Filmtitler søges.
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 11:18

Første film (USA) skulle foregå ude i det øde hvor en mand eller en dame
skulle opleve noget deja vu.

Manden eller damen ser et mord fra en bil men skulle så opleve det igen og
igen og skulle så få chansen til at forhinder det, mener sidst i 90'erne.

Anden film (FRANSK) handler om to piger som bor i et hus hvor de får besøg
af en mand som de vistnok slår ihjel, jeg mener den er fra 70'eren måske
60'erne.

Det er ikke mange oplysninger men håber det lykkes at finde titlerne på
disse to film.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 10-04-07 14:49

Retroactive (1997): http://www.imdb.com/title/tt0117468/

> Anden film (FRANSK) handler om to piger som bor i et hus hvor de får besøg
> af en mand som de vistnok slår ihjel, jeg mener den er fra 70'eren måske
> 60'erne.

Den kender jeg vist ikke.

- Tue

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 18:06

> Retroactive (1997): http://www.imdb.com/title/tt0117468/

Der var den, mange tak for det.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : J. Eriksen

Dato : 10-04-07 16:24

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af en mand som de vistnok slår ihjel, jeg mener den er fra 70'eren måske

Det siger mig noget, men jeg kan ikke helt få noget til at passe med alle
dine oplysninger - du kan selv bruge de udvidede søgemuligheder på
http://www.imdb.com/list. Nogle muligheder er dog "Lejeren"
(http://us.imdb.com/title/tt0074811/) eller "Ceremonien"
(http://us.imdb.com/title/tt0112769/).

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 18:17

> Det siger mig noget, men jeg kan ikke helt få noget til at passe med alle
> dine oplysninger - du kan selv bruge de udvidede søgemuligheder på
> [...]

Syntes ikke det er nogle af dem du linker til, men min erindring om den er
også lidt langt ude.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Brian P

Dato : 10-04-07 17:42

> [...]
> af en mand som de vistnok slår ihjel, jeg mener den er fra 70'eren måske

Handlingsbeskrivelsen passer ikke helt, men det kunne måske godt være
Les Diaboliques (1955), http://www.imdb.com/title/tt0046911/

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 18:18

> Handlingsbeskrivelsen passer ikke helt, men det kunne måske godt være
> Les Diaboliques (1955), http://www.imdb.com/title/tt0046911/

Det kunne også godt være at de to piger bare laver fis og ballade dvs. en
komedie.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : ML-78

Dato : 13-04-07 20:21

kimila skrev:

> [...]
besøg
> af en mand som de vistnok slår ihjel, jeg mener den er fra 70'eren

Er pigerne ret unge? I så fald kunne det være "Mais ne nous délivrez pas
du mal" fra 1971 (http://akas.imdb.com/title/tt0066040/). Den er
udkommet på amerikansk DVD under titlen "Don't Deliver Us From Evil".

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 12:02

> Er pigerne ret unge? I så fald kunne det være "Mais ne nous délivrez pas
> du mal" fra 1971 (http://akas.imdb.com/title/tt0066040/). Den er
> udkommet på amerikansk DVD under titlen "Don't Deliver Us From Evil".

SVJH er pigerne i teenage alderen eller lige i starten af tyverne.

De erindringer jeg har om filmen ligge langt ude må jeg sige.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : ML-78

Dato : 15-04-07 21:45

kimila skrev:

Evil".

> SVJH er pigerne i teenage alderen eller lige i starten af tyverne.

Det kan godt passe. Pigerne var ca. 20 år da filmen blev indspillet, men
i filmen skal de forestille at være teenagere.

Hvor og hvornår har du i øvrigt set filmen?

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 15:00

> Hvor og hvornår har du i øvrigt set filmen?

Den blev nok sendt på dr som det hed dengang og det er nok 20 år siden.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : H. Bojer

Dato : 18-04-07 06:58

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote:

> Den blev nok sendt på dr som det hed dengang og det er nok 20 år siden.

Hvad hedder "dr" da i dag?
--
Ingen signatur her!

Fra : JYH