sølvtøj i opvaskemaskine?
Fra : Erling Hansen

Dato : 07-04-07 14:35

Hej. Det er sandsynligvis OT, men jeg ku ikke finde andre steder at
spørge.
Min datter hævder ihærdigt, at jeg ikke må putte vores skeer og gafler i
opvaskemaskinen (Georg Jensen konge-mønster) for sølvet tager skade,
hævder hun.
Jeg har nu ikke kunnet konstatere noget, men der er måske én her i
gruppen, der vasker sine skeer og gafler i hånden?
Mvh
Erling

Fra : Fred Thiesen

Dato : 09-04-07 13:14

"Erling Hansen" <nospameh-dh@mail.dknospam> skrev i melding
> [...]
> Jeg har nu ikke kunnet konstatere noget, men der er måske én her i
> gruppen, der vasker sine skeer og gafler i hånden?

Hej,

Vi/jeg har i hvert fald vasket vores sølvtøj i maskinen de sidste 30 år -
dog vel kun nogle få gange i året. Kan ikke se det har taget skade af det.

mvh

FredT

Fra : Erling Hansen

Dato : 09-04-07 14:15

Fred Thiesen <fred-thi@online.no> wrote:

> [...]
> dog vel kun nogle få gange i året. Kan ikke se det har taget skade af det.

Tak for svaret. Vi har kun haft opvaskemaskine i et par år, men til
gengæld ryger sølvtøjet med hver eneste dag.
Så mon ikke det er en bøhmand hun har lokket mig på.
Mvh
Erling