Sappho
Fra : Per Rønne

Dato : 09-04-07 17:34

Jeg synes at jeg vil gøre opmærksom på en ny artikel på Sappho

<http://www.sappho.dk/Den%20loebende/sexmufti.html>

hvor jeg lægger mærke til følgende i en længere artikel:

> [...]

>I en fatwa dateret den 17. maj 2004 svarer Qaradawi spørgeren "Sarro",
>der har bedt "den eminente muslimske lærde" udtale sig om
>homoseksualitet. Det er en "perverteret handling", får han at vide, og
>muslimske lærde diskuterer, hvad straffen for denne "afskyelige"
>handling skal være. "Skal den være den samme som for utroskab, eller
>skal både den aktive og passive part dræbes? Skønt sådanne straffe kan
>forekomme grusomme, er de blevet foreslået for at opretholde renheden i
>det islamiske samfund og holde det fri for perverterede elementer."

Ja, det er jo en hyggelig fætter.

> [...]
>februar 2007 skriver han, at Qaradawi går ind for en "islamisk jura,
>der skal tilpasses nutidige forhold", især inden for "juraen om
>kvinder". Hermed må læseren få den opfattelse, at selvom
>Skovgaard-Petersen også betegner Qaradawi som "patriarkalsk og ingen
>liberal", er han ikke så slem endda. Samme opfattelse har de måske også
>i Dansk Journalistforbund, der sidste februar i Cairo gennemførte et
>kursus for danske journalister med titlen "Islam i politik og hverdag".
>Ifølge kursuskataloget stod Islam Online for en del af

Karen Jespersen og hendes mand Ralf Pittelkow kalder dette 'naivistisk'.

> [...]
>"kontroversielt anliggende mellem jurister og endda doktorer". Men det
>mest korrekte er, siger Qaradawi, omskæring på "den moderate, islamiske
>måde". Han citerer en hadith, hvoraf det fremgår, at Muhammed skulle
>have sagt følgende til en jordemoder: "Formindsk klitoris' størrelse,
>men overskrid ikke grænsen, for det er bedre for hendes helbred og
>foretrækkes af ægtemænd." Qaradawi konkluderer, at omskæring er "ikke
>obligatorisk, men den der mener, at det tjener hans datters interesser
>bedst, burde gøre det, og personligt støtter jeg det, sådan som

Så her skal dansk og europæisk lovgivning også ændres ...

> [...]
>på størrelse med en "knyttet næve eller endda et spædbarns hoved; den
>er fyldt med gul væske og vejer fra ti til tyve pund".
>
>Qaradawi skriver videre, at som regel er der ikke rigtig nogen effektiv
>kur mod denne bændelorm. Kemoterapi virker ikke, og normalt er der
>ingen anden udvej end at skære de inficerede områder af kroppen væk.
>Det er særlig galt med denne bændelorm i lande som blandt andet
>Holland, hvor hunde, ifølge Qaradawi, "bruges til at trække slæder". Og
>i Island lider hele 43 procent af befolkningen, ifølge forfatteren, af

I bund og grund endnu værre vås end Lysenko under Stalin kom frem til.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Trofim_Lysenko>

> [...]
>"lægge pres" på europæiske politikere og organisationer for at få
>accepteret kvinders ret til at bære hovedtørklæde.
>
>På grund af Qaradawis udtalelser om homoseksualitet og jøder blev
>besøget mødt med voldsomme protester og kritik i medierne. I vrede over
>den uvenlige modtagelse forskansede Qaradawi sig på sit hotelværelse og
>nægtede at tale med medierne bortset fra The Guardian. Bag efter roste
>han Ken Livingstone som en "ædel og modig mand", der stod fast over for
>den israelske efterretningstjeneste Mossad, som Qaradawi påstår

Hvorfor er det at så mange fra venstrefløjen i stigende grad indtager
positioner, som ligger tæt på de positioner, der er alt for kendte fra
1930ernes Europa? Og hvorfor mon så mange dissidenter med islamisk
baggrund må opgive Europa, og få asyl i USA?

> [...]

>Islamic Movement in the Coming Phase, der kom i 1990, kan ifølge den
>amerikanske terrorekspert Lorenzo Vidino betragtes som det mest
>aktuelle manifest fra den islamiske vækkelsesbevægelse. I indledningen
>gør Qaradawi målet klart: at gøre islam til samfundets ledende magt, at
>genoprette kalifatet og indføre den islamiske lov, shariaen. Qaradawi
>taler om, at muslimer skal operere gennem dawa, (mission), ikke mindst
>de muslimer, der bor i Vesten. Og han har denne opfordring til dem:
>"Prøv at få jeres eget lille samfund i det større samfund. Prøv at få

For at modvirke integration

>Qaradawi lægger ikke skjul på, hvad hans endelige mål er: "Vi erobrer
>Europa, vi erobrer Amerika, ikke med sværdet, men med vores budskab."
>Altså ikke direkte gennem terror, men gennem fatwaråd, islamiske
>lobbyorganisationer, propaganda og stempling af islams fjender. Det er
>sådan, Det Muslimske Broderskab vinder magt i Europa, og i denne proces
>kan Qaradawis rolle næppe overvurderes.

Og fremme Vestens erobring gennem migration.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : /Peter

Dato : 09-04-07 18:21

> [...]
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Trofim_Lysenko>
> For at modvirke integration
> Og fremme Vestens erobring gennem migration.

Qaradawi !

Sikken en nar, nogen kan vel for faen give ham en kugle for panden,
når de er inden for skudhold.

Det er uhyggelig laden stå til, det er blevet til herhjemme, er man
blevet fuldstændig ligeglad
med demokratiets fortsatte eksistens.

Tænker danskerne kun på hvor de kan købe den billigste leverpostej?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-04-07 15:17

On Mon, 9 Apr 2007 19:20:37 +0200, /Peter wrote:

> Tænker danskerne kun på hvor de kan købe den billigste leverpostej?

Jeg tvivler på at du kan købe leverpostej i de muslimske lande...

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-07 17:54

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Jeg tvivler på at du kan købe leverpostej i de muslimske lande...

I sidste uge købte jeg spiritus, mens højtalere på højeste volumen kaldte
til bøn

I De Forenede Arabiske Emirater.

Jeg kiggede dog ikke efter dansk leverpostej, må jeg indrømme.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-07 18:40

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> I sidste uge købte jeg spiritus, mens højtalere på højeste volumen kaldte
> til bøn
>
> I De Forenede Arabiske Emirater.

Og rige saudiere valfarter dertil.

> Jeg kiggede dog ikke efter dansk leverpostej, må jeg indrømme.

Næh, men det kan skam også laves af andet end svinelever.

Hvad med en fransk gåseleverpostej ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-07 19:38

> Og rige saudiere valfarter dertil.

> Næh, men det kan skam også laves af andet end svinelever.
>
> Hvad med en fransk gåseleverpostej ?

Eller en postej af den talende fugl fra Koranen, - den er sikkert en
delikatesse.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-04-07 20:53

On Tue, 10 Apr 2007 19:40:21 +0200, Per Rønne wrote:

> Og rige saudiere valfarter dertil.

I 90/91 (1.Golfkrig) blev jeg tilbudt svarende til 500 danske kroner
per halvflaske "Jonnie Walker Red Label" som jeg kunne skaffe.
Manden (sauderen) spurgte efter en kasse (6000 kroner) for omkring 4
liter "ikke verdens bedste whisky".

Jeg havde ikke "lige lyst", men fandt en kontakt på den danske
ambassade som "vistnok" supplerede min arbejdsgivers behov.

Googlede et øjeblik og jeg har intet imod at hænge min forhænverende
arbejdsgiver ud, det var ejeren af denne virksomhed der ville købe
whisky:
<http://www.trplastics.com/plastics/companies.nsf/(comp_allweb)/Al_Sharq_Factories_for_Plastic_&_Paper_Products.html>

> Næh, men det kan skam også laves af andet end svinelever.
>
> Hvad med en fransk gåseleverpostej ?

Er de "kun" lavet af gås?

Jeg mindes en kanariefuglepostej der var lavet af en kanariefugl og en
hest

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-04-07 06:09

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Er de "kun" lavet af gås?
>
> Jeg mindes en kanariefuglepostej der var lavet af en kanariefugl og en
> hest

Gåseleverpostej er en luksusspise - jeg kan forsikre dig om at det er et
'rent produkt'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 15:25

Per Rønne wrote:

> Gåseleverpostej er en luksusspise - jeg kan forsikre dig om at det er
> et 'rent produkt'.

Ihja. Hver eneste pakke gådeleverpostej repræsenterer 8-10 døde gæs. Helt
realistisk billigt til 20kr pakken.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-04-07 21:16

On Mon, 16 Apr 2007 16:24:51 +0200, Konrad wrote:

> Ihja. Hver eneste pakke gådeleverpostej repræsenterer 8-10 døde gæs. Helt
> realistisk billigt til 20kr pakken.

Så vidt jeg ved, har jeg aldrig smagt det; men det lyder noget henaf:
en lever plus "fedtet fra en gås" (resten sælger vi som "marineret
gåsebryst")

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 17-04-07 05:20

Bruno Christensen wrote:

> Så vidt jeg ved, har jeg aldrig smagt det; men det lyder noget henaf:
> en lever plus "fedtet fra en gås" (resten sælger vi som "marineret
> gåsebryst")

Det lyder meget sandsynligt, når det handler om "hyldevarer". [læs her, PER]
Der er vist også noget med ulækker tvangsfodring af disse franske gæs, hvor
man propper maden helt ned i halsen på dem, hvis det er den "fine" slags
gåselever.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-07 22:37

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> man propper maden helt ned i halsen på dem, hvis det er den "fine" slags

For mig er gåseleverpostej en luksusspise à la russisk kaviar. Noget
ganske få multimilliardærer spiser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-04-07 07:28

> For mig er gåseleverpostej en luksusspise à la russisk kaviar. Noget
> ganske få multimilliardærer spiser.

Nå. Jamen det var da dejligt at vide. Jeg er ikke sikker på, min bankmand
helt deler din opfattelse af min pekuniære situation, men jeg bliver gerne i
troen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-07 14:17

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Nå. Jamen det var da dejligt at vide. Jeg er ikke sikker på, min bankmand
> helt deler din opfattelse af min pekuniære situation, men jeg bliver gerne i
> troen.

Jeg har bare aldrig set retten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-04-07 15:29

> Jeg har bare aldrig set retten ...

Og deraf udleder du, at den kun spises af multimilliardærer? Suk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-07 16:18

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Og deraf udleder du, at den kun spises af multimilliardærer? Suk.

Jeg har altid set den omtalt som en luxus ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-04-07 16:31

> Jeg har altid set den omtalt som en luxus ...

Luksus er såmænd ikke forbeholdt multimilliardærer. Hvis du snyder dig selv
for alt, hvad der betegnes "luksus", går du glip af mange gode oplevelser
her i tilværelsen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-04-07 19:43

> Jeg synes at jeg vil gøre opmærksom på en ny artikel på Sappho
>
> <http://www.sappho.dk/Den%20loebende/sexmufti.html>

Læste den også, og fik kuldegysninger. Vi er oppe mod meget stærke, kulsorte
kræfter, og jeg frygter seriøst for mine børns fremtid.

Gad vide, om vor egen Knud Larsen har ændret syn på Tariq Ramadan, som også
i denne artikel fremstår som alt andet end "euro-muslimsk"? Æblet falder
(selvfølgelig) ikke langt fra stammen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.