Mærkelig vejrtrækning
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 17:25

Hej igen,

Kan katte være forkølede ?? Bamse, der lige har været hos dyrlægen for
behandling af en byld, som nogle af jer ved, går og nyser en del og harker
snot... lyden minder mest om en gut med rygerlunger, der ikke kan få
vejret...

Han leger og spiser som han plejer, og ruller rundt på gulvet og så
videre...

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-07 18:01

In news:4613d0f7$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <....> typed:
> [...]
> der ikke kan få vejret...
>
> Han leger og spiser som han plejer, og ruller rundt på gulvet og så

Er Bamse vaccineret ? Hvis ikke, synes jeg du skulle tage ham til
dyrlægen og få det gjort, og samtidig få dyrlægen til at lytte til
hans lunger.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 19:55

> Er Bamse vaccineret ? Hvis ikke, synes jeg du skulle tage ham til
> dyrlægen og få det gjort, og samtidig få dyrlægen til at lytte til hans
> lunger.

Ja, han er vaccineret.

Jeg har holdt lidt øje med ham, og han nyser engang imellem og er tydeligt
snottet... Jeg kan tydeligt høre snottet "vibrere", når han trækker vejret
ind og ud af næsen, ligesom på os mennesker. Jeg har givet ham en gang
kattemad med saft fra et halvt fed hvidløg blandet op i (naturens
antibiotika). Det plejer at rense mig ud i løbet af 24 timers tid, når jeg
er forkølet (jeg spiser så bare en to-tre hele, revne fed hvidløg fremfor et
halvt). Han er efterfølgende gået i seng, inde i kurven ved radiatoren, der
luner rigtig godt.

Jeg giver ham lige til i morgen - hvis han ikke ser friskere ud til den tid,
så må jeg jo ha' fat i dyrlægen.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-04-07 20:43

"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse

> [...]
> der luner rigtig godt.
>
> Jeg giver ham lige til i morgen - hvis han ikke ser friskere ud til den

Jeg ville i hvert fald ikke give ham mere hvidløg. Katte tåler løg og
hvidløg meget dårligt. Se evt her:
http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

Mvh Kari

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 22:19

> Jeg ville i hvert fald ikke give ham mere hvidløg. Katte tåler løg og
> hvidløg meget dårligt. Se evt her:
> http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html
>
> Mvh Kari

Ja, det fandt jeg ud af. Han gik direkte udenom, og hen og æde Mulle's foder
istedet.

Ringer i morgen klokken 10, når kattens værn har telefontid, for jeg kunne
jo ikke finde en dyrlæge sidst, der ville hjælpe uden kontant betaling (jeg
får først penge engang efter påske) og han er jo stadig ikke til at komme i
nærheden af, så han skal "indfanges" med hals-stang, eller hvad man kan
kalde den, igen.

Hyggeligt, hyggeligt.

Fra : .:M:.

Dato : 04-04-07 21:20

Hans Christian Vang wrote:
> Jeg giver ham lige til i morgen - hvis han ikke ser friskere ud til
> den tid, så må jeg jo ha' fat i dyrlægen.

Ring til dyrlægen nu! Katte kan IKKE tåle løg og løgplanter - heller ikke
hvidløg
Han har nok en infektion, der skal behandles med antibiotika, du kan og bør
ikke vente til efter påske, slet ikke når du har givet ham hvidløg. Du
risikerer at han får et allergisk chok, når han i forvejen er svækket. Ring
til dyrlægen.
asap,.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 04-04-07 22:06

Hans Christian

Nej for pokker din kat kan ikke tåle hvidløg, det er direkte giftigt for
den.......det koster hurtigt en tur til dyrlægen, hvad du nok skulle have
overvejet fra starten. Man kan ikke sige at en kat er forkølet, eller give
den andre menneskelige lidelser, når et dyr viser tegn på sygdom er det
altid et tegn der skal tages alvorligt, og kræver en dyrlæges mening. (du
kan jo altid ringe først ) Du kan heller ALDRIG behandle et dyr med de
medikamenter eller andre ting (hvidløg ) som er til mennesker....

God bedring til missen...

Hilsen Majbritt

Fra : Morten Siem

Dato : 04-04-07 23:08

> [...]
>
> Hilsen Majbritt
> ved at bladre i de fleste kattebøger finder man meget hurtigt ud af, hvad
man skal forskåne sin kat for. det SKAL sansynligvis behandles med
antibiotika NU; behandles under alle omstændigheder! gør som jeg: sæt nogle
1000 kr. fra til dine dyr og få dem gerne i forsikring. gå ind på himmerland
forsikrings hjemmeside, det er en af de billigste.
mvh.
balthazar, hera og morten

Med venlig hilsen
Morten Siem
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 05-04-07 17:34

> [...]
> 1000 kr. fra til dine dyr og få dem gerne i forsikring. gå ind på himmerland
> forsikrings hjemmeside, det er en af de billigste.

Hej Morten - tak for tippet - kan dog se, at Himmerlands forsikring
henviser til Dyrekassen Danmark, mon det så er de samme priser, som
Kattens Værn nævner (hvor man så som medlem får rabat)? Det er vist
8-900,-/år pr kat og nul rabat.
Jeg nævner det, fordi jeg selv lige har forsikret nummeret billigere
(1200,-/år for 2 katte på samme police, det er 10% rabat pr kat), men
med samme dækning, hos GARFORS.dk, dvs gartnernes forsikring - de
forsikrer også katte med den søde begrundelse, at katten altid har været
et vigtigt nyttedyr i et gartneri....
For folk som HC og undertegnede er de par 100kr også værd at tage med.
Garfors har andre fra gruppen rigtig gode erfaringer med, og man behøver
ikke at have andre forsikringer hos dem.
Og et tip mere til Hans Christian
Mht slankefoder - for det lyder rigtig synd for Bamse, det er ikke sjovt
at være for fed, så maven er i vejen....
Jeg skal igen nævne et alternativ og for 117. gang juble over Royal
Canin - masser af smagsvarianter og målrettet foder at vælge i mellem,
og der er virkelig penge at spare ved at købe en kæmpesæk. Så kommer man
ned på 40-45kr/kg, hvor en mindre pose kommer op på en kg pris på knap
det dobbelte. Deres Light-variant, Silhoutte, fåes i 2, 4 og 10 kg sække
udover den lille tester på 400g. Større dyrehandler har små-små
prøveposer, og det er et hit! Så kan Bamsemis smage sig frem til noget
lækkert, som han kan spise af, så meget han vil, blive mæt og tabe sig
alligevel! Det er det eneste, der duer til en katte-kur.
gia blev lidt trind af det fede perserfoder, men hun er mindst lige så
glad for det knap så kalorietætte Fit32 - så prøv dig frem, hvad
Bamsemanden ynder, og se ham blive lettere, gladere - men mæt og uden
madplageri.
Og af kattebøger - så sværger jeg til 'Katte for Dummies' proppet med
kort, klar og praktisk katte-info af alle slagse. Der er mest at hente i
den, synes jeg.
Held og lykke som relativt nybagt 'katte-slave' - du gør dit bedste, og
det lyder rigtig godt. Nyd kattelykken
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 19:48

> For folk som HC og undertegnede er de par 100kr også værd at tage med.

Bestemt...

> [...]
> glad for det knap så kalorietætte Fit32 - så prøv dig frem, hvad
> Bamsemanden ynder, og se ham blive lettere, gladere - men mæt og uden

Jeg bruger faktisk Fit32 til begge katte nu, og det spiser de begge to
lystigt af - jeg var ikke klar over at det er et slankefoder...

Fra : .:M:.

Dato : 07-04-07 11:08

Hans Christian Vang wrote:
> Jeg bruger faktisk Fit32 til begge katte nu, og det spiser de begge to
> lystigt af - jeg var ikke klar over at det er et slankefoder...

Royal CAnin Fit er IKKE et slankefoder, men egnet til voksne normalvægtige
katte med normalt aktivitetsniveau. Light og Silhouette indeholder begge 10%
fedt, men er stadig rimeligt kalorieholdigt og godt til katte, der skal
holde vægten el tabe sig et par hundrede gram. Ingen af RC's normale
produkter er fedt- og kaloriefattige nok til en kat, der skal tabe sig en
del.

Fra : .:M:.

Dato : 07-04-07 11:10

Siri wrote:
> [...]
> til noget lækkert, som han kan spise af, så meget han vil, blive mæt
> og tabe sig alligevel! Det er det eneste, der duer til en katte-kur.

Siri, lad være med at give direkte misvisende råd! Sæt dig ind i tingene før
du udtaler dig!

Fra : Siri

Dato : 07-04-07 20:29

> .:M:. skrev:
> Siri, lad være med at give direkte misvisende råd! Sæt dig ind i tingene
før
> du udtaler dig!

Nåda!
Tak for 'venligheden og tålmodigheden'!
Gruppen her er baseret på, at man giver egne erfaringer videre. Det var,
hvad jeg gjorde.
Jeg har IKKE skrevet, at Fit32 er et slankefoder. Jeg skrev, at det var
godt for Gia, der tog lidt på af perserfoder. Fit32 har et noget lavere
kalorieindhold end Persian30.
Silhouette m fl er RCs bud på slankefoder, jeg (og en del katterier)
har rimelig god fidus til dem, mere end til sure mennesker.....
Og deres varedeklarationer angiver et tydeligt lavere kalorieindhold på
f eks Silhouette end på f eks Persian og lignende.
Jeg har læst grundigt på varedeklarationerne på RCs hjemmeside - og
andet grundlag kan en 'lægmand' ikke udtale sig på. Så skal der en
katte-ernærings-ekspert til. Jeg har desværre ikke haft tid til at melde
tilbage på Hans Christians kommentar om Fit32 (beklager, Hans Christian).
"M" - lad venligst være med at irettesætte andre, der efterlever
gruppens ideer, og brug så en venligere tone, tak, overfor brugere, der
gør deres bedste for at hjælpe de, der står i samme situation, som man
selv har gjort. I den senere tid har der ind i mellem været knaphed på
tilbagemeldinger fra de rigtig erfarne. Så er det, at jeg mener, at lidt
hjælp er bedre end ingen hjælp.
Hvis nogen mener, at der forekommer misvisende hjælp i gruppen, så står
det altid åbent at diskutere det - og evt enes om at være uenige. Men på
gentleman-vis! Ikke ved at irettesætte hovent!
EOD.
hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : .:M:.

Dato : 09-04-07 13:08

Siri wrote:
> Silhouette m fl er RCs bud på slankefoder, jeg (og en del katterier)
> har rimelig god fidus til dem, mere end til sure mennesker.....
Og stadigvæk.. ingen af RC's normale produkter, deriblandt Silhouette, er
velegnet til overvægtige katte, der skal tabe sig en del. Men det viser blot
at du (igen) udtaler dig om emner, du intet aner om. Stop det! DIne indlæg
er ingen hjælp - tværtimod!
RC Obesity, som er et veterinary diet produkt er derimod anvendelig, men det
forhandles kun efter dyrlægeordination (og er dyrt)!

> "M" - lad venligst være med at irettesætte andre, der
> efterlever gruppens ideer, og brug så en venligere tone, tak,
Ikke sålænge du konsekvent udtaler dig om ting, du *intet* aner om -
specifikt katte!

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 14:24

..:> RC Obesity, som er et veterinary diet produkt er derimod anvendelig,
> men det forhandles kun efter dyrlægeordination (og er dyrt)!

RC Obesity er ikke dyrere end andre RC.produkter, i hvert tilfælde ikke hos
min dyrlæge.
JEg giver 165 kr for 1½ kilo, hvilket er stort set samme pris som for 1½
kilo af andre kvalitetsfoder-typer, både hos min dyrlæge og hos Dansk
Dyreværn.
Har endda ofte købt andre varianter af Hills, RC etc som havde en højere
kilopris end Obesity...
Så nej, det er ikke dyrt!

I øvrigt har både Hills og Specific et produkt der er tilsvarende med RC
Obesity.

Fra : Kate

Dato : 09-04-07 17:16

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Har endda ofte købt andre varianter af Hills, RC etc som havde en
> højere kilopris end Obesity...

Jeg har indtryk af at i hvert fald Hill's er dyrere end RC. Jeg bruger
så alligevel Hill's dels fordi jeg har brugt det i alle de år jeg har
haft kat, som efterhånden er 16-17 år, og dels fordi Lante kan tåle
det. Han har lidt en hel del af urinvejssten, men har nu været fri i ca
1½år, og i al den tid har jeg ikke eksperimenteret med hans foder.

Da jeg i sin tid, for 5 år siden, købte ham fik han RC og eg husker
godt at jeg købte en pose for at give ham et roligt foderskifte, og det
var ret meget billigere en hill's.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Siri

Dato : 10-04-07 10:28

> [...]
blot > at du (igen) udtaler dig om emner, du intet aner om. Stop det! DIne

-- Nå nå, virkelig! Det er da det første, jeg har hørt til det, i den
tid, jeg har deltaget i gruppen.
Hvis det er tonen her - hvis det er en accepteret måde at tale til andre
medlemmer på - så forstår jeg godt, at folk flygter fra gruppen og
finder andre fora.
Igen: Gruppen her bygger på videregivelse af egne erfaringer med katte.
Enkelte her har uddannelsemæssig baggrund til at komme med
ekspertudtalelser - men de bruger stadigvæk en venlig og urban tone.
Du har ikke nogen profil på gruppens hjemmeside, så man kunne orientere
sig om din evt. baggrund for at udtale dig så kontant og desavouerende
om andres råd.
Du har end ikke et brugernavn, blot et forbogstav - det er altså ikke
James Bond, det her, men en hyggelig gruppe om erfaringsudveksling mht
vores katte.
Havde jeg begået noget grelt, så var din tone måske til at forstå - men
her tror jeg, at du bare er ude efter et skænderi, og det gider jeg
ikke. Så - EOD.

> Ikke sålænge du konsekvent udtaler dig om ting, du *intet* aner om -
> specifikt katte!

Nå, nå, tak for kaffe. Som der står i min profil, så har jeg gjort alt,
hvad jeg kan, for som lægmand at sætte mig ansvarligt ind i det at have
kat. Plus at jeg jo så suger til mig af den venligt uddelte viden her i
gruppen. Bemærk venligst ordet venligt.
Vi er som sagt lægfolk her, det fleste. Og så må man selv tage gruppens
råd med et gran salt. Det kræver kritisk sans at bruge internettet, og
at være forbruger i vore dage, også når det gælder kattemad.
Det plejer ellers at være godt for humøret og blodtrykket at holde kat.
Måske var det en ide for dig at lave en profil, så gruppen får en ide
om, hvem du og dine katte er.
Nåh, det er måske også noget, jeg *intet* aner om - selvom jeg selv har
både katte og profil, og har haft det i nogen tid efterhånden.
Nå, katten kalder på at blive aet.... Og kattene er det vigtigste her.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 12:04

> Havde jeg begået noget grelt, så var din tone måske til at forstå - men
> her tror jeg, at du bare er ude efter et skænderi, og det gider jeg
> ikke. Så - EOD.

Så lad være at svare vedkommende.

Fra : Siri

Dato : 12-04-07 00:40

> Så lad være at svare vedkommende.

Jepper - go ide - det var også min tanke fremover.
Men jeg synes, at det er værd at holde den gode tones fane højt her i
den gode gruppe. Trolls kan ingen vare sig imod - men man kan give dem
ren besked, og derpå gøre kort proces. Derfor også mit gentagne EOD
Hyg dig med misserne - et ekstra nus til dem fra mig.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-04-07 07:55

Siri skrev
<Trolls kan ingen vare sig imod - men man kan give dem
ren besked, og derpå gøre kort proces>

Uden at gå ind i diskussionen .-))) vil jeg blot konstantere at M langt
fra er en Troll, M har været et medlem af denne gruppe i mange år, og har
gladeligt delt sin store viden om katte med alle. Hvad kærligheden til katte
angår, rækker den langt ud over egne katte )

M og jeg har også haft vores diskussioner, det er ikke alt vi er enige om
,-), men stadigvæk har M min respekt, for sin viden og sin vilje til at
hjælpe katte der ikke er så heldige, som vores ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Siri

Dato : 12-04-07 10:59

> [...]

> Marianne Cat Hellemose
> ***Ailurophil***
> can be judged by how its animals are treated

Kære Marianne.
Tusind tak for orienteringen. Det er jo svært at vide, når folk ikke har
profil her, og blot bruger et forbogstav - og man så får et veritabelt
møgfald, når man forsøger at hjælpe andre 'nybagte katte-slaver' efter
bedste evne.
Jeg var lidt paf... og tænkte, at det måtte da være ren provokation.
Jeg synes, at det er skønt, at gruppen her findes, med al venlig
vidensdeling. Det ville være rart, hvis vi undgik at bruge energien på
at skændes. Bedre, hvis vi brugte krudtet på at hjælpe kattene i stedet
for - nå ja. Hvorfor 'M' "eksplumderede" forstår jeg stadig ikke. Der
har da før været snak/debat om fodiertyper her, uden at det er blevet
til mudderkastning, og jeg tager selv gerne imod venlige rettelser og
tips, hellere end gerne.
Men det er den gode tone, der gør, at gruppen eksisterer. Uden den
finder brugerne andre græsgange, som det før er nævnt for rimeligt
nylig. Og så er der måske en dag ikke nogen gruppe....
Skrækkelig tanke, synes jeg.
Så jeg håber på en venlig tone os alle i mellem fremover.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 09:47

Så har jeg ligget vågen hele natten og tænkt på Bamse -- så ringer jeg
klokken ti, og finder ud af at Kattens Værn's dyrlæge også holder lukket i
påsken... så prøver jeg de andre dyrlæger i mit nærområde, med undtagelse af
en dum skid, jeg ikke vil ud til med mine dyr, og her er der heller ingen
held i sprøjten.... hvis der havde været, ville jeg ærlig talt heller ikke
vide hvordan jeg skulle få ham med ud - han er stadig en vildkat, og vil
ikke have noget med mig at gøre, andet end at spise min mad og sove i min
varme seng (hvor han nu ligger i dynerne).

Så forestil jer min lettelse, da jeg kommer ind og vil give ham hans
morgenmad (på sengen gudhjælpemig *G*) her for fem minutter siden, og ser en
kæmpestor, og meget, meget ulækker, hårbolle\kugle\klump - ja, jeg ved ikke
hvad jeg skal kalde den - ligge i mine dyner - og katten ligger og
snorksover uden de der mislyde, jeg har hørt de sidste 24 timer, og trækker
vejret helt ubesværet...

Tak for tippet ang. forsikring, det vil jeg få ordnet, når jeg får betaling
for mit arbejde her efter påske. Jeg er selvstændig og freelancer i
mediebranchen, og har derfor ikke fast løn hver måned - men det skal
selvfølgelig ikke gå ud over dyrene... Husk dog på at det stadig er relativt
kort tid siden de kom ind i mit liv - i al fald Bamsen, der først rigtig
slog sig ned i min seng, og så videre, under den dér gang snevejr vi havde
for en lille måneds tid siden.

Kattebog er bestilt, så den kommer nok også efter påske - afhængig af
postmand per (ja, mit postbud 'hedder' s'gu per).

Så foreløbig er alt roligt --- jeg hiver ham dog nok lige en tur til
dyrlægen, når de lukker op igen, for at være helt sikker, og for at uddanne
mig lidt\få en snak.

God påske.

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 11:44

In news:4614b6f2$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <....> typed:
> [...]
>
> Så foreløbig er alt roligt --- jeg hiver ham dog nok lige en tur til
> dyrlægen, når de lukker op igen, for at være helt sikker, og for at

Hej HC

Dejligt at høre at Bamse har det bedre. Jeg skriver fordi jeg har en
lille mistanke om, at du skulle have den tanke, at gruppens medlemmer
ikke synes, at du er ansvarlig nok med hensyn til dine 2 katte. Jeg
for mit vedkommende vil sige tværtimod Jeg synes, at du helt fra
Mulles ankomst til dit hjem har udvist en kærlighed og forståelse for
dyr som mange andre måtte ønske de havde. Du tænker meget på dine
kattes velbefindende, og skriver her og beder om råd når du er i
tvivl. Alene det er prisværdigt.

Det vil da sikkert ikke skade, hvis du tog en tur til dyrlægen og får
Bamse undersøgt. Der er mange gode råd at hente hos dyrlægen,
selvfølgelig hvis det er en af de gode af slagsen. Hvis Bamse er så
frisk nu som du skriver, tror jeg godt at du kan vente til efter
påske. Den hårbolle kan godt have generet ham så meget, at du har
troet han var rigtig syg. Noget af det første er jo at katten holder
op med at spise, og det ser da ikke ud til at Bamse fejler noget hvor
maden skal ligge.

Jeg kan også godt forestille mig, at man som free-lancer med en
"flydende" indkomst kan komme i en uønsket situation ind imellem. Hvis
du kan afse et lille beløb når du har overskud, er det en rigtig god
ide at gøre som jeg. Jeg sætter et fast beløb af hver måned på
budgetkontoen til evt. dyrlægebesøg. Jeg er dog sikker på, at en
forsikring er en god ting. Der gives jo ca. 80% tilskud til sygdom
eller akut opståede situationer, selvfølgelig med visse undtagelser.
Dyrlægeregninger kan godt blive af astronomisk størrelse når uheldet
er ude. Det har jeg også prøvet.

Det blev en længere "smøre", men jeg håber at I alle tre har det godt,
og fortsat en rigtig god påske ønsker Mini og jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 12:25

Dejligt at høre at Bamse har det bedre. Jeg skriver fordi jeg har en
> lille mistanke om, at du skulle have den tanke, at gruppens medlemmer ikke
> synes, at du er ansvarlig nok med hensyn til dine 2 katte.

På ingen måde... Jeg begik en dumhed med at tro at han kunne få hvidløg, men
derudover har jeg ellers udmærket forstand på at holde kæledyr - har som
tidligere beskrevet i gruppen haft tre hunde, og de blev alle gamle. Jeg
skal bare lige ''tunes'' ind på katten istedet for hunden, da der
tilsyneladende er en hel del forskelle... Mine hunde fik f.eks ofte hvidløg
for at holde lopperne borte - som regel i en kødsovs af hakket oksekød og
gulerødder, jeg lavede til dem... I større doser er det også giftigt for
hunde, men i mindre doser har det positive effekter - på hunde.

> [...]
> af det første er jo at katten holder op med at spise, og det ser da ikke
> ud til at Bamse fejler noget hvor maden skal ligge.

Nej, han har spist udmærket lige siden han kom hjem fra dyrlægen pga. den
der byld. Han minder meget om tæven, vi havde - hun var også madglad som ind
i pokker. Bamse er også ret stor i det, så det kan heller ikke hjælpe på
hans kondition - han skal på en slankekur, når jeg har fået uddannet mig i
den retning, for han er nødt til at ligge sig på ryggen, når han skal vaske
hans poter - det gør ondt at se på. Jeg ved ikke hvordan han har kunnet æde
sig så tyk ude i det vilde, men han har vel haft flere foderværter end mig
alene. Eller også har han ædt hans fjender *G*

> [...]
> selvfølgelig med visse undtagelser. Dyrlægeregninger kan godt blive af
> astronomisk størrelse når uheldet er ude. Det har jeg også prøvet.

Jeg vil uden tvivl lægge penge til side - at gå rundt uden penge, når et dyr
skal have hjælp, og dyrlægerne ikke vil give en en regning og et par uger at
betale i, er s'gutte morsomt. Det gør mig faktisk rigtig gnaven... Jeg er
klar over at dyrlæger driver en forretning, men at de ligefrem var så
skruppelløse her omkring, at de ikke vil tage imod en kat uden penge på
bordet, det er s'gu over min forstand. Jeg har altid hadet læger - også
"menneskelæger" - der kun har uddannet sig for at tjene kassen, og ellers er
skideligeglade med om folk\dyr lider.

Men alt går i hver fald indtil på Tirsdag. HVIS der skulle være noget i
vejen med ham i retningen af forkølelse, lungebetændelse, eller influenza
(selvom han er vaccineret - man ved jo aldrig med de makrobiotiske sataner,
der flyder rundt i luften), så finder jeg ud af det Tirsdag.

Fra : .:M:.

Dato : 05-04-07 12:59

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
> jeg har fået uddannet mig i den retning, for han er nødt til at ligge
> sig på ryggen, når han skal vaske hans poter - det gør ondt at se på.

Køb noget Specific Fibril (FRD) hos dyrlægen, det er kalorie- og fedtfattigt
og effektivt til slankekure hos overvægtige katte. Det er dyrt, koster 200
kr for 2,5 kilo, men prisen værd. Du kan godt supplere med andet foder, men
husk at han ikke må få for mange godbidder.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 13:39

> [...]
> kr for 2,5 kilo, men prisen værd. Du kan godt supplere med andet foder,
> men husk at han ikke må få for mange godbidder.

10-4

=D

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-04-07 10:18

> [...]
> oksekød og gulerødder, jeg lavede til dem... I større doser er det også
> giftigt for hunde, men i mindre doser har det positive effekter - på

Der er meget stor forskel på katte og hunde. En god start er at finde ud af
hvad de kan tåle og hvad der er giftigt for dem. Meget vigtigt, når man har
en der æder stueplanter som her hos os *suk* Og husk ikke for mange rejer,
for meget tun og den slags. Så hellere et stykke rå kylling

> [...]
> har kunnet æde sig så tyk ude i det vilde, men han har vel haft flere
> foderværter end mig alene. Eller også har han ædt hans fjender *G*

Han skal nok blive fin igen Vi må bare krydse fingre for at han kan lide
slankefoderet så!

> [...]
> "menneskelæger" - der kun har uddannet sig for at tjene kassen, og ellers
> er skideligeglade med om folk\dyr lider.

Synes altså også det lyder utroligt med de dyrlæger. Troede virkelig de
havde pligt til at hjælpe syge dyr. Men så blev jeg da klogere. Vores
dyrlæge deler gerne regningen op i lige så mange dele som vi har brug for.
Det synes jeg bare er kanon!

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-07 18:28

> [...]
> vejret...
>
> Han leger og spiser som han plejer, og ruller rundt på gulvet og så

kan ikke lade være med at tænke på en halvtam vildkat, der holdt til ved en
ejendom jeg boede på tidligere, hun lød præcis som du beskriver, prøv at
lugte ham i munden, lugter han mystisk, dårligt?
jeg fik fanget denne her kat, og tog den til dyrlæge, det viste sig, at hun
havde lungebetændelse.

det er bare så du er obs på at det godt kan være noget i den retning.

mvh. marie
www.photopassion.dk