Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rammer
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 22-03-07 22:50

Hej

Hvad bør en ramme i standardmål 60x80 (tynd aluminiumskant) koste?

Hvis man skal have lavet en ramme efter mål, hvad bør det så koste
(igen med tynd aluminiumskant)?

Årsagen til jeg spørger er, at jeg blev præsenteret for en pris på 200
kr per meter ramme (d.v.s. 60x80 ramme koster 560 kr.) i en butik.

Nogle gode steder at købe rammer enten i nærheden af Aalborg eller på
nettet.

mvh
Michael Kristensen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-07 23:28

<mbk112@
[...]

Den pris du har fået opgivet er sikkert i orden - der er meget
stor kvalitets forskel på alu rammer, men hvis det skal være
billigt og du kan leve med standart størrelser, finder du dem
i Ikea, Føtex og sikkert en masse andre supermarkeder og
byggevarer centre.. Hos en rammemand eller glarmester,
får du ikke meget under 200kr pr meter. -max-

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 25-03-07 07:56

-max- skrev:
> [...]
> byggevarer centre.. Hos en rammemand eller glarmester,
> får du ikke meget under 200kr pr meter. -max-

Vi har lige i klubben bestilt rammer fra en glarmester i en super
kvalitet til 175 kr. for en 50x70, men det er også i Jylland.

Mvh. Tommy

Fra : Jens Gregersen

Dato : 23-03-07 11:56

> Hvad bør en ramme i standardmål 60x80 (tynd aluminiumskant) koste?
>
> Hvis man skal have lavet en ramme efter mål, hvad bør det så koste
> (igen med tynd aluminiumskant)?

Min bror og jeg har netop indhentet tilbud på at få indrammet et par
plakater på 60x90cm. Hos en lokal "ram-ind"-forretning kostede det ca.
500,- pr billede.

> Årsagen til jeg spørger er, at jeg blev præsenteret for en pris på 200
> kr per meter ramme (d.v.s. 60x80 ramme koster 560 kr.) i en butik.

Det lyder jo meget rigtigt i forhold til ovenstående.

> Nogle gode steder at købe rammer enten i nærheden af Aalborg eller på
> nettet.

Jeg hentede to 70x100cm alu-rammer i Harald Nyborg til den nette sum af
89,95 pr. stk. Det er ikke verdens bedste kvalitet, men jeg tror
"desværre" at man også i dette tilfælde får hvad man betaler for!

--
Jens Gregersen [9000 Aalborg]
Fjern dyret ved henvendelse via mail.