Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Raw og Picasa
Fra : Kim S

Dato : 18-04-07 15:30

Benytter Picasa til oversigt over mine billeder.
Det har fungeret fint med RAW-billederne fra mit EOS 350D,
men nu har jeg fået et EOS 400D, og her ser RAW-billederne
ud ad pommern til. Underligt fimsede og med et rødligt skær.
Skal jeg skrotte Picasa og benytte Photoshop Elements, eller
Canons eget program ? Eller er der en let løsning til Picasa, som
jeg egentlig er glad for.

Mvh, Kim

Fra : emj

Dato : 18-04-07 15:57

Kim S skrev:

>Skal jeg skrotte Picasa og benytte Photoshop Elements, eller
>Canons eget program ?

Du skal formodentlig bruge Canons eget program.
Picasa og Photoshop elements understøtter ikke alle digiers
RAW-format.

Hilsen emj

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-04-07 16:21

Kim S skrev:
> [...]
> Skal jeg skrotte Picasa og benytte Photoshop Elements, eller
> Canons eget program ? Eller er der en let løsning til Picasa, som

Eller også skal du vente på en update til Picasa så det understøtter
400D rawfiler

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Verner Alias

Dato : 19-04-07 10:20

Jeg har brugt Picasa og RAW filer fra EOS400D lige siden kameraet kom på
markedet i Danmark i oktober 2006. Men det kræver at du konverterer CR2
filerne til DNG format.

Dette kan gøres ved at downloade "Adobe DNG Converter".

Resultatet er glimrende, men jeg vil dog anbefale at du arkiverer både de
uberørte CR2 filer fra kameraet og DNG filerne, da visse EXIF data går tabt
ved konverteringen til DNG, fx. dust delete data og info om det/de aktive
fokuspunkt(er).

Hvert billede vil derfor fylde ca. 15 MB.

Mvh
Verner Alias