (fra efter 1956!) -
måske inspireret af Philip K. Dicks novelle...

Andre Philip K. Dick-filmatiseringer er fx "A Scanner Darkly" og
"Total Recall". Den mand er en genial forfatter. Blade Runner hed som
roman: "Do Androids Dream of Electric Sheep?". På dansk: "Drømmer
androider om elektriske får". Philip K. Dick var i øvrigt ikke særlig
begejstret for "Blade Runner". Sådan går det.

mvh

Jan K
(der også elsker Citizen Kane, fordi det er en fantastisk film, både
som film og som historie)

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-04-07 08:48

konstman wrote:
Philip K. Dick var i øvrigt ikke særlig
> begejstret for "Blade Runner". Sådan går det.

Det kunne være, fordi den ikke har ret meget andet end nogle detaljer - og
hovedpersonens navn - tilfælles med bogen?

Per V.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-04-07 12:32

"konstman" <jan.konstmann@gmail.com> wrote in message
> [...]

> androider om elektriske får". Philip K. Dick var i øvrigt ikke særlig
> begejstret for "Blade Runner". Sådan går det.

Philip K. Dick (kendte) Hollywood film:

- Blade Runner (Harrison Ford) (1982)
Original Titel: Do Androids Dream of Electric Sheep?

- Total Recall (Arnold) (1990)

- Screamers (1995)
Original Titel: Second Variety

- Abre Los Ojos (Penelope Cruz) (1997) / -> Vanilla Sky (Tom Cruise) (2001)
Original Titel: Ubik

- Minority Report (Tom Cruise) (2002)

- Imposter (Madeleine Stowe) (2002)

- Paycheck (Ben Affleck) (2003)

- A Scanner Darkly (Keanu Reeves) (2006)

Og snart i biograferne:

- NEXT (Nicolas Cage) (2007)
Original Titel: The Golden Man

Kilde: IMDB.COM

Mvh. Martin

Fra : H. Bojer

Dato : 23-04-07 07:46

Martin Ohlsson wrote:

> - Imposter (Madeleine Stowe) (2002)

Det er nu Gary Sinise, som har hovedrollen. En af den ellers gode
skuespillers få hovedroller - er ellers en af dem, man ofte karakteriserer
som evige birolleskuespillere sammen med Steve Buscemi.
--
Ingen signatur her!

Fra : konstman

Dato : 21-04-07 10:29

On 21 Apr., 09:47, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Det kunne være, fordi den ikke har ret meget andet end nogle detaljer - og
> hovedpersonens navn - tilfælles med bogen?

Ja, du har sikkert ret. Som så mange andre forfattere (Raymond
Chandler fx), var Philip K Dick ikke begejstret for Hollywoods
skamferinger af litterære (!) værker. Han udtalte bl.a.: "You would
have to kill me and prop me up in the seat of my car with a smile
painted on my face to get me to go near Hollywood."

"I, Robot" tror jeg også ville have været mere underholdende, hvis man
havde holdt sig tættere til Isaac Asimovs tekst.

"Slagtehus 5" er vist den mest vellykkede roman-filmatisering, jeg har
set af en film med SF-elementer - og hvor forfatterens idé blev
bibeholdt. Vonnegut var også selv tilfreds med filmen... (Rest In
Peace, Kurt V) Så få regler uden undtagelser.

mvh

Jan K