7600 GT eller x1950 pro til p4 2.8 agp sys~
Fra : Jakob

Dato : 10-04-07 16:25

Hej

Håber nogen med fingeren på GFX pulsen kan hjælpe lidt.

Jeg har en P4 2.8 maskine hvor mit gfx er ved at stå af. Derfor skal jeg
have fat i et nyt.

Det er til generelt brug men da jeg gerne vil kunne spille battlefield2
og lignende spil overvejer jeg et af ovenstående kort. Er klar over at
ati kortet er hurtigst men jo så også dyrest.

Mit spørgsmål går på om et sådan kort kan udnyttes af min ældre cpu
eller vil et 7600GT være alt rigeligt ?

Hører meget gerne fra folk som gamer på ældre systemer med ovenstående
kort ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Dr.Phil

Dato : 10-04-07 17:09

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kører med en XP2600+(2.08 ghz) FSB333 mhz,ABIT NF7-S V2.0 (Nforce2
chipset) 2*1 GB DUAL PC3200 ram og et Geforce6600GT AGP.
Jeg kører BF2 I Medium settings NO AA Draw Distance 100%

Jeg synes ikke jeg har problemer med at spille.
Jeg ligger vel på en 35-40 fps.
Jeg ved godt at mange påstår at man ikke kan spille under 60 fps ;)
Jeg har stærkt overvejet at skifte mit 6600GT til et passivt kølet 7600GS
som yder mindre end et 7600GT.
Men det er primært pga. passiv køling og ydelse/kontra pris (ca 700,-)
/behov jeg har tænkt på dette.

Du kan se sammenlignig her på de 2 kort som du har i tankerne:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=529&model2=607&chart=225

Men kan begge fåes i AGP version??

Fra : Søren

Dato : 10-04-07 18:34

[...]

Du kan sagtens spille bf2 og lignende spil med ovenstående gfx-kort og din
nuværende cpu, 2 Gb ram vil også hjælpe. Jeg har selv en P4 3,2 og et
6800GT.

Fra : Jakob

Dato : 10-04-07 19:51

> Du kan sagtens spille bf2 og lignende spil med ovenstående gfx-kort og din
> nuværende cpu, 2 Gb ram vil også hjælpe. Jeg har selv en P4 3,2 og et
> 6800GT.

Mener du et hvilket som helst af dem ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren

Dato : 10-04-07 20:50

> Du kan sagtens spille bf2 og lignende spil med ovenstående gfx-kort og din
> nuværende cpu, 2 Gb ram vil også hjælpe. Jeg har selv en P4 3,2 og et
> [...]

Ja, men ATI-kortet er det bedste, det er det hurtigste apg-kort der er på
markedet.