Er mr. Bean småt begavet ...
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 09-04-07 16:31

eller er han bare noget excentrisk ... og er han muligvis et rumvæsen?

sayonara
Martin Mose Larsen

Hvis Newton havde siddet under en kokospalme og ikke under et æbletræ,
så havde vi måske aldrig hørt om ham ...

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-04-07 17:07

Martin Mose Larsen skrev blandt andet:

> Hvis Newton havde siddet under en kokospalme og ikke under et æbletræ,
> så havde vi måske aldrig hørt om ham ...

Var det da nede mellem rødderne Newton mødte Bean?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
Min far og jeg har altid vidst alting. Det jeg ikke vidste, vidste han.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 09-04-07 19:51

On Mon, 9 Apr 2007 18:06:41 +0200, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

>Var det da nede mellem rødderne Newton mødte Bean?

Siden du spørger om det, går jeg ud fra, at det er en af de ting din
far vidste ...

sayonara
Martin Mose Larsen

(Sig is currently out of order)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-04-07 12:39

> Siden du spørger om det, går jeg ud fra, at det er en af de ting din
> far vidste ...

Ja, men som han først opdagede, da han selv kom under mulde.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
"Never criticize another indian until you walk a mile in his moccasins!"

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-04-07 17:38

> eller er han bare noget excentrisk ... og er han muligvis et rumvæsen?

Det må være Rowan Atkinson der er småt begavet at han bliver ved med den
elendige karakter når man tænker på hvad han ellers har lavet af spas... men
det er jo nok Bean han bliver rigest af.
--
sniper_Nolight

Fra : Holst

Dato : 09-04-07 17:53

sniper_Nolight wrote:

> Det må være Rowan Atkinson der er småt begavet at han bliver ved med den
> elendige karakter når man tænker på hvad han ellers har lavet af spas... men
> det er jo nok Bean han bliver rigest af.

Ja, og så er han jo nok slet ikke så småt begavet alligevel.

Fra : P.L.

Dato : 09-04-07 23:51

On Mon, 09 Apr 2007 18:53:24 +0200, Holst wrote:

> Ja, og så er han jo nok slet ikke så småt begavet alligevel.

Nej - du har ret, det er nok nærmere dem der køber/ser det han laver der
har problemer med begavelsen.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Mads

Dato : 09-04-07 23:25

On Mon, 9 Apr 2007 18:37:40 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>Det må være Rowan Atkinson der er småt begavet at han bliver ved med den
>elendige karakter

Det gør han heller ikke. Denne film er det sidste RA laver med Mr
Bean.

Fra : Peter Heide

Dato : 10-04-07 02:07

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Det gør han heller ikke. Denne film er det sidste RA laver med Mr
> Bean.

....og det tror vi på......not.

Fra : Mads

Dato : 10-04-07 11:17

http://vip.tv2.dk/article.php/id-6550840.html

Fra : Holst

Dato : 10-04-07 11:32

Mads wrote:

> http://vip.tv2.dk/article.php/id-6550840.html

Sådant hører man jo tit om diverse serier og lignende. Men lige
pludselig dukker der så en ny op. Så jeg tror ikke, man skal stole
voldsomt på sådant.

Fra : Holst

Dato : 10-04-07 07:44

Mads wrote:

> Det gør han heller ikke. Denne film er det sidste RA laver med Mr
> Bean.

Det kan vi så kun håbe på. Rowan Atkinson har lavet mange sjove afsnit
af Mr. Bean-serien, men overført til film må vi vist desværre erkende,
at den ikke helt holder. Jeg har engang set én Mr. Bean-film på dvd, og
den holdt bare ikke. Måske er komikken i Mr. Bean af den slags, der er
bedst i små doser.

Så måske burde Rowan Atkinson bare holde sig til afsnit af 25 minutters
varighed eller så. På dette område har han tidligere vist ganske stor
begavelse.

Når det er sagt, har jeg også set den agentfilm, han har medvirket i -
tror den hed Johnny English, eller også var det bare hans navn i filmen.
Den syntes jeg var ganske god underholdning. Men om det så skyldes Rowan
Atkinson eller at screenplayet var lavet af Purvis og Wade, der også har
lavet det til flere James Bond-film, er så en anden sag.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-04-07 17:02

> [...]
> bare ikke. Måske er komikken i Mr. Bean af den slags, der er bedst i små

Rowan Atkinson er for mig en fantastisk morsom mand når han taler.
Blackadder er selvfølgelig det bedste eksempel og kan ikke sammenlignes med
Bean, men helt lave noget uden tale har undret mig siden jeg så Bean første
gang netop fordi talen i Blackadder var så fantastisk morsom -
overdrivelsen, måden han og de andre udtalte det engelske sprog osv. -
kendere ved hvad jeg mener - og så over til Bean der bare tosser
rundt...ikke sjovt ret længe. Ærgerligt (underligt) det er netop den
karakter der verden over høster størst succes.
--
sniper_Nolight

Fra : Mads

Dato : 10-04-07 17:27

On Tue, 10 Apr 2007 18:01:38 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>Ærgerligt (underligt) det er netop den
>karakter der verden over høster størst succes.

Det er vel ikke så underligt. Netop fordi Bean ikke taler
kan han jo netop forstås over hele verden, uden
undertekster eller eftersynkronisering.

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 10-04-07 17:59

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> rundt...ikke sjovt ret længe. Ærgerligt (underligt) det er netop den
> karakter der verden over høster størst succes.

Helt enig. Blackadder er meget bedre end Mr. Bean.

Men når det er sagt, så synes jeg nu også, at Rowan Atkinson er ret sjov
i Mr. Bean, når han grimaserer (hedder det det) i stedet for at tale.
Det er bare en af den slags ting, der er bedst i små doser.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-04-07 20:26

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Men når det er sagt, så synes jeg nu også, at Rowan Atkinson er ret
> sjov i Mr. Bean, når han grimaserer (hedder det det) i stedet for at
> tale. Det er bare en af den slags ting, der er bedst i små doser.

Præcis.

Jeg er selv blevet træt af Bean, og har ikke set ham siden filmen (som
vist mest var et opkog over ting, der var lavet i TV-tingene), men
forleden på et fly så jeg pludselig, at der kørte et afsnit uden lyd
på. Og der sad jeg så og skoggerlo. For det var faktisk temmelig skægt
- i små doser.

Det var noget, hvor han var på vaskeri.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Freverts website] bliver ustandseligt hacket af
The RockBear. ((^)) mystiske fremmede, så det for stakkels Louise kommer

Fra : Holst

Dato : 12-04-07 21:18

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> forleden på et fly så jeg pludselig, at der kørte et afsnit uden lyd
> på. Og der sad jeg så og skoggerlo. For det var faktisk temmelig skægt

Og netop fordi det hele er grimasser og historien er ganske nem at
forstå, så favner serien utrolig vidt. Jeg har hørt om selv helt små
børn, som er totalt opslugt af Mr. Bean.

Fra : PerX ...

Dato : 17-04-07 00:07

In article <38fl131gbrfstfpbb3l0k350t9rrlqn4tp@4ax.com>,
Mads@nospam.nothanks.com says...

> Det gør han heller ikke. Denne film er det sidste RA laver med Mr
> Bean.

Den forrige tjente kassen iforhold til hvad det kostede at lave den, så
hvis han lige mangler nogle håndører kan de jo være han vender tilbage
til kassen ;)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-04-07 18:57

sniper_Nolight wrote:
> Det må være Rowan Atkinson der er småt begavet at han bliver ved med den
> elendige karakter når man tænker på hvad han ellers har lavet af spas... men
> det er jo nok Bean han bliver rigest af.

Atkinson har da vist sagt at han er færdig med Mr. Bean efter denne her
film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 10-04-07 19:33

Jeg mener at have hørt, at Rowan Atkinson ikke vil lave mere Mr. Bean
efter den nye film. ;)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-04-07 02:14

"Martin Mose Larsen" <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:qomk13libtomqc1pdqqi6986vkg7tgtr9c@4ax.com...

> [...]
>
> Hvis Newton havde siddet under en kokospalme og ikke under et æbletræ,
> så havde vi måske aldrig hørt om ham ...

dEN KLOGE HISTORIESKRIVNING SOM hEGEL OG mARX STÅR FOR, og japanernes
siger at enkelte personligheder, incl de store , er resultater af tidsånden

Beanmanden har gode rådgivere
Newton stod på skuldrene af Galilæi, Kepler, Kopernikus, Leibnitz,
At han fornyr sig er fint
og at han tidligt angreb muslimers humor-foragt under karikaturkrisen er
fremragende

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-04-07 01:35

Martin Mose Larsen skrev:

> eller er han bare noget excentrisk ... og er han muligvis et
> rumvæsen?

Han er et barn, der ikke er blevet voksen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Oxymoron

Dato : 16-04-07 05:12

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han er et barn, der ikke er blevet voksen.

Det starter med at han bliver beamet ned på jorden.
Bliver han beamet op igen?

Fra : Holst

Dato : 16-04-07 08:51

Oxymoron wrote:

> Det starter med at han bliver beamet ned på jorden.
> Bliver han beamet op igen?

Det gør han vist ikke.

Denne diskussion røg egentlig af sporet fra starten og handlede ikke om
indholdet, men mere om Rowan Atkinsons intelligens og lignende i stedet.

Hvad man skal anse Mr. Bean for, ved jeg ikke. Det har jo altid været
nærliggende at anse ham lidt for et rumvæsen, netop fordi han bliver
beamet ned på jorden. En sådan nedbeaming antyder lidt, at han er en
slags alien.

Til gengæld er indledningsmelodien nærmest religiøs, hvilket kunne
antyde, at Mr. Bean måske nærmere er et eller andet halvguddommeligt,
som Gud har beamet ned til os. Nogen der ved, hvad der bliver sunget af
det dersens kirkekor?

I hvert fald tror jeg, at hensigten er at tydeliggøre, at Mr. Bean altså
ikke er et normalt menneske, men et væsen, der af den ene eller anden
grund er blevet placeret på Jorden i et miljø for ham ukendt. Han er jo
i sin adfærd ofte også meget undersøgende, når han møder nye ting.

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-04-07 09:17

Holst wrote:

> [...]
> nærliggende at anse ham lidt for et rumvæsen, netop fordi han bliver
> beamet ned på jorden. En sådan nedbeaming antyder lidt, at han er en

Tanken om en planet fuld af mr. Beaner er skræmmende.

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Holst

Dato : 16-04-07 10:53

Per Vadmand wrote:

> Tanken om en planet fuld af mr. Beaner er skræmmende.

Måske har de sendt ham i eksil på Jorden, fordi de ikke kan holde ham ud.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 16-04-07 20:34

On Mon, 16 Apr 2007 09:50:56 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>grund er blevet placeret på Jorden i et miljø for ham ukendt. Han er jo
>i sin adfærd ofte også meget undersøgende, når han møder nye ting.

Nu hvor denne tråd kører i den rigtige retning vil jeg lige
tilføje at Rowan Atkinson en gang blev spurgt om hvad der skulle ske i
en eventuel sidste mr. Bean-episode.

Han fortalte nemlig at en tanke havde været at mr. Bean kommer kørende
ude på landet i sin Mascot. Et rumskib lander i nærheden og mr. Bean
standser, stiger ud af bilen og går hen for at kigge nærmere på
rumskibet.

En luge/dør i rumskibet går op, en rampe kommer ned og ud af rumskibet
kommer - ja, rigtigt gættet! - en mindre flok mr. Bean'er, samme
bevægelser og påklædning.

De hilser så på hinanden og alle stiger op i rumskibet som så flyver
bort.

En anden ting omkring mr. Beans intelligens er det han foretager sig
med maleriet/plakaten i den første Bean-film. Det kræver for mig at se
en vis mængde viden (om kemi) at gøre hvad han gør.

Halvguddommelig? tja, hvem ved?

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Oxymoron

Dato : 17-04-07 01:55

> [...]
> at Mr. Bean måske nærmere er et eller andet halvguddommeligt, som Gud har

Hvad med: Lille ensom mand på en fremmed planet. Må Gud holde sin hånd over
dig.?
Jeg tror ikke Gud er med i det. I feel it in my stomach.

Nogen der ved, hvad der bliver sunget af
> det dersens kirkekor?

Jeg har ofte nærlyttet det men jeg kan ikke høre et eneste ord i den sang.

> [...]
> grund er blevet placeret på Jorden i et miljø for ham ukendt. Han er jo i
> sin adfærd ofte også meget undersøgende, når han møder nye ting.

Det tror jeg du har ret i.
Og husk hans påvirkning af TV-apparater.:)
Hans præcisionsevner, hans mærkelige lyde etc.
Men som Martin skriver så har RA med sin slut-ide faktisk bekræftet at
Mr.Bean er et rumvæsen.

Fra : Holst

Dato : 17-04-07 07:57

Oxymoron wrote:

> Jeg har ofte nærlyttet det men jeg kan ikke høre et eneste ord i den sang.

Det kunne være latin.

Fra : H. Bojer

Dato : 17-04-07 08:16

Holst wrote:

> Det kunne være latin.

I følge lydsporssiden på IMDB er det Ecce Homo af Howard Goodall (det er den
eneste, der er listet):

http://www.imdb.com/title/tt0096657/soundtrack
--
Ingen signatur her!

Fra : H. Bojer

Dato : 17-04-07 08:19

H. Bojer wrote:

> I følge lydsporssiden på IMDB er det Ecce Homo af Howard Goodall (det er
> den eneste, der er listet):

Og kigger man under trivia, står der som det første:

'The title music "Ecce homo" ("Behold the man"), like many TV themes by
Howard Goodall, was originally written as a serious piece of church
choral music. New lyrics (in Latin) were written for "Mr. Bean": "Ecce
homo qui est faba. Vale homo qui est faba" ("Behold the man who is a
bean. Farewell the man who is a bean").'

Så med andre ord, er Mr. Bean slet ikke et rumvæsen men en bønne!!!
--
Ingen signatur her!

Fra : Holst

Dato : 17-04-07 08:43

H. Bojer wrote:

> Så med andre ord, er Mr. Bean slet ikke et rumvæsen men en bønne!!!

Det tror jeg nu ikke, du skal læggge så meget i. Ifølge min ordbog kan
"bean" også betyde blot "fyr", f.eks. "a nice old bean".

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-04-07 10:34

"H. Bojer" <post@modtages.ikke> writes:

> [...]
> homo qui est faba. Vale homo qui est faba" ("Behold the man who is a
> bean. Farewell the man who is a bean").'

Det er altså temaet til mr Bean - altså det der i starten, undervejs
og i slutningen

Jeg har lige lyttet efter igen. I kirken synger de kun vrøvlevers -
sort tale på en kendt salme-melodi. Kun "Halleluja"-tingen er klart
genkendelig, om end man kan fornemme ordene "praise him" før det flere
steder. Tilsvarende er præstens tale også sort.

Salmen det er baseret på er den her, tror jeg:

http://newhopemusic.com/hymns.m-q/praise-2.htm

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Holst

Dato : 17-04-07 08:40

H. Bojer wrote:

> I følge lydsporssiden på IMDB er det Ecce Homo af Howard Goodall (det er den
> eneste, der er listet):
>
> http://www.imdb.com/title/tt0096657/soundtrack

Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Ecce_Homo :

Ecce Homo (IPA: /'ɛttse 'homo/ or /'ɛkːe 'homo/;), are the Latin
words used by Pontius Pilate in the Vulgate translation of the
Gospel of John (19:5), when he presented a scourged Jesus Christ,
bound and crowned with thorns, to a hostile crowd shortly before his
Crucifixion. The original Greek is ιδου ο ανθρωπος (Idou ho
Anthrôpos). The King James Version translates the phrase into
English as Behold the Man.

The scene is a very popular motif in Christian art, and Ecce Homo
can refer to any artistic work that depicts Jesus wearing the
crown of thorns.

Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Bean#Music :

Mr. Bean is unusual amongst comedy series in featuring a choral
theme tune, written by Howard Goodall and performed by the Choir
of Southwark Cathedral (later Christ Church Cathedral, Oxford).
The words sung during the title sequences are in Latin:

* Ecce homo qui est faba – "Behold the man who is a bean" (sung
at beginning)
* Finis partis primae – "End of part one" (sung before the
commercial break)
* Pars secunda – "Part two" (sung after the commercial break)
* Vale homo qui est faba – "Farewell, man who is a bean" (sung
at end)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-04-07 09:27

Oxymoron wrote:
> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det starter med at han bliver beamet ned på jorden.
> Bliver han beamet op igen?

Er det ikke omvendt? At serien sluttede med han blev beamet op?

Fra : Holst

Dato : 16-04-07 10:56

Robert Eriksen wrote:

> Er det ikke omvendt? At serien sluttede med han blev beamet op?

Den starter i hvert fald med en nedbeaming. I sådan en øde gade om
natten dukker der pludselig en stråle op, plöpfh siger det, og så ligger
Mr. Bean på brostenene, og den kirkelige musik starter.

Jeg husker ikke helt, hvordan den slutter, men jeg mener ikke, han
bliver beamet op.

Lidt research:

http://www.youtube.com/watch?v=cUUdk2_T3ww&mode=related&search=

viser starten, og der kan så også findes en del 4 af 4, der viser
slutningen, hvor der ikke er nogen opbeaming.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-04-07 10:10

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> Jeg husker ikke helt, hvordan den slutter, men jeg mener ikke, han
> bliver beamet op.

Jeg tror, at hele snakken om beameriet stammer fra, at Richard Curtis
engang i et interview sagde, at han godt kunne tænke sig at slutte
serien med at mr. Bean blev samlet op af et rumskib fyldt med
mr. Beans.

Men jeg tror nu at hele snakken om hvad Bean er, er noget irrelevant
og absurd. Jeg tror aldrig, at det er blevet defineret - heller ikke
selv om der er noget, der kunne være en nedbeamning i introen.

Mr. Bean er ganske simpelt manden, der gør ting på en absurd
måde. Nogle gange ved ikke at have øje for sociale konventioner, andre
gange for at efterleve samme (sidstnævnte ser man f.eks. i afsnittet,
hvor han skifter tøj på en strand.)

Sidstnævnte er så i første afsnit, hvor han også taler ("I
Concentrated on trigonometry.") og måske ikke helt er faldet ind i
rollen endnu.

Bortset fra det, er der kun produceret 17 afsnit fra 1990 til 1995 +
en red nose day special. Ikke virkelig nok til at blive træt af ham -
før alle genudsendelserne startede.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Remember, always be yourself.
The RockBear. ((^)) Unless you suck."

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-04-07 08:34

Peter Brandt Nielsen skrev bl.a.:

[om Rowan Atkinsons Mr. Bean-figur]

> Han er et barn, der ikke er blevet voksen.

Jeg ville have sagt: Han er en voksen som stadig er barn.

Eller er det det samme?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-04-07 00:01

Jørgen Grandt skrev:

> Jeg ville have sagt: Han er en voksen som stadig er barn.
>
> Eller er det det samme?

Skal vi være bogstavelige, er din udgave vel mere præcis.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-04-07 08:49

Peter Brandt Nielsen skrev bl.a.:

> Skal vi være bogstavelige,

Bevares. Det var ikke for at fornærme dig.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-04-07 23:56

Jørgen Grandt skrev:

> Bevares. Det var ikke for at fornærme dig.

Jeg er egentlig ikke fornærmet. Men jeg kan måske godt se, hvorfor du
tror det. Det har også noget med bogstavelighed at gøre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk