en magtkamp ingen ville tabe
Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-04-07 14:57

Ja sikke en nat siger jeg bare.

Vores dejlige hankat var ellers billigt til salg i nat. Ja hvis I var kommet
forbi omkring kl. 2 i nat, havde I nok fået ham gratis

Det skal lige siges at jeg aldrig nogen sinde har haft et problem med den
lyd katte laver, når de vasker sig, men Alfs vaskelyd er altså ud over det
sædvanlige. Han smasker og smasker og smasker. Og hvis bare det tog 5 min,
så kunne jeg nok også overleve det. Men det tager timer, når han først er
igang! Det tager åbenbart sin tid at vaske en velvoksen mco krop

Nå men jeg er jo gravid, og der skal ærligt talt ikke ret meget til at
ødelægge min nattesøvn (hvordan bliver det dog ikke senere?!) Så da Alf (der
troligt sover i fodenden hver nat) begyndte på sit vaskeri kl 1 i nat smed
jeg ham ud og lukkede døren. Det er ikke nok at smide ham ud, for han kommer
bare tilbage og fortsætter hvor han slap!
Det passede ikke herren! Så han begyndte at kradse lidt på døren. Han blev
dog ikke ved, så jeg prøvede at sove igen. Men næ nej. Det skulle jeg da
ikke have lov til, så han hvert 10. min ca. Efter et par gange tabte jeg
tålmodigheden, så jeg flåede døren op, da han var godt i gang, og gav ham et
klap i numsen. Det hjalp i et kvarter. Så kom han igen og jeg åbnede døren
igen, og skældte ud. Det hjalp også i et kvarter. Nu kradsede han kun i kort
tid, og når jeg endelig nåede at åbne døren drønede han ned af trappen. Jo
jo man er vel ikke dum!
Var efterhånden MEGET træt, MEGET sur og MEGET desperat. Så tog en stor
æselbamse og stillede den ude for døren. Ja åndsvagt måske, men hørte ikke
mere fra katten *hihi*

Og imens alt dette stod på, sov kæresten noget så sødt *suk*

Mvh Kari

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 15:24

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja sikke en nat siger jeg bare.

Hehe hvor havde du det hårdt

Og det er nemlig den helt rigtige ting at gøre, ja nu har jeg klippet hele
din text væk
Men giv katten noget nyt så er der fred

Katte kan vist, ja mine katte kan kun have en tvangs Ide af gangen.
Så når de laver noget jeg ikke kan lide, så får de, En gave der giver dem en
ny ide
Ja alt fra legetøj til Kattelegetøj, og sokker kastet gennem rummet, Hehe
Mvh Allan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-04-07 15:30

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en ny ide
> Ja alt fra legetøj til Kattelegetøj, og sokker kastet gennem rummet,

Nu er han noget af en bangebuks, så tror simpelthen ikke han turde nærme sig
døren, når den blev bevogtet af et stort farligt æsel hehe.
Brugte i øvrigt samme stofdyr, da min ene hunkat skulle lære at marsvinenes
bur ikke var hendes nye yndlingssoveplads Har læst et sted at katte tror
der er optaget, hvis man sætter en bamse og det virker da.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-04-07 16:33

In news:4613b681$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> typed:

> [...]
> marsvinenes bur ikke var hendes nye yndlingssoveplads Har læst
> et sted at katte tror der er optaget, hvis man sætter en bamse

LOL Om ikke andet Kari, så har du nu fået en lille forsmag på, hvad
det vil sige at have en *baby* i huset (også om natten), og en bamse
bliver sikkert ikke nok til at få nattero.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-04-07 16:47

> [...]
>
> LOL Om ikke andet Kari, så har du nu fået en lille forsmag på, hvad det
> vil sige at have en *baby* i huset (også om natten), og en bamse bliver

Det kan da godt være han mener jeg trænger til at forberede mig lidt. Ville
dog ønske han dyrkede den slags i weekenden og ikke når jeg skal op kl 4.45

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-07 18:23

> [...]
>
> Vores dejlige hankat var ellers billigt til salg i nat. Ja hvis I var
> kommet forbi omkring kl. 2 i nat, havde I nok fået ham gratis

LOL...hold kæft hvor jeg kender det!, med 3 unger, 3 hunde og 3 katte, et
bur med hele 4 marsvin, OG en mand der kan snorke så man kan høre det
laaangt væk, så føler jeg med dig!.((-;
specielt husker jeg med gru, dengang vores mindste hund var hvalp, og vi
lige havde fået vores yngste barn (tåbeligt at få to fyrige dampmaskiner
samtidigt), begge var på 24/7, også om natten!, jeg erindrer slet ikke at
jeg overhovedet fik sovet! men det gjorde jeg vel nok ind i mellem (-:

> Og imens alt dette stod på, sov kæresten noget så sødt *suk*

ja, det er typisk!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Siri

Dato : 05-04-07 12:15

> [...]
> samtidigt), begge var på 24/7, også om natten!, jeg erindrer slet ikke at
> jeg overhovedet fik sovet! men det gjorde jeg vel nok ind i mellem (-:

Heh, heh, ja, alt det er jo sorger, som jeg slet ikke har *GG*
Bortset fra Belles uafladelige brægen 'naaaiiiijjj, naaaiiijj'....
Men tak for tippet om brugen af bamser. Der var for nogen tid siden et
sødt indlæg om 'bamsetyveri', der gjorde, at jeg ønskede en bamse til
Gia i julegave. Hun er dog ligeglad med den.
Kan vi udlede heraf, at bamser skal have en vis størrelse, før katten
forholder sig til dem - på den ene eller den anden vis?
Hvad bruger jeres katte bamser til, I bamse-indehavere derude?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-04-07 22:06

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forholder sig til dem - på den ene eller den anden vis?
> Hvad bruger jeres katte bamser til, I bamse-indehavere derude?

Tja nu er den nævnte bamse vel en halv meter lang og 35 cm høj eller såddan.
Tror de ville grine hvis jeg stillede en lille bamse uden for døren
Ellers gider de ikke bamser. De elsker dog den "kylling" der sad på min
kærestes påskeæg. Mærkelige dyr!

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-04-07 22:08

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4613dee8$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> samtidigt), begge var på 24/7, også om natten!, jeg erindrer slet ikke at
> jeg overhovedet fik sovet! men det gjorde jeg vel nok ind i mellem (-:

Har også to marsvin Så søde! Men ikke når man vågner midt om natten, og
tror der er en fugl der er fanget inde og pipper panik, og det så viser sig
det bare er dem :-/

Vi har jo også tre katte, men de to tøser, som vi har haft fra små, mærker
vi aldrig noget til. Kun vores hankat! Suk altså! Men for det meste er han
jo dejlig og bamset at nusse med

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 22:24

In news:4615652e$0$47384$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> typed:

> Har også to marsvin Så søde! Men ikke når man vågner midt om
> natten, og tror der er en fugl der er fanget inde og pipper panik,
> og det så viser sig det bare er dem :-/

Marsvin er bare noget så søde.

> Vi har jo også tre katte, men de to tøser, som vi har haft fra små,
> mærker vi aldrig noget til. Kun vores hankat! Suk altså! Men for
> det meste er han jo dejlig og bamset at nusse med

Og så er det altså liiige, at jeg er så dristig at spørge om vi her i
gruppen tidligere har haft fornøjelse af billeder af dem ? Jeg spø'r
bare. Hvis du har sendt os nogle i tidens løb, så har jeg i hvert fald
helt og aldeles "misset" dem.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-04-07 10:00

> [...]
> Hvis du har sendt os nogle i tidens løb, så har jeg i hvert fald helt og

Altså jeg har da en profil inde på hjemmesiden, men det er måske nok lidt
tid siden den er blevet opdateret *pinligt pinligt*

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=145&limit_start=0&limit_user=15

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-04-07 13:33

In news:46160c23$0$46971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> [...]
>
> Altså jeg har da en profil inde på hjemmesiden, men det er måske
> nok lidt tid siden den er blevet opdateret *pinligt pinligt*

Hej igen Kari.

Hvor dum har man lov at være

Jeg skulle da have set om du havde en profil inden jeg efterlyste
manglende billeder

De er altså rigtig skønne dine misser. Jeg kan da også godt huske nu,
at du skrev engang sidste år om Alf (den bandit), at han havde
"overbegjort" hele huset da du kom hjem fra byen, og at du kunne se
med det samme du kom ind ad døren hvem synderen var. Sikken
redelighed. Håber at han ikke siden har gentaget succes'en

Håber du holder os orienteret om, hvornår den lille baby kommer til
verden. Det bliver en rigtig heldig baby, der allerede fra fødslen er
omgivet af dejlige dyr. Det skulle være alle børn forundt.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-04-07 13:58

> Håber du holder os orienteret om, hvornår den lille baby kommer til
> verden. Det bliver en rigtig heldig baby, der allerede fra fødslen er
> omgivet af dejlige dyr. Det skulle være alle børn forundt.

Det er nemlig rigtigt!
alle mine 3 unger har fra spæde været omgivet af alle mulige dyr, det er
dejligt at se, hvilket fornuftigt forhold de har til dyr, og glæden er
gensidig fra dyrenes side.
nu hvor de ældste er blevet 9 og 11, så kan de også være med til de lidt
grovere dele af fornøjelserne, bla. lufte den mindste hund, rense
kattebakken, rede katte og hunde, træne dem osv. selvfølgelig i det små og
under lidt opsyn, men det giver dem altså nogle gode og sunde oplevelser.

mhv. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-04-07 15:58

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461643a7$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> under lidt opsyn, men det giver dem altså nogle gode og sunde oplevelser.

Vi har altid haft både kat og marsvin hjemme hos mine forældre. Og jeg har
aldrig været i tvivl om at det privilegie skulle mine børn også have

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-04-07 16:24

> [...]
>>

> Vi har altid haft både kat og marsvin hjemme hos mine forældre. Og jeg har
> aldrig været i tvivl om at det privilegie skulle mine børn også have

også i mit barndomshjem, altid hunde, fugle, landskildpadder, kaniner fisk
osv.og så havde min far og jeg et hemmeligt "sygehus" i hans værksted hvor
vi havde en del plejedyr , ligefra olieindsmurte ænder, til pindsvin og
fugle der var kommet til skade på en eller andne måde. Min mor var ikke så
meget for alle de "kræ", så vi havde en del hemmeligheder..(-;
og ja, det er et privilegie!
Håber du får en god graviditet!

mvh. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-04-07 16:33

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461665f5$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> fugle der var kommet til skade på en eller andne måde. Min mor var ikke så
> meget for alle de "kræ", så vi havde en del hemmeligheder..(-;

Det lyder hyggeligt Der var dog ikke så mange lidende dyr omkring mit
barndomshjem

Det er allerede en supergraviditet. Men nu er de første måneder jo også
forbi Så skal jeg bare lære bamsen på knap 9 kg, at min mave ikke er
blevet større for, at han skal ælte ekstra meget på den

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-04-07 16:56

> [...]
> forbi Så skal jeg bare lære bamsen på knap 9 kg, at min mave ikke er
> blevet større for, at han skal ælte ekstra meget på den

sjovt med den ælten..Harald her har en mani med ungernes bamser, vi har i
forvejen et ritual med at Loui, hanboxeren og Anton, den ene raggie skal
putte børn (ganske frivilligt), nu skal Harald også være med, og mens han
får kæl så sutter og ælter han bamser meget intenst, jeg har ikke før
oplevet den adfærd hos de to andre katte.
også sjovt at se hvordan dyr reagerer forskelligt på graviditeter og babyer,
for nogle tager del i det hele som den største selvfølge, hvorimod andre
ikke lader sig mærke overhovedet.

Godt at du har "overlevet" de første måneder, det plejer også at være dem
der er værst.
så går resten sikkert også fint, nyd den! (-;

mvh. marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-04-07 16:00

> In news:46160c23$0$46971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> typed:

> Hej igen Kari.
>
> Hvor dum har man lov at være

Det må jeg hellere lade være med at kommentere ydeligere ;oP

> [...]
> ind ad døren hvem synderen var. Sikken redelighed. Håber at han ikke siden

Jo det var ham. Men vi fik da gjort rent, så noget godt kom der da ud af det

Og nej det er heldigvis ikke sket siden. Men han har nu en sart mave.

> Håber du holder os orienteret om, hvornår den lille baby kommer til
> verden. Det bliver en rigtig heldig baby, der allerede fra fødslen er
> omgivet af dejlige dyr. Det skulle være alle børn forundt.

Den skulle komme omkring d. 1. oktober, men man ved jo aldrig med de små
størrelser. Så der er læææænge til endnu