Eksportere Adressekartotek som csv
Fra : iSteen

Dato : 10-04-07 10:20

Hej
Jeg vil gerne inportere mine kontaktadresser i GMail, men til det
formål skal man bruge en csv-fil - og det er ikke noget
Adressekartotek gør.

Nogen der kender en smutvej?

Ku' jo være man kunne eksportere sine kontakter til et andet program,
der derefter kunne lave en csv-fil......måske......bare en ide, så jeg
ikke behøver gøre det manuelt!

Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-07 10:39

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Ku' jo være man kunne eksportere sine kontakter til et andet program,
> der derefter kunne lave en csv-fil......måske......bare en ide, så jeg

Jeg fandt engang en Vcard til CSV konverter ... men linket er blevet
væk, prøv at google det .. Vist nok var det et online værktøj og et PHP
script man kunne downloade og køre lokalt hvis man var paranoid.

/*thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-04-07 13:32

On 10 Apr., 11:39, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Jeg fandt engang en Vcard til CSV konverter ... men linket er blevet
> væk, prøv at google det .. Vist nok var det et online værktøj og et PHP
> script man kunne downloade og køre lokalt hvis man var paranoid.

Ej, hvor labert - tak for det!
Jeg brugte http://labs.brotherli.ch/vcfconvert/ og det virker fint.

Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-07 13:39

Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Ej, hvor labert - tak for det!
> Jeg brugte http://labs.brotherli.ch/vcfconvert/ og det virker fint.
>
> Steen

Det var lige den jeg tænkte på :)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-04-07 22:21

> [...]
> Jeg vil gerne inportere mine kontaktadresser i GMail, men til det
> formål skal man bruge en csv-fil - og det er ikke noget

Sidst jeg havde behov for at exportere var det ikke et problem at
finde tredeparts utilities der kunne exportere fra Adressbook.apps
sqlite til csv. Det er lænmge siden så det er sikker blevet endnu
lettere. eks:

<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29681>