Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kenko Telekonverter
Fra : JDD

Dato : 06-04-07 20:50

hej

Der er flere der har skrevet her i gruppen at de havde en Kenko 2x TC og at
med den stadig kunne bruge AF selv om mindste blænde bliver mindre end f5.6

men hvilken konverter er det, Kenko laver 3 forskellige, og hvilken er bedst

Så vidt jeg kan se hedder de som følger.

KENKO MC7 AF DG
KENKO MC4 AF DG
Kenko Teleplus PRO 300 DG

--
mvh.
Jan Dahl Damkjær

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-04-07 20:13

JDD skrev i Message-ID:
<4616a485$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:
> Kenko Teleplus PRO 300 DG

Så vidt jeg er orienteret et dette den bedste - i alt fald i 1,4x.

Har selv sådan en.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : JDD

Dato : 07-04-07 20:21

Har du prøvet om den kan bruge AF selv om største blænde bliver mindre end f
5.6

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-04-07 21:09

JDD skrev i Message-ID:
<4617ef25$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:
> Har du prøvet om den kan bruge AF selv om største blænde bliver mindre
> end f 5.6

Jeg tror ikke Pro'en kan det - den rapporterer korrekt (SVJV). Du skal
nok have en af de billigere, hvis den ikke skal rapportere blænden til
huset (eller tape kontakterne).

Fra : JDD

Dato : 07-04-07 21:14

> Jeg tror ikke Pro'en kan det - den rapporterer korrekt (SVJV). Du skal
> nok have en af de billigere, hvis den ikke skal rapportere blænden til
> [...]

Jeg har fundet dem på www.ac-foto.com der skriver de om både proen og MC7 at
de virker som de originale Canon. Men jeg mener at nogle her i gruppen har
skrevet om at der er en kenko der kan bruge af på f.eks. f8

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-07 09:02

"JDD" <jdd@xykel.dk> skrev i en meddelelse
Men jeg mener at nogle her i gruppen har
> skrevet om at der er en kenko der kan bruge af på f.eks. f8

hej

det kan du også hvis du har et hus fra 1d- serien.
vh Ta

Fra : JDD

Dato : 08-04-07 09:38

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4618a143$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "JDD" <jdd@xykel.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg mener at nogle her i gruppen har
>
> hej
>
> det kan du også hvis du har et hus fra 1d- serien.
> vh Ta

Ja det ved jeg godt. men har jeg til en EOS1d, vil jeg nok ikke bruge en
Kenko konverter. Så har man nok også pengene til en Canon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-04-07 10:05

"JDD" <jdd@xykel.dk> wrote in message

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det ved jeg godt. men har jeg til en EOS1d, vil jeg nok ikke bruge en Kenko
> konverter. Så har man nok også pengene til en Canon

Det skal du ikke sige, vil næsten vædde med du ikke kan se forskel
med en 300pro - jeg sammenlignede den med en original Nikon og
kampen var uafgjort, og det var ved pixel peeping, det er absolut
topklasse konvertere.. -max-

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 08-04-07 10:59

-max- skrev i Message-ID:
<4618b050$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>:
> [...]
> en 300pro - jeg sammenlignede den med en original Nikon og kampen var
> uafgjort, og det var ved pixel peeping, det er absolut topklasse

Jeg valgte denne over Canons (som kunne fås med cashback til en
fornuftig pris) - pga. prisen - og fordi den kan monteres på flere
objektiver end Canons.

Fra : JDD

Dato : 08-04-07 11:25

> [...]
> med en 300pro - jeg sammenlignede den med en original Nikon og
> kampen var uafgjort, og det var ved pixel peeping, det er absolut

Ok jeg trode bare ikke lige de var helt så gode. Jeg har selv en Sigma 1.4,
hvordan mener i den ligger i forhold til

Fra : Jesper Juul

Dato : 08-04-07 16:56

JDD skrev:
> [...]
>
> Ja det ved jeg godt. men har jeg til en EOS1d, vil jeg nok ikke bruge en
> Kenko konverter. Så har man nok også pengene til en Canon

Et brugt 1D koster nu ikke mere end ca. 5K.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Ivar

Dato : 08-04-07 13:25

JDD skrev:

> men hvilken konverter er det,

Du kan jo starte med at kigge på deres hjemmeside:
http://www.kenko-tokina.co.jp/e/P.8_9.PDF

De skriver følgende:
> KENKO MC7 AF DG
En 2x konverter: autofokus med objektiver op til f/4

> KENKO MC4 AF DG
Ingen kommentarer om emnet

> Kenko Teleplus PRO 300 DG
1,4x konverter: autofokus med objektiver op til f/4
2x konverter: autofokus med objektiver op til f/2,8
3x konverter: ingen kommentarer

Så i følge dem selv er det kun MC7 der kan, og det kun med f/8 totalt.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html