Hjæææælp???
Fra : Jakob D

Dato : 03-07-01 15:42

Hej NG.

Ved ikke om det er den rette gruppe at spørge, men alligevel........
Jeg prøvede at boostè igår med 984/128 hos cybercity.
Her kommer spørgsmålet, som end ikke deres teknikere kunne svare på:

Min download-hastighed lå på ca 80k/bit på 1. download fil. Hvis jeg så
downloadede endnu en fil kunne jeg downloade den med 50k/bit.
Hvorfor Helve.. kan jeg ikke få det første link til at køre minimum 120
k/bit sek, nå de til sammen kører 130 k/bit sek..........
Jeg vil sq hellere nyde godt af, at der er fuld hammer på det første
download.
Er der nogen der kan svare mig på det, uden at henvise til et eller andet
gustent og uforståeligt link?

MVH Jakob

Fra : Nostradamus

Dato : 03-07-01 15:47

Prøv Cybercitys interne grupper, der er bedre hjælp at hente.

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Simon Skals

Dato : 03-07-01 16:02

It seems Jakob D wrote:
>Er der nogen der kan svare mig på det, uden at henvise til et eller andet
>gustent og uforståeligt link?

Forklaringen er, at TCP virker på denne måde.

Du kan formentlig forbedre throughput ved at øge størrelsen på
dit TCP window.

Søg på fx ADSL tweaks TCP window i en søgemaskine og fortsæt
derfra.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jakob D

Dato : 03-07-01 16:11

Simon Skals <spam@gid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrn9k3njb.pa1.spam@www.gid.dk...

> [...]
> Simon Skals <spam@gid.dk>
> "Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Du er for rå Simon.............. fatter Nada, af hvad det betød!...........
men vil da prøve...........

MVH Jakob

Fra : Morten Boysen

Dato : 03-07-01 17:55

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Du er for rå Simon.............. fatter Nada, af hvad det
betød!...........
> men vil da prøve...........

http://www.dslreports.com/tweaks/

Se under TCP Recieve Window (Kaldes også RWIN)

--
Morten Boysen

Fra : Jakob D

Dato : 03-07-01 18:26

Morten Boysen <morten.boysen@aub.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hst95$rkm$1@sunsite.dk...
> [...]
> betød!...........
>
> http://www.dslreports.com/tweaks/
>
> Se under TCP Recieve Window (Kaldes også RWIN)

Hej Morten....

Det prøvede jeg og fik "smilende mund" godt resultat...................
Åbenbart ikke noget galt der?.
Vil lige nævne at jeg kun boostede igår, men det burde vel også være det
samme på min 384 kbit/sek linie?

Jakob

Tweak Tester II
results

Service: isdndslcablewirelesssatellite Speed (advertised) kbit/s:
Operating System: win95win98win98SEwinMEwinNTwin2kwinXPMacLinuxFBSDSolaris
Connection: normalwinpoetraspppoeenternetpppoe

Your Tweakable Settings:
Receive Window (RWIN): 8760
Window Scaling: off
Path MTU Discovery: ON
RFC1323 Window Scaling: OFF
RFC1323 Time Stamping: OFF
Selective Acks: ON
MSS requested: 1460
TTL: 129
(less any hops behind firewall)
TTL remaining: 115

We have no recommendations for <64k lines
Looking good

Example 146000 byte download
Actual data bytes sent: 146000
Actual data packets: 100
Max packet sent (MTU): 1500
Max packet recd (MTU): 1500
Retransmitted data packets: 0
sacks you sent: 0
pushed data pkts: 25
data transmit time: 3.137 secs
our max idletime: 361.6 ms
transfer rate: 36115 bytes/sec
transfer rate: 288 kbits/sec
This is not a speed test!
transfer efficiency: 100%

Good data stream (no rexmits)

ICMP (ping) check
Minimum ping: 121 ms
Maximum ping: 125 ms
Ping stability:
124 124 122 125 125 124 122 124 121 122

Looking good

Still stuck? copy/paste this url:

http://monitor.dslreports.com/tweak/block:213d7f5?service=dsl&speed=45&os=wi
n98SE&via=normal
if you are seeking forum advice. DO NOT COPY PASTE THE PAGE, JUST THE URL
ABOVE.
(and please don't forget to explain what you've got, cable, DSL, speed it
should be etc)

Recommendation key:
= something good
= optional recommendation
= possible problem
= problem
= big problem

more detail..

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-07-01 19:50

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> writes:

> Receive Window (RWIN): 8760

Prøv at sætte den op til fx 64 KB.

Bruger du Windows kan du prøve at se:
<http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/optimering_af_windows/>

Er du Linux-bruger skal du lave noget i retning af:
echo 65536 > /proc/sys/net/core/rmem_default
echo 65536 > /proc/sys/net/core/rmem_max

Jeg ved desværre ikke hvordan man gør under andre systemer.

--
Jacob
Calm down. It's only ones and zeros.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Jakob D

Dato : 03-07-01 21:07

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m33d8dkftj.fsf@paven.bunk.cc...

> [...]
> echo 65536 > /proc/sys/net/core/rmem_default
> echo 65536 > /proc/sys/net/core/rmem_max
>
> Jeg ved desværre ikke hvordan man gør under andre systemer.

Tak for hjælpen Jacob
Hastigheden gik op, men ved ikke om det er generelt. Det program jeg
downloadede, gør at den kører med ca 64 kbit/sek nu på tucows
Nu skrev du" sætte den op til 64k" kan man tvinge den højere i de reg.
filer?

MVH Jakob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-07-01 02:06

> Hastigheden gik op, men ved ikke om det er generelt. Det program jeg
> downloadede, gør at den kører med ca 64 kbit/sek nu på tucows

Mener du kilobit pr. sekund eller kilobytes pr. sekund?

Hvilken liniehastighed har du testet med?

> Nu skrev du" sætte den op til 64k" kan man tvinge den højere i de reg.
> filer?

End 64 KB? Det er der vist noget med at det ikke er alle
Windows-versioner der understøtter? Anyone? Windows er ikke lige min
stærke side.

Ved en 960/120 kbps linie kan det faktisk godt give mening at sætte
det højere. Da jeg havde mit 1meg modem så jeg somme tider delay på
omkring 2 sekunder, hvis der var fart på min upstream, og så skal man
op og have et recieve-window på næsten 200 KB for at udnytte linien
fuldt. Det er usædvanlig stort. Hvis jeg bare downloadede for fuld
skrue var 5-600 ms vist mere normalt, og så skulle 64 KB være fint.

Hvis jeg kigger i de reg-filer på den side hos Cybercity jeg gav et
link til, så ser det ud som om dem til Windows 95 og NT4 sætter dit
recieve-window til ca. 64 KB og dem til Windows 98 og 2000 sætter det
til ca. 128 KB.

--
Jacob
This sentence is false.