Røde mærker - Røde ører
Fra : Jesper

Dato : 10-04-07 21:07

DRs program Kontant sendte tre børn på 11 og 12 år ud for at købe DVDer
med det røde '15' mærke. De besøgte en række dagligevarebutikker og
specialforretninger. Alle dagligvarebutikkerne solgte børnene '15' film
og alle undtagen 1 specialbutik solgte dem '15 film. Blandt høsten var
film som Hostel, Halloween 4, Children of the Corn 4 og Forbandelsen
(The Grudge).
Den eneste butik der ikke solgte '15' film til mindreårige var en
Blockbuster. En anden filial gjorde det dog.

Efterfølgende var der røde ører alle steder, undtagen i Dansk
Supermarked, som ikke mente loven gjaldt for Føtex.

Alle andre lovede bod og bedring og i Elgiganten har de nu et system på
plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så flages det
at ekspedienten skal huske at se legitimation.

FUT: dk.politik
--
Jesper

Fra : Max

Dato : 10-04-07 21:28

Hej Jesper

> Alle andre lovede bod og bedring og i Elgiganten har de nu et system
> på plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så
> flages det at ekspedienten skal huske at se legitimation.

Egentlig syntes jeg det er noget underlig noget at andre skal bestemme
hvad mine børn må købe af film.

--
Mvh Max

Fra : Jesper

Dato : 10-04-07 21:57

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Jesper

> Egentlig syntes jeg det er noget underlig noget at andre skal bestemme
> hvad mine børn må købe af film.

I betragtning af at du ikke går med dine børn i snor 24/7 er det så ikke
meget betryggende at de regler findes? Hvis du ønsker dine børn skal
have det, så kan du jo købe det til dem.
--
Jesper

Fra : No Humor Man

Dato : 10-04-07 21:59

Max wrote:
> Hej Jesper

> Egentlig syntes jeg det er noget underlig noget at andre skal bestemme
> hvad mine børn må købe af film.

Så du synes at det er OK at de kan købe pornofilm, f.eks? Hvis dine
børn skal have disse "for ældre aldersgrænse" film, så kunne du jo gå
med ind og købe dem sammen med dem, hvis du så gerne ville have at de
skal se film der er uegnede for børn.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Max

Dato : 10-04-07 22:03

Hej

> [...]
> børn skal have disse "for ældre aldersgrænse" film, så kunne du jo gå
> med ind og købe dem sammen med dem, hvis du så gerne ville have at de

Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver istedet for at sidde og fantasere.

--
Mvh Max

Fra : No Humor Man

Dato : 10-04-07 22:43

Max wrote:
> Hej

> Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver istedet for at sidde og fantasere.

Du syntes det var noget underligt noget at andre skulle bestemme hvad
dine børn måtte købe... men hvis du synes at det er okay at 11-12 årige
bare kan gå ind og købe film der har en aldersgrænse på 15 år, hvad
skulle så være anderledes ved at det er film med en aldersgrænse på 18?
Du sagde jo selv at du syntes det var mærkeligt at andre skulle
bestemme... så jeg læste skam hvad du skrev - pornofilm var bare et
eksempel, bare lidt mere ekstremt end 15 års aldersgrænsen som den
originale post nævnte. Kan ikke se der er nogen forskel... og begge kan
købes af alle hvis der er folk over 18 med... så hvad er problemet?

Og så har du da i det mindste lidt styr på hvad dine børn går rundt og ser.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Max

Dato : 11-04-07 13:35

Hej No Humor Man

> Og så har du da i det mindste lidt styr på hvad dine børn går rundt
> og ser.

Fortæl mig lige hvor du ser at jeg mener det er OK an mine børn
køber f.eks. pornofilm ?

--
Mvh Max

Fra : No Humor Man

Dato : 11-04-07 14:06

Max wrote:
> Egentlig syntes jeg det er noget underlig noget at andre skal bestemme
> hvad mine børn må købe af film.

Hvis du mener at ingen skal bestemme at dine børn køber film der er
uegnede for børn eller under en bestemt alder... ja, hvad har du så imod
at de køber pornofilm. Kan ikke se hvorfor du synes at det er okay at
de må købe film der handler om mord og lemlæstelse og psykisk terror,
men ikke film der handler om sex. Det er da lidt hyklerisk. Begge
slags film er uegnede for børn og unge under en hvis alder... men hvis
det er okay for dine børn at købe det ene uden at du blinker, hvorfor så
ikke det andet?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Max

Dato : 11-04-07 14:37

Hej

> Hvis du mener at ingen skal bestemme at dine børn køber film der er

Du fatter åbenbart ikke hvad jeg siger, så jeg holder her.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-04-07 17:24

Max skrev den 11-04-2007 15:37:
> Hej

> Du fatter åbenbart ikke hvad jeg siger, så jeg holder her.

Du kunne starte forklare din holdning fra dit første indlæg og ikke lege
"jeg er så klog et geni, at jeg bare bliver misforstået"-fornærmet.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Max

Dato : 11-04-07 18:24

Hej Carsten

> Du kunne starte forklare din holdning fra dit første indlæg og ikke
> lege "jeg er så klog et geni, at jeg bare bliver
> misforstået"-fornærmet.

Jeg syntes at jeg har prøvet, men det kan da godt være jeg ikke
formår at formulere mig så min mening kommer frem.

Jeg prøver bare på at sige at jeg på intet tidspunkt har udtalt
noget om hvad børn bør kunne købe og se.

Alt hvad jeg skriver er at jeg finder det lidt underligt at andre
vil bestemme hvad mine børn bør kunne købe og se.

--
Mvh Max

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 11-04-07 18:47

> [...]
>
> Alt hvad jeg skriver er at jeg finder det lidt underligt at andre
> vil bestemme hvad mine børn bør kunne købe og se.

??????????????????????????????

Fra : Per Vadmand

Dato : 11-04-07 20:22

Brian, Rikke og Kristian wrote:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> ??????????????????????????????

Ja, jeg forstår det godt - Max vil SELV bestemme, hvad hans børn må købe og
se. Han mener ikke, de skal have lov til alt, men mener ikke, at ANDRE skal
bestemme det.
Korrekt?

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : No Humor Man

Dato : 11-04-07 20:48

Per Vadmand wrote:

> [...]
> se. Han mener ikke, de skal have lov til alt, men mener ikke, at ANDRE skal

Men det kan han vel også med de nuværende regler, ikke også?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Max

Dato : 11-04-07 20:52

Hej No Humor Man

> Men det kan han vel også med de nuværende regler, ikke også?

Ja, men igen er det jo ikke det det drejer sig om.

--
Mvh Max

Fra : No Humor Man

Dato : 11-04-07 22:36

Max wrote:
> Hej No Humor Man

> Ja, men igen er det jo ikke det det drejer sig om.

Så du vil have at der ingen regler er?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Max

Dato : 12-04-07 07:15

Hej

> Så du vil have at der ingen regler er?

De regler der skal være skal jeg nok selv lave.

--
Mvh Max

Fra : H. Bojer

Dato : 16-04-07 11:33

Max wrote:

> De regler der skal være skal jeg nok selv lave.

Kan du give et eksempel herpå?

Eller de må måske slet ikke selv købe film?

Hvad må filmene ikke indholde? (sæt selv kryds)

[ ] Mord
[ ] Vold
[ ] Blod
[ ] Kys
[ ] Sex (uden de intime detaljer ses)
[ ] Bare kvindebryster
[ ] Kønsdele
[ ] Eksplicit sexscener
[ ] Obskøne vendinger og ord

Og hvordan vil du kontrollere, at dette ikke forekommer i filmene uden selv
at se dem først?
--
Ingen signatur her!

Fra : Max

Dato : 11-04-07 20:51

Hej Per

> Ja, jeg forstår det godt - Max vil SELV bestemme, hvad hans børn må
> købe og se. Han mener ikke, de skal have lov til alt, men mener ikke,
> at ANDRE skal bestemme det.

> Korrekt?

Helt korrekt Per, man kan altså godt forstå hvad jeg mener.

--
Mvh Max

Fra : No Humor Man

Dato : 11-04-07 22:38

Max wrote:
> Hej Per

> Helt korrekt Per, man kan altså godt forstå hvad jeg mener.

Hvordan vil du så holde styr på hvad dine børn køber og ser, med mindre
du er med dem hver eneste gang de køber noget!?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Max

Dato : 12-04-07 07:16

Hej

> Hvordan vil du så holde styr på hvad dine børn køber og ser, med
> mindre du er med dem hver eneste gang de køber noget!?

Mine børn er nu så smarte at uanset hvilke regler der findes, ja
så skal de nok finde en metode til at omgå dem hvis det er det
de har lyst til, så hvad hjælper regler ?

--
Mvh Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-04-07 09:37

Max skrev den 12-04-2007 08:16:
> Hej

> Mine børn er nu så smarte at uanset hvilke regler der findes, ja
> så skal de nok finde en metode til at omgå dem hvis det er det
> de har lyst til, så hvad hjælper regler ?

Også dine regler?

Fra : Max

Dato : 12-04-07 13:14

Hej Carsten

> Også dine regler?

Naturligvis :)

--
Mvh Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-04-07 13:30

Max skrev den 12-04-2007 14:13:
> Hej Carsten

> Naturligvis :)

Og hvad sker der, når de overtræder dine regler?

Fra : Max

Dato : 12-04-07 14:06

Hej Carsten

> Og hvad sker der, når de overtræder dine regler?

Så tager vi den derfra, heldigvis er de efterhånden
ved at være så gamle at jeg ikke har noget at skulle
have sagt længere.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-04-07 15:31

Max skrev den 12-04-2007 15:05:
> Hej Carsten

> Så tager vi den derfra,....

Jamen, hvad sker der? eller har du også bare regler uden nogen
konsekvens ved overtrædelse?

Når du har opsat regel X, så må du da også have forklaret dine børn at
der er konsekvens ved overskridelse.

Hvorfor skulle det være anderledes for resten af samfundet? Der findes
et regelsæt som forbyder at sælge film i en given kategori til børn
under 15 år.

Fra : Max

Dato : 12-04-07 18:25

Hej Carsten

> Hvorfor skulle det være anderledes for resten af samfundet? Der
> findes et regelsæt som forbyder at sælge film i en given kategori til
> børn under 15 år.

Hvorfor blande samfundet ind i det, det er da bedre hvis folk i
al almindelighed fatter at de altså er nødt til at opdrage deres
egne unger istedet for at regne med at samfundet klare det
for dem og ovenikøbet bebrejder samfundet når det så går galt.

--
Mvh Max

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-04-07 20:53

> [...]
> egne unger istedet for at regne med at samfundet klare det
> for dem og ovenikøbet bebrejder samfundet når det så går galt.

Det er jeg sådan set generelt enig med dig i. Men her synes jeg netop ikke
dette forbud er et problem. Der er jo mennesker i dette samfund der ikke
magter at passe på deres unger...og det er også vores samfunds opgave at
hjælpe dem (eller ihvertfald deres børn) derfor synes jeg det er fint at der
er forbud mod at sælge den slags. Ved godt at de selvfølgelig sagtens kan få
fat i filmene alligevel, men så har vi som samfund og voksne signaleret at
det de gør er forkert. I forhold til os andre der mener vi sagtens magter at
opdrage vores børn selv, ja så kan vi da bare leje/købe filmene til børnene
og så er der jo ingen problemer...men er det for meget arbejde for vores
børn, at skulle bevæge os hen i videobutikken for at købe en film? Så
forbudet forbyder os ikke at vise vores børn den slags (for så havde jeg
haft en anden holdning til det) men den forbyder at vores børn kan købe det
uden en voksen....det er sådan set gangske fornuftigt synes jeg....

Mvh.
BK

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-04-07 23:10

Max skrev den 12-04-2007 19:25:
> [...]
> egne unger istedet for at regne med at samfundet klare det
> for dem og ovenikøbet bebrejder samfundet når det så går galt.

Hvorfor så ikke også ophæve forbuddet omkring køb af cigaretter og
spiritus. Og når vi nu er igang også give 11 årige adgang til
kørekort? Så kan forældrene jo selv bestemme ungerne skal gå i
køreskole og få sig et kørekort eller ej.

Hvorfor dog alle disse regler....forældrene kan da i al almindelighed gå
igang med at opdrage deres unger istedet for at regne med at samfundet
klarer det for dem.

Fra : Max

Dato : 13-04-07 07:10

Hej Carsten

> kørekort? Så kan forældrene jo selv bestemme ungerne skal gå i
> køreskole og få sig et kørekort eller ej.

Nu er netop kørekort idag nok det mest indelysende eksempel på
at regler intet hjælper.

--
Mvh Max

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 14-04-07 08:02

> Hej Carsten

> Nu er netop kørekort idag nok det mest indelysende eksempel på
> at regler intet hjælper.

Øh det hjælper da i langt de fleste tilfælde her hvor jeg bor. Der er så
nogle enkelte individer der bryder reglerne...

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-04-07 16:34

Carsten Riis wrote:

> Og hvad sker der, når de overtræder dine regler?

Det fremgår vel af trådtitlen: De får røde mærker og røde ører

Per V.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 10-04-07 22:49

On Tue, 10 Apr 2007 22:27:47 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jesper

>Egentlig syntes jeg det er noget underlig noget at andre skal bestemme
>hvad mine børn må købe af film.

Nu har jeg ikke selv børn, men jeg ville da være ked af det, hvis mine
børn uden videre kunne købe hvadsomhelst. For det er ikke alt det man
kan købe, der er for sarte sjæle.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Peter Heide

Dato : 10-04-07 23:13

> Hej Jesper

> Egentlig syntes jeg det er noget underlig noget at andre skal bestemme
> hvad mine børn må købe af film.

Jeg ville få mareridt hvis de eksemplarer som kalder sig
filmcencorer dukkede op i mine drømme. Sjældent har man
set værre stivnakker. Og allesammen kvinder som selvfølgelig
bare har SÅ meget forstand på hvad børn kan tåle og ikke.

Fra : David T. Metz

Dato : 12-04-07 13:46

Peter Heide skrev:

> Jeg ville få mareridt hvis de eksemplarer som kalder sig
> filmcencorer dukkede op i mine drømme. Sjældent har man
> set værre stivnakker. Og allesammen kvinder

Sekretariatet består af en mand og en kvinde, så der er også en chance
for at du kan få noget stift i dine drømme.

David

Fra : Peter Heide

Dato : 12-04-07 16:45

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Sekretariatet består af en mand og en kvinde, så der er også en chance for
> at du kan få noget stift i dine drømme.

point taken.

Fra : Pernille

Dato : 10-04-07 21:56

> [...]
> plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så flages det
> at ekspedienten skal huske at se legitimation.

Hva skulle vi gøre uden et program som "Kontant". De er nu gode, til at få
fokus og styr på mange ting. Det er bare trist, at det er nødvendigt.

Fra : Brian P

Dato : 10-04-07 22:04

On 10 Apr., 22:57, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> I betragtning af at du ikke går med dine børn i snor 24/7 er det så ikke
> meget betryggende at de regler findes? Hvis du ønsker dine børn skal
> have det, så kan du jo købe det til dem.

Ærlig talt har jeg svært ved at se hvad de regler gør godt for. Hvis
børn vil snyde sig til at købe de film, så lad dem dog. Forbud plejer
ikke at hjælpe mod noget som helst.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 11-04-07 16:14

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ærlig talt har jeg svært ved at se hvad de regler gør godt for. Hvis
børn vil snyde sig til at købe de film, så lad dem dog. Forbud plejer

Det er helt rigtigt at de sagtens kan få fat i filmene alligevel, men det
sender et signal, og det er vigtigt. Vi sender signalet at vi ikke mener
børn bør se den slags film. Er man som forældre uenig, så kan man købe
filmene til børnene selv.

BK

Fra : No Humor Man

Dato : 11-04-07 16:50

> [...]
> sender et signal, og det er vigtigt. Vi sender signalet at vi ikke mener
> børn bør se den slags film. Er man som forældre uenig, så kan man købe

Og det er vel lige præcis dét de regler er der for... det er for at
"hjælpe" de forældre der ikke synes at deres børn skal se de ting, men
som jo ikke er sammen med deres børn hele tiden til at styre eller
kontrollere hvad de køber og derfor har et samfundsmæssigt
sikkerhedsnet. Hvis forældrene så synes at børnene godt må se disse
film, så kan de jo gå med børnene ind at købe dem... hvis de så absolut
synes at ungerne godt kan klare den slags film.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Peter T.

Dato : 10-04-07 22:13

Jesper udviste en rettidig omhu og skrev:

> Efterfølgende var der røde ører alle steder, undtagen i Dansk
> Supermarked, som ikke mente loven gjaldt for Føtex.

Et forbud mod at sælge visse film til unger under 15 år, burde laves om til
en frarådelse. Det andet er simpelthen for plat og unødigt. Der kan
allerhøjst ske, at ungerne får et lille mareridt og tisser i bukserne. Og
så ser ungen næppe flere af den slags film lige foreløbig.

Læs om teknisk brug af FUT på <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!
Det kontinent er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Kim2000

Dato : 10-04-07 22:32

> [...]
> plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så flages det
> at ekspedienten skal huske at se legitimation.

Nå!! Nu er 7,12,15 og 18 mærket altså kun vejledende, der er så vidt jeg ved
ingen lovmæssig begrundelse til ikke at sælge en mærket til en mindreårig,
eneste udtagelse er porno og det er jeg egentlig også meget sikker på er en
frivillig ordning som de kan vælge at følge eller lade være.
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : H. Bojer

Dato : 11-04-07 09:28

Kim2000 wrote:

> [...]
> mindreårig, eneste udtagelse er porno og det er jeg egentlig også meget
> sikker på er en frivillig ordning som de kan vælge at følge eller lade

§20 i "Lov om film":

Enhver film, der vises offentligt for eller erhvervsmæssigt sælges,
udlejes eller udlånes offentligt i Danmark til børn under 11 og 15 år,
skal forinden være godkendt for børn i den pågældende aldersgruppe af
Medierådet for Børn og Unge, jf. dog stk. 3.

stk. 3. Alle film må dog vises offentligt for børn, der er fyldt 7 år og
er ledsaget af en af forældrene eller en anden voksen.

Og her sakset, så det der ikke handler om salg er skåret værk:

Enhver film, der erhvervsmæssigt sælges i Danmark til børn under 11 og 15
år, skal forinden være godkendt for børn i den pågældende aldersgruppe af
Medierådet for Børn og Unge, jf. dog stk. 3.

Så med andre ord er det ikke lovligt at sælge film mærket med 15 til børn på
11-12 år.
--
Ingen signatur her!

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-07 19:55

"H. Bojer" <post@modtages.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Medierådet for Børn og Unge, jf. dog stk. 3.
>
> Så med andre ord er det ikke lovligt at sælge film mærket med 15 til børn

Ja, det er ikke så meget at rafle om, jeg er sikker på jeg også i min tid i
butik har solgt ulovligt, men så blev man da så meget klogere.
mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-07 08:40

> Efterfølgende var der røde ører alle steder, undtagen i Dansk
> Supermarked, som ikke mente loven gjaldt for Føtex.

Ja. Dansk Supermarked var de eneste, der i denne sammenhæng havde lidt
nosser. Respekt for det.

> Alle andre lovede bod og bedring og i Elgiganten har de nu et system
> på plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så
> flages det at ekspedienten skal huske at se legitimation.

Lad os da endelig ikke stoppe der. Vi savner lidt flere forbud og lidt mere
kontrol med køberne i detailhandlen. Jeg er sikker på, svenskerne kan hjælpe
os.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Pernille

Dato : 11-04-07 08:57

> [...]
>
> Lad os da endelig ikke stoppe der. Vi savner lidt flere forbud og lidt
> mere kontrol med køberne i detailhandlen. Jeg er sikker på, svenskerne kan

Hvis det er det, der skal til, - så er det det der skal til.
Folk har, åbenbart, brug for forbud....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-04-07 09:06

Pernille wrote:

> Hvis det er det, der skal til, - så er det det der skal til.
> Folk har, åbenbart, brug for forbud....

Er der noget vi ikke har brug for mere af, så er det forbud.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 11-04-07 10:02

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget vi ikke har brug for mere af, så er det forbud.

Ved systemskiftet i 2001, meldte Anders Fogh Rasmussen at der skal renses ud
i råd og nævn. De her kvinder der var på skærmen der proklamere at
ytringsfriheden skal strammes op, mener jeg at de skal have fradømt retten
til den store arbejdsfri indtægt de får transporteret ind på deres konto.
Pga. af meget lidt viden om emnet. Fænomenet kaldes "open source". Digital
teknik muliggøre manipulation, så længe man orker.

Dansk Supermarkeder havde det rigtige svar på den latterlige tiltale.

De andre var i besiddelse af deres frivillige dhimmi status.

mvh Kurt

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-07 09:07

In news:461c94d1$0$931$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Pernille <Hovedst@den> typed:

> Hvis det er det, der skal til, - så er det det der skal til.
> Folk har, åbenbart, brug for forbud....

Mener du det seriøst ? for så virker du pludselig ikke så intelligent
længere.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Peter T.

Dato : 11-04-07 10:11

Jens Bruun udviste en rettidig omhu og skrev:

> Lad os da endelig ikke stoppe der. Vi savner lidt flere forbud og lidt
> mere kontrol med køberne i detailhandlen. Jeg er sikker på, svenskerne
> kan hjælpe os.

Jeg læste for et stykke tid siden, at vi har fået flere forbud en
svenskerne. Så myten holder ikke længere. :)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-04-07 10:40

Peter T. wrote:

> Jeg læste for et stykke tid siden, at vi har fået flere forbud en
> svenskerne. Så myten holder ikke længere. :)

Det skulle ikke undre mig ... I skulle bare se hvad der skete hvis jeg
bestemte

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter T.

Dato : 11-04-07 10:59

Kim Frederiksen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det skulle ikke undre mig ... I skulle bare se hvad der skete hvis jeg
> bestemte

Hvis du laver flere forbud, får du ikke min stemme ved næste valg. :)

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-07 11:08

In news:Xns990F79EFDBF94muh@130.225.247.90,
Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> typed:

> Hvis du laver flere forbud, får du ikke min stemme ved næste valg. :)

Han lavet et, nemlig et forbud mod flere forbud.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 11-04-07 13:17

N_B_DK wrote:

> Han lavet et, nemlig et forbud mod flere forbud.

Nemlig, men det er også det eneste der kommer ... til gengæld bliver der
afskaffet en masse ... og så kommer der et påbud om at tage vare på sig selv
og bruge sin sunde fornuft.... og om at slappe lidt af med
sundhedshysteriet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-04-07 17:28

Kim Frederiksen skrev den 11-04-2007 14:16:

> [...]
> afskaffet en masse ... og så kommer der et påbud om at tage vare på sig selv
> og bruge sin sunde fornuft.... og om at slappe lidt af med

sundhedshysteriet?

hvad har det med film at gøre?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-04-07 12:16

Carsten Riis wrote:

> sundhedshysteriet?
>
> hvad har det med film at gøre?

Ah, sorry jeg så ikke crossposten fra dk.politik

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 11-04-07 18:54

> [...]
>
> Lad os da endelig ikke stoppe der. Vi savner lidt flere forbud og lidt
> mere kontrol med køberne i detailhandlen. Jeg er sikker på, svenskerne kan

Nu stopper I (og den er ikke kun henvendt til dig Selvfølgelig har vi da
brug for forbud, love og regler ellers ville landet da ikke kunne køre. Jeg
er heller ikke tilhænger af alt for mange forbud, men den her synes jeg dog
er gangske fornuftig af flere grunde. For det første er jeg ikke en af dem
der mener at pc-spil og volds og pornofilm er farlige for alm. børn. Det er
også i orden at børn bryder reglerne og en eller to gange sniger sig til at
se en af de film vi ikke ønsker de ser, men er disse film ikke "forbudte"
for dem, så skal de jo bryde en endnu større regl for at opleve "suset" ved
at gøre noget de ikke må (og tro mig, jeg ser mange af disse unge mennesker
der må gå i ekstremer for at bryde "regler" fordi de har for frie tøjler, og
prøver for meget for hurtigt)

Men selv om jeg ikke tror disse film er farlige, så tror jeg dog godt at de
kan være skadeligt for for unge mennesker/børn at se nogle film for tit og
tidligt.

Desuden så er dette forbud jo ikke at det er forbudt for børn at se disse
film, det er blot forbud at sælge dem til dem, I som forældre styrer jo så
selv hvad I mener jeres unge er klar til og hvornår. Derfor synes jeg
virkelig ikke det her er et af de forbud man skal kæmpe en stor kamp for at
få ophævet, der findes mange andre ting der er vigtigere og af større
betydning...

BK

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-04-07 13:44

On Tue, 10 Apr 2007 22:07:22 +0200, Jesper skrev:

> [...]
> plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så flages det
> at ekspedienten skal huske at se legitimation.

Man tager sig igen til hovedet over dansk lovgivning. Ethvert
barn kan gå på nettet og se vaskeægte halsoverskæring på
Yuotube; men politikerne i Danmark forbyder børnene at leje en
gyserfilm, hvor al blodet er ketchup og ingen lider overlast.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 11-04-07 18:56

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Yuotube; men politikerne i Danmark forbyder børnene at leje en
> gyserfilm, hvor al blodet er ketchup og ingen lider overlast.

Ja så fordi de har andre muligheder, så skal vi stadig ikke kraftigt
også vi skal gøre det lovligt for de helt unge at tage alle de stoffer de
har lyst til, for de kan altså bare gå ned i byen og købe det!!!!

BK

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 19:55

> [...]
> Yuotube; men politikerne i Danmark forbyder børnene at leje en
> gyserfilm, hvor al blodet er ketchup og ingen lider overlast.

Jeg vil s'gu hellere ha' aldersvejledningsmærkater på DVD-film, end jeg vil
have blokeringer af internettet !!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-04-07 12:21

> [...]
> plads som gør, at når en '15' film scannes ind ved kassen, så flages det
> at ekspedienten skal huske at se legitimation.

Hvad skal vi dog med alle de forbud og aldersbegrænsninger?

I påsken var jeg inde og se TMNT med poderne (som er aldersbegrænset til 7
år på grund af alle slagsmålene og et slangsprog, som man efterhånden kun
finder i børnehaven.) Hvad finder jeg i salen? En sal stort set besat af 7
årige, som er vækstramte. Det var faktisk den ældste (8 år), som fandt
filmen uhyggelig. Den meget fremmelige og forud for sin tid (årgang 2002)
var ved at falde på halen af grin i løbet af hver eneste scene i filmen.

Nu har jeg hamret mod amerikanerne i USAToday, fordi at de har indført en
grænse på 21 år for alkoholnydelse. Jeg har netop fremhævet vores 16 års
regel som en positiv ting - netop fordi at den alene regulerer indkøbet af
alkohol - ikke nydelsen af alkohol, som traditionelt starter hvor vi i gamle
dage blev sendt ud for at tjene - ved konfirmationen.

Men det er da bekymrende at vi efterhånden har fået overladt ret meget til
os selv. Burde man ikke snart set på al den stemmeafgivning i forbindelse
med valg? Vi kommer jo til at sige nej overfor kaffeselskaberne i
Mellemeuropa på de mest uheldige tidspunkter. Burde vi forbrugere ikke
beskyttes der?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."