"Flette" mellem Excel og Illustrator
Fra : Michael Jack

Dato : 03-07-01 15:26

Hej

Jeg spørger på en andens vegne:

Omkring 200 sæt adressedata skal printes ud via en skabelon der p.t.
ligger i Illustrator (version 9).

Kan man lave noget i retning af brevfletning (som i Word/Excel) i mellem
Excel og Illustrator? Er "handlinger" i Illustrator noget værd i denne
sammenhæng?

Adressedata kan leveres i hvilket som helst format. Selve udprintningen
skal ikke nødvendigvis automatiseres; det er mere processen med
copy/paste fra data fil til skabelon kopi vi gerne vil slippe for.

mij

--
Mvh. Michael

Fra : Jakob Bock

Dato : 03-07-01 15:42

> [...]
> sammenhæng?
>
> Adressedata kan leveres i hvilket som helst format.

Mon ikke det kan klares med AppleScript. Jeg har ikke selv Illustrator, men
da det er et professionelt program, må det da kunne lade sig gøre.

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 03-07-01 23:23

Michael Jack <mjack@mac.com> wrote:

> Jeg spørger på en andens vegne:

Hej Anden

> [...]
>
> Kan man lave noget i retning af brevfletning (som i Word/Excel) i mellem
> Excel og Illustrator? Er "handlinger" i Illustrator noget værd i denne

Hvis det er samme sted i Illu dokumentet der skal placeres en adresse,
var det så ikke nemmere at hente det (Illu dok) ind i
Quark/InDesign/PageMaker hvad ved jeg, og sætte en standardside op med
Illu dokumentet som baggrund.

Og så sætte en tekstboks op (og alt efter flettemulighederne i
programmet) hente filen med adresser ind.

Nu ved jeg ikke om det skal fotosættes eller bare printes, men hvis det
"bare" er print ville jeg være svært fristet af at gå i FileMaker eller
for den sags skyld Word tanker. I FileMaker kunne man hurtigt knalde
noget sammen, bare gem Illu dokumentet i noget som FileMaker kan læse.

Eller gå helt i fusk-mode og print 200 sæt uden adresser, sæt adresserne
op i et hvilket som helst program og print en gang mere oven på!

Ja, jeg har engang været ansat på et kopicenter

Mojn, Thomas

--
How long until Apple abandons the clunky "keyboard/Mouse combo" for the
iTelepathic Cranium Input device? A: 2013 (Unfortunately the earth will