TDC WebSpeed - hvor bliver opgraderingen a~
Fra : Blip

Dato : 05-04-07 16:11

Jeg har konstateret at TDC WebSpeed ikke opgraderer hastigheden.
Selv ved flere henvendelser sker der intet i sagen, så jeg vil lige
høre om det er udbredt på WebSpeed forbindelserne.
Jeg vil ikke betale for noget jeg reelt ikke får, så skidtet er tæt på
at ryge retur, med henvisning til kontraktbrud...

Du kan checke din hastigheds-opsætning i dit WebStar-modem på
adressen :
192.168.100.1

Klik på "Signal"-knappen og se under down-og up-spstream channel bit-
rates.

Det er skuffende at TDC ikke har lært lektien, ping-tiderne er ellers
gode på min WebSpeed forbindelse, modsat visse andre udbydere...

Hvad er Jeres erfaring med WebSpeed og lovet hastighed ?

/Blip

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-04-07 16:31

"Blip" <blip@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>Jeg vil ikke betale for noget jeg reelt ikke får, så skidtet er tæt på
>at ryge retur, med henvisning til kontraktbrud...

Der var ingen problemer med at få opgraderet min - det skete i weekenden
inden den første at den blev opgraderet fra 2->4
Efterfølgende ville jeg gå hele vejen og have 8mbit mandag. En
teleopringning om formiddagen og der var 8mbit da jeg kom hjem fra arbejde

Hvis du har kontaktet dem skriftligt - så prøv at ring.
Emails til et internet udbyder har det med aldrig at blive besvaret (og
guderne må vide hvorfor..)

/Dennis

Fra : Kasper Bergh

Dato : 05-04-07 16:41

> "Blip" <blip@mail.dk> skrev i en meddelelse

Har du prøvet bare at genstarte dit modem (tage strømkablet ud og sætte det
i igen)? Måske har dit modem ikke reageret på deres batch-reset og har
derfor ikke hentet den nye konfigurationsfil.

Hvis du har prøvet det har du så prøvet at kontakte support telefonisk?
Måske er der et problem med din linie så der i virkeligheden er tale om et
teknisk hastighedsproblem.

Min (og alle andres lader det til) blev fint opgraderet i tiden op til den
1.

mvh
/Kasper

Fra : Blip

Dato : 05-04-07 17:06

On 5 Apr., 16:40, "Kasper Bergh" <k...@want-no.spam-
here.ok.own.web.id> wrote:

> [...]
> teknisk hastighedsproblem.
>
> Min (og alle andres lader det til) blev fint opgraderet i tiden op til den

Jeg har bådet emailet, ringet til support og nulstillet modemet
adskellige gange, men intet hjælper på fejlen.
TDC hævder at alt står opdateret korrekt derinde, men test af
hastighed og modemets egne oplysninger siger noget ganske andet.
Måske modemet reelt er defekt, men det mener supporten jo ikke, de vil
fakstisk slet ikke forholde sig til de oplysninger som WebStar-modemet
reelt fortæller, eller at hastigheden er forkert.

Venter lige et par dage mere, så skal det virke, ellers er det retur
med skidtet - når supporten ikke kan hjælpe.

Tak for info

/Blip

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 23:15

"Blip" <voblip@gmail.com> wrote in message

Nu ved jeg ikke hvordan modemmet er registeret hos TDC... Men det kunne jo
tænkes at du som kunde er registeret med et forkert modem e.l...

Prøv at fortælle dem mac adressen eller serienummeret.. om det er det
rigtige modem de prøver at opgradere.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 06-04-07 14:15

>Jeg har bådet emailet, ringet til support og nulstillet modemet
>adskellige gange, men intet hjælper på fejlen.

Hvis den faktisk ikke er blevet opgraderet er det nok deres kundeservice du
skal have fat i for at få rettet det. Hvis der er tale om en reel fejl er
jeg temmeligt sikker på du kan få et afslag i prisen så du ikke betaler for
noget du ikke har. Sådan har jeg i hvert fald altid oplevet det.

> [...]
>fakstisk slet ikke forholde sig til de oplysninger som WebStar-modemet
>reelt fortæller, eller at hastigheden er forkert.

Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin konfigurationsfil
og ikke den der nødvendigvis er tildelt - var derfor jeg foreslog en
genstart af modemmet. Men når du har prøvet det, så er det næppe årsagen.

>Venter lige et par dage mere, så skal det virke, ellers er det retur
>med skidtet - når supporten ikke kan hjælpe.

Påskedagene er jo et skidt tidspunkt at have problemer. Men jeg ville helt
sikkert prøve at forhøre mig hos kundeservice når de åbner efter påske. Og
evt. hos support igen...

mvh
/Kasper

Fra : jørgen

Dato : 06-04-07 14:56

Kasper Bergh wrote:

> Modemmet rapporterer kun den hastighed den har fået i sin
> konfigurationsfil og ikke den der nødvendigvis er tildelt

Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Fra : Stoffer

Dato : 06-04-07 16:16

"jørgen" <na@invalid> wrote in message

> Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Det kan ske, at kommunikationen mellem det administrative system og
konfigurationfilserveren ikke har opført sig korrekt.
Derfor er det stadig den gamle konfigurationfil, som bliver tildelt...
Mon ikke det kan løses ved, at lægge en anden hastighed på, og så tilbage
igen til den oprindelige..
Ellers kan supporten fejlmelde linjen til drift afdelingen, det er der ingen
hokus pokus i.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 07-04-07 16:48

"jørgen" <na@invalid> skrev i meddelelsen

> Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Det kommer jo an på hvad du mener med "tildelte". Det er klart at det er den
hastighed som modemmet faktisk vil køre med, men det er ikke nødvendigvis
den hastighed der er tildelt til abbonementet - se Stoffers - i øvrigt
glimrende - svar på hvorfor ikke og hvad der kunne være en løsning.

mvh
/Kasper Bergh

Fra : Name

Dato : 07-04-07 21:38

"Kasper Bergh" <kaz@want-no.spam-here.ok.own.web.id> wrote in message

> Påskedagene er jo et skidt tidspunkt at have problemer. Men jeg ville helt
> sikkert prøve at forhøre mig hos kundeservice når de åbner efter påske. Og
> evt. hos support igen...

Tja, en gang for alle:

TDC Hotline (ADSL) har åben ALLE dage

Mandag-fredag: 0830-2100
Weekenden OG helligedage: 1000-1600 (ja OGSÅ 1 og 2. jule/påskedag!)

Fra : Blip

Dato : 06-04-07 16:04

On 5 Apr., 23:15, "Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com>
wrote:
> [...]
> tænkes at du som kunde er registeret med et forkert modem e.l...
>
> Prøv at fortælle dem mac adressen eller serienummeret.. om det er det

Support var inde og ´rode´i modemet imens jeg talte med teknikeren,
hvor internetforbindelsen røg imens, så serienummeret er vist det
rigtige - men ellers et ok forslag

Kundeservice som jeg også talte med, kunne oplyse at min nye hastighed
stor korrekt i systemet, så de kunne ikke lige fortælle hvorfor
hastigheden ikke bliver rettet i WebStar-modemet.

mvh
/Blip

Fra : Blip

Dato : 06-04-07 16:17

On 6 Apr., 14:56, jørgen <na@invalid> wrote:

> Den hastighed der står i config filen er vel også den tildelte

Jeg henviste netop TDC til informationerne fra WebStar
konfigurationen, da de ikke er afhængigt af andet udstyr, eller
forstyrelser jeg kan lave på udstyret.
TDCs hastighedstest giver et marginalt lavere resultat en
konfigurationsfilen (ca. 10 kbit lavere)

Desværre vil hverken kundeservice eller support forholde sig til disse
oplysninger, selvom det er ret præcise informationer til brug for
fejlretning. De snakker bare om at "jeg skal frakoble firewall og anti-
virus og så tilslutte pc'en direkte til WebStar modemet, så virker det
sikkert"

Tjaa hvad kan man sige til den melding.....

/Blip

Fra : Kasper Bergh

Dato : 07-04-07 16:55

"Blip" <voblip@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>forstyrelser jeg kan lave på udstyret.
>TDCs hastighedstest giver et marginalt lavere resultat en
>konfigurationsfilen (ca. 10 kbit lavere)

Ja men ikke uafhængigt af det problem som jeg (og Stoffer) mistænker der kan
være tale om. Nemlig at dit abbonement administrativt er sat korrekt men at
konfigurationsserveren pga en fejl stadig sender den gamle konfigurationsfil
ud. Hans forslag til løsning lyder fornuftige - derudover ville jeg ringe
til Support og få dem til at se hvilken hastighed de kan se du har i *deres*
værktøjer (som er nogen andre end dem i Kundeservice) - hvis Stoffer har ret
burde de muligvis kunne se problemet.

Det er derimod klart at det er meningsløst at lave andre hastighedstests når
den konfigurationsfil du får er den forkerte. Men jeg kan nu ikke klandre
Support - der findes efterhånden så mange modems, og firmwares "out there"
at de ikke kan tage dit ord for at lige netop du har et modem hvor du kan se
denne info samt ved hvad du snakker om... De er nødt til at forholde sig til
de tal de kan se og bekræfte i deres systemer. Det sagt kan jeg ikke forstå
du ikke er belvet tilbudt en tid hvor du bliver ringet op af en supporter
med mere viden og mulighed for at undersøge dit problem? Det plejer da vist
at være normal kotyme.

mvh
/Kasper Bergh

Fra : Stoffer

Dato : 08-04-07 11:12

[...]

------------------------------

Ofte kan en router være skyld i en lavere hastighed.. Det har jeg set flere
gange.
Men hvorfor ikke bare gøre det, -køre hastighedstesten og kontakte hotline
igen?
Der er jo 1000 vis af opkald, hver dag.. Hvor langt de fleste henvendelser
er fejl 40. Så kan det være svært at skelne lige netop dig fra alle de
andre.
Ellers kan du prøve at sende en mail til deres hotline, med et screenshot af
webinterfacet på dit modem. Så sker der nok noget inden for et par dage.
...Jo, de mails bliver svaret inden for kort tid.

Fra : Blip

Dato : 13-04-07 15:14

On 8 Apr., 12:11, "Stoffer" <s...@me.invalid> wrote:
> [...]
> webinterfacet på dit modem. Så sker der nok noget inden for et par dage.
> ..Jo, de mails bliver svaret inden for kort tid.

Jeg sendte faktisk kopi af webinterfacet til både support og
kundeservice, hvor alle siderne fra webinterfacet fra modemet var
medtaget, der skete så ikke mere i sagen fra TDC´s side
Hastigheden er testet og der er konstateret fejl i hastigheden, men
den nye konfigurationsfil der sendes til modemet, vedbliver med at
være den forkerte hastighed og farten er derfor stadigt for lav.

Forslag om at få ombyttet WebStar modemet er ikke accepteret, så der
er nok efterhånden kun en opsigelse tilbage, da jeg ikke vil betale
for en forkert vare.

Du har ret i at der svares fra supporten hos TDC, men det hjælper jo
intet, hvis fejlene ikke bliver løst...
Kundeservice kontakter mig også med mellemrum, men de kan heller ikke
løse fejlen, da de ikke kan rette konfigurationsfilen.

Nå - vil nyde solen her i weekenden, så tager jeg fat i TDC igen
mandag...

/Blip