Hvad er det nu..?
Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 12:19

Jeg havde et gratisprogram som lå i systemindstillinger. Med det kunne man
angive hvilket program der skulle åbne som standard. Altså, hvis jeg skal
sende et jpg-billede, så åbner IPhoto et e-mailprogram til at sende
billedet med. Uheldigvis åbner det "Mail" i stedet for det
Opera-E-mailprogram jeg bruger som standard.
Men hvad hed programmet der kunne bestemme hvad der åbnede hvad? Hilsen
fra jens og ønske om God Påske.
--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Terje Kleverud

Dato : 06-04-07 12:35

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Opera-E-mailprogram jeg bruger som standard.
> Men hvad hed programmet der kunne bestemme hvad der åbnede hvad? Hilsen

Det kan ha vært RCDefaultApp,
<http://www.macupdate.com/info.php/id/14618>

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig, dog ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 13:00

Den 06.04.2007 kl. 13:34 skrev Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no>:

> Det kan ha vært RCDefaultApp,
> <http://www.macupdate.com/info.php/id/14618>
+++++++++++++++++++++++++
Jamen Terje!) Det var det bedste påskeæg at få. Tak for det og god
påske til hele Norge.))

Lad mig benytte lejligheden til at anbefale dette program på det varmeste.
Det lægges ned i "Bibliotek" "Preferences" og der dobbeltklikkes. Derefter
kan man i systemindstillinger vælge præcis hvilket program der skal åbne
hvad, når der er flere muligheder. Det er bare samtideg så velordnet.
Mums!

God Påske fra Jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-07 13:47

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> kan man i systemindstillinger vælge præcis hvilket program der skal åbne
> hvad, når der er flere muligheder. Det er bare samtideg så velordnet.

Har du prøvet: Marker fil>æble+I>Åbn i.........?

M.(Selv god påske)

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 13:55

Den 06.04.2007 kl. 14:47 skrev Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk>:

> Har du prøvet: Marker fil>æble+I>Åbn i.........?
>
> M.(Selv god påske)
++++++++++++++
Nej jeg er en "noob" til genvejstaster. Men jeg har prøvet info på en fil
hvorefter man kan vælge at rette hvilket program der skal åbne. Problemet
er at jeg ikke kan finde ud af at finde en potientel e-mail fil, idet jeg
ikke ville vide hvad jeg skulle lede efter. Først når man kan finde filen
kan man vælge. Det behøver man ikke med det af Terje skitserede program.
Her er en komplet oversigt over mulighederne.

God Påske fra
Jens.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-07 16:59

Hej jens

Lyrik wrote:

> [...]
> Derefter kan man i systemindstillinger vælge præcis hvilket program der
> skal åbne hvad, når der er flere muligheder. Det er bare samtideg så

Som både Terje og du siger, så _er_ det et knaldgodt program. Jeg har
brugt den lige siden en af de allerførste betaversioner.

Den er ikke bare genial, når man ikke vil bruge hverken Mail.app eller
Safari som std., men man kan også vælge bestemte programmer til at åbne
bestemte filtyper m.m.m.....

Men den skal nu ikke ligge i 'Preferences' men i 'Preferencepanes'. -
Eller bare dobbeltklik på den, så installerer den sig selv...

> God Påske fra Jens

Også herfra...
mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing