Downloade video fra youtube???
Fra : Henrik Enslev

Dato : 15-04-07 20:58

Hej

Jeg vil godt downloade og gemme en video med Madonna fra Youtube, men
jeg kan ikke lige finde ud af, hvordan det kan lade sig gøre.

Jeg har prøvet i safari som webarkiv, men den tar kun en henvisning med.

Videoen skal bruges til en præsentation, hvor der ikke er netadgang,
ellers kunne man jo bare steame direkte.

http://www.youtube.com/watch?v=3ND1RDnZgLc&mode=related&search=

Håber nogen kan give et hint

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Jesper

Dato : 15-04-07 21:03

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
>
> Videoen skal bruges til en præsentation, hvor der ikke er netadgang,
> ellers kunne man jo bare steame direkte.

Firefox + Videodownloader extension
--
Jesper

Fra : Michael Holm

Dato : 15-04-07 21:51

> Firefox + Videodownloader extension

eller Safari + SafariStand
http://www.macupdate.com/info.php/id/16687/safaristand

Så æble klikker du på flash film for at downloade.

Den er super når bruger Tabs (faneblade ) meget da man kan skifte mellem
tabs med , og .

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-04-07 19:38

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> eller Safari + SafariStand
> http://www.macupdate.com/info.php/id/16687/safaristand
>
> Så æble klikker du på flash film for at downloade.

Har installeret SafariStand. Kan ikke se, hvor det er, jeg skal
æbleklikke på flash film.
Er meget interesseret i at gemme:
http://www.youtube.com/watch?v=xBfCseC4nrE&eurl=

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Enslev

Dato : 16-04-07 20:14

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Har installeret SafariStand. Kan ikke se, hvor det er, jeg skal
> æbleklikke på flash film.

Filmen åbner i en ny fane, og heri kan du æbleklikke på filmen og
downloade den. Men jeg får stadig ikke lyden med, Æv

Fra : Michael Holm

Dato : 16-04-07 22:17

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Filmen åbner i en ny fane, og heri kan du æbleklikke på filmen og
> downloade den. Men jeg får stadig ikke lyden med, Æv

Er du sikker på SafariStand er installeret rigtigt ? du har et menu
punkt der hedder Stand i Safari til venstre for Help...

Når Stand er installeret åbner flash film ikke i et nyt faneblad..
men når filmen er hentet helt ind klikker du på den og vælger
"Copy flv to download folder....."

Det med lyden kan som andre siger være du mangler noget andet, hent
Perian her:
http://www.macupdate.com/info.php/id/22923/perian
(gratis)

foriøvrigt en fin film go gammel klassikker

Fra : Jesper

Dato : 16-04-07 23:49

> Har installeret SafariStand. Kan ikke se, hvor det er, jeg skal
> [...]

Prøv i stedet med Firefox+Videodownloader. Virker hver gang.
--
Jesper

Fra : Henrik Enslev

Dato : 16-04-07 19:10

> Firefox + Videodownloader extension

Det virker nogenlunde, bortset fra, at videoen kommer uden lyd, når jeg
eksporterer fra flash, som stumpen kan åbnes i fra HD. Dvs., at den kan
åbnes i quicktime, men uden lyd.

Fra : Jesper

Dato : 16-04-07 19:24

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Det virker nogenlunde, bortset fra, at videoen kommer uden lyd, når jeg
> eksporterer fra flash, som stumpen kan åbnes i fra HD. Dvs., at den kan
> åbnes i quicktime, men uden lyd.

Har du installeret Perian 0.5? og hvis du har, har du så prøvet at
eksportere den i ffmpegX til f.eks. MP4 eller MOV?
--
Jesper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-07 21:00

no@spam.nix (Henrik Enslev) writes:

> Det virker nogenlunde, bortset fra, at videoen kommer uden lyd, når jeg
> eksporterer fra flash, som stumpen kan åbnes i fra HD. Dvs., at den kan
> åbnes i quicktime, men uden lyd.

Kan du høre lyden i VLC?

Et oplagt bud er at du mangler et lydcodec.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Lyrik

Dato : 17-04-07 12:27

Den 15.04.2007 kl. 21:58 skrev Henrik Enslev <no@spam.nix>:

> [...]
>
> Videoen skal bruges til en præsentation, hvor der ikke er netadgang,
> ellers kunne man jo bare steame direkte.

+++++++++
iShowU kan gøre det med lyd og det hele.
http://www.luen.dk/MadonnaH&M

Hilsen
Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Lyrik

Dato : 17-04-07 12:37

Den 17.04.2007 kl. 13:27 skrev Lyrik <lyrik@heaven.dk>:

> [...]
RETTELSE:
http://www.luen.dk/MadonnaH&M.divx

Sorry
Jens

Fra : Henrik Enslev

Dato : 17-04-07 18:29

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> http://www.luen.dk/MadonnaH&M.divx

> Jens

Hej. Det kunne jeg få til at virke med lyd. Tryk på knappen, gem, åbn i
VLC. Det var macagtigt som i gamle dage. Tak for hjælpen.
Også tak til andre som er kommet med indput, jeg har bare ikke været
nørdet nok til at komme helt i mål med de andre løsningsforslag.