TDC News problemer??
Fra : Claus O

Dato : 03-07-01 15:19

Er det kun mig der ikke kan få indlæg siden i formiddags
igennem på TDC news??
Claus
ps: hvis det er, hvad kan være sket?

Fra : Morten Skriver

Dato : 03-07-01 15:24

On Tue, 3 Jul 2001 16:18:57 +0200, Claus O wrote:
> Er det kun mig der ikke kan få indlæg siden i formiddags
> igennem på TDC news??
> Claus
> ps: hvis det er, hvad kan være sket?

Her til formiddag er der blevet idriftsat en ny news-server host
TDC Internet, og dette eventuelt være årsagen til dine problemer.
Prøv at nulstil din artikel oversigt, og så vil jeg tro at dine
problemer er løst.

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Claus O

Dato : 03-07-01 16:13

"Morten Skriver" <morten@skriver.dk> wrote

> [...]
> TDC Internet, og dette eventuelt være årsagen til dine problemer.
> Prøv at nulstil din artikel oversigt, og så vil jeg tro at dine

Det hjalp desværre ikke. Det blev kun værre. Nu kan jeg ikke
engang sync. en NG og fik samtidig også problemer med WOL.
Hvad hedder den nye server? Talte med helpdisk som nævnte
news.tele.dk istedet for news.inet.tele.dk - hvad er rigtigt?
Syg service TDC har, kunne få en gratis tid engang i morgen!!!
Claus

Fra : Claus O

Dato : 03-07-01 16:34

> "Morten Skriver" <morten@skriver.dk> wrote

TDC News konto slettet totalt og ny oprettet og nu virker
dette TDC lort igen.
TDC er simpelthen for amatøragtige. Dette er sku aldrig oplevet
med andre udbyderes news servere som er ombyttet/udskiftet.
Claus

Fra : Allan Joergensen

Dato : 03-07-01 16:51

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> TDC er simpelthen for amatøragtige. Dette er sku aldrig oplevet
> med andre udbyderes news servere som er ombyttet/udskiftet.

Det kommer an på hvor fundamentalt man ændrer sit setup.

Det lykkdes næsten for os at skifte uden nogen opdagede det, men ikke
helt.

/newshamster hos Telia Net.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-07-01 20:32

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>TDC News konto slettet totalt og ny oprettet og nu virker
>dette TDC lort igen.
>TDC er simpelthen for amatøragtige. Dette er sku aldrig oplevet
>med andre udbyderes news servere som er ombyttet/udskiftet.

Det er ellers ret normalt, at man undgår Xref-slaver. De giver
bare en flok andre problemer. Specielt i forhold til mindre
snedige klienter og flere instanser af filtrering.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-01 20:46

Claus O skrev:

>TDC er simpelthen for amatøragtige.

Overhovedet ikke.

>Dette er sku aldrig oplevet med andre udbyderes news servere

Jo.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-01 21:58

On Tue, 3 Jul 2001 17:33:50 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>TDC er simpelthen for amatøragtige. Dette er sku aldrig oplevet
>med andre udbyderes news servere som er ombyttet/udskiftet.

Det skete også da WOL har skiftet server.
Det er simpelthen en naturlov at når der skiftes server, så kommer
msg-nr ikke til at passe længer, eneste mulighed for at undgå det er ved
at bruge mst-ID istædet for, Hamster en en home-newsserver der kan det
lille nummer,,,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-01 16:47

On Tue, 3 Jul 2001 17:12:58 +0200, Claus O wrote:
> [...]
>Hvad hedder den nye server? Talte med helpdisk som nævnte
>news.tele.dk istedet for news.inet.tele.dk - hvad er rigtigt?

Det er samme maskine.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Morten Skriver

Dato : 03-07-01 17:16

> [...]
> Hvad hedder den nye server? Talte med helpdisk som nævnte
> news.tele.dk istedet for news.inet.tele.dk - hvad er rigtigt?

news.tele.dk og news.inet.tele.dk er samme maskine

/Morten

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk