Råvildt ben
Fra : M Sørensen

Dato : 03-07-01 18:53

Hvad kan jeg gøre ved Løbene fra råvildt hvis jeg vil lave noget af dem ??
evt knage række eller brevkniv eller deslign.

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : Torben F@rum

Dato : 04-07-01 09:11

"M Sørensen" <ms@reefers.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan jeg gøre ved Løbene fra råvildt hvis jeg vil lave noget af dem ??
> evt knage række eller brevkniv eller deslign.

> [...]
Ja f.eks, der er jo som bekendt ikke meget at koge suppe på på et
råvildtløb.
Forløbene er velegnet til knagerække, mens bagløbene er velegnet til
brevkniv.

Torben Farum

Fra : M Sørensen

Dato : 04-07-01 12:06

Ja det er osse meget fint men hvad pokker gør jeg ved dem ) skal de
bare tørre eller hvad ??

Fra : Torben F@rum

Dato : 04-07-01 16:38

> Ja det er osse meget fint men hvad pokker gør jeg ved dem ) skal de
> bare tørre eller hvad ??

Hvis det er til knagerække skal du taget er brædt hvor du banker nogle søm i
som holder benene i den form du ønsker (du skal selvfølgeligt ikke banke søm
gennem benet men på hver side) benene skal så behandles med et eller andet
som jeg ikke kan huske navnet på, så du kan holde dem fri for utøj m.m. du
monterer dem så på brædtet hvor du lader dem tørre godt, hvorefter de kan
holde formen. når de er tørre saves de rene og monteres på en pæn planke
eller lignende med en kraftig spån-skrue som skrues gennem planken og ind i
rørknoglen.

Bagløbene behandler du blot og lader dem tørre, hvorefter du kan montere
knivbladet / ølåbneren / fluesmækkeren, eller hvad du nu har tænkt dig.

Jeg tænker Matas (reklame?) eller andre lignende crem-pushere kan fortælle
dig hvad du kan bruge til imprægnering af løbene, det skal jo egentligt blot
standse forrådnelsen af den smule kød, sener, og hud der er, samt beskytte
det mod angreb af mider og fluer.

Torben

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 04-07-01 17:10

Hej

Jeg har en opskrift til "garvning" af skind. Måske den blanding kan bruges.
Hvis nogen vil ha' den er de velkommen.

Send en mail og jeg sender opskriften.

Jaime, Århus

Fra : Peder Bruun

Dato : 04-07-01 23:30

Hej Martin

Jeg har klippet mit svar (Vedr. råvildt løb) til Marianne fra
d.25/5-16/6:

Min søn vil lave ølåbnere af sammen materiale. På hans fritidshjem, hvor

projektet er ved at løbe af stablen, lægger de simpelthen bare det hele
ned i en balje eller lignende med en blanding af Alun og salt 1:1. Det
får sener mv. til at tørre ud og når det er sket er løbene stive og klar

til brug.
Jeg vil tro du kan købe Alun (Aluminiumspulver ?) hos materialisten.

God fornøjelse

Peder

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-07-01 23:08

.... men pas lige på med fluer og andre insekter der lægger æg .... pak dine
ben ind med vrap eller andet så de er beskyttet med disse kedelige
overraskelser.

Mvh
Kim