Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan kan jeg tage foto i stil med dette~
Fra : Fly

Dato : 28-03-07 10:22

Hejsa!

Jeg har et Canon EOS 400D - indtil videre kun med det 18-55 kitobjektiv der
fulgte med og så har jeg lånt et par andre objektiver jeg leger lidt med -
bl.a. et 50mm fast bl 1.8 som jeg synes er fed til at lege med lav
dybdeskarphed.

Der findes en hel del produktfotos rundt omkring, og jeg vil gerne have et
par fiduser til hvordan jeg kan tage billeder som det jeg har linket til
uden at skulle købe udstyr for 20.000 til lamper, specielle
"softbokse/kasser" o.s.v. Det er jo bare for sjov

Her er et eksempel på et foto, og ja, der er genskin i midten på
kobberrøret, men det jeg er ude efter er hvad tricket er til ikke at have
nogen baggrund.

http://www.northernbrewer.com/pics/fullsize/immersion-chiller-tubing-l.jpg

Jeg ved selvfølgelig ikke om baggrunden er manipuleret væk bagefter, men der
er jo nok et sted man kan starte

-Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-03-07 10:28

Fly wrote:

> http://www.northernbrewer.com/pics/fullsize/immersion-chiller-tubing-l.jpg
>
> Jeg ved selvfølgelig ikke om baggrunden er manipuleret væk bagefter, men der
> er jo nok et sted man kan starte

Det pågældne billede er fritlagt, d.v.s. at baggrunden er fjernet og
erstattet af hvid...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Fly

Dato : 28-03-07 10:36

Fedt med SÅ hurtigt svar!

"Niels Riis Ebbesen" skrev:
Det pågældne billede er fritlagt, d.v.s. at baggrunden er fjernet og
erstattet af hvid...

Fint nok, at det er fritlagt. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men selve
princippet i at få meget lidt af sin baggrund med - hvad er det?
Ved godt at der findes de der softbokse som gennemlyses udefra o.s.v. men
det er slet ikke på det plan jeg vil starte. Er ude efter en elelr anden
model med et stykke stof, papir eller lignende bagved, og så få nogle fif
fra jer til blænder, belysning o.s.v. så jeg har held med at komme i gang.

Der må da være noget der er smartere end andet

-Peter

Fra : rt

Dato : 28-03-07 10:40

> [...]
> fra jer til blænder, belysning o.s.v. så jeg har held med at komme i gang.
>
> Der må da være noget der er smartere end andet

Du nævner det selv...prøv at hænge et hvidt
lagen op som baggrund.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-03-07 10:39

"Fly"
> [...]
>
> Jeg ved selvfølgelig ikke om baggrunden er manipuleret væk bagefter, men der er jo nok

Et sandt mesterværk - LOL - baggrunden er et stk hvidt papir
tapet til væggen som i en blød bue fortsætter hen over gulvet
eller et bord, størrelse afhængig af objektet der skal fotograferes.

Dette billede er "fritskrabet" i PS for at fjerne evt skygger, det er
net at gøre.. Du kan også bruge en farvet baggrund og lave en
fritskrabning bare ved at fjerne den farve og placere dit objekt
på lige hva der passer dig.. Keine hexerei.. -max-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-03-07 12:39

On 2007-03-28, Fly <doktor_fly123@hotmail.com> wrote:

> [...]
> uden at skulle købe udstyr for 20.000 til lamper, specielle
> "softbokse/kasser" o.s.v. Det er jo bare for sjov

Hvis du er fiks på fingrene, kan du lave noget lignende i det små ganske
nemt og billigt.

<http://www.diyphotography.net/homestudio/super-simple-light-tent>

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-07 18:05

"Fly" <doktor_fly123@hotmail.com> wrote in message
> Her er et eksempel på et foto, og ja, der er genskin i midten på
> kobberrøret, men det jeg er ude efter er hvad tricket er til ikke at have
> [...]

prøv at se:
http://www.simplephotolife.com/simplevideo/view_video.php?viewkey=b633e50cdf1b20de6f46

De er i øvrigt masser af andre fotorelaterede film.

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com