TDC fordobler prisen på deres billigste br~
Fra : je

Dato : 05-04-07 08:44

Min far er fastnet- og bredbånds-kunde ved TDC. For 4 måneder siden hjalp
jeg min far med at skifte internet-hastighed, fra gammeldaws modem, til
TDC's billigste bredbåndsløsning, som TDC dengang kørte en stor
"værge-kampagne" på (for at få folk væk fra modem, og "ind i folden" som
bredbåndskunde). Prisen var 9 kroner i månedsabonnement + en forbrugstakst
på 0,99 kr. pr. MB. En passende pris, til en kunde som kun anvender
internet i begrænset omfang.

Jeg var ved at få kaffen galt i halsen, da han i dag viste mig den seneste
skrivelse fra TDC. Her informerer de om en ændring (læs: forhøjelse) af
prisen for det abonnement han for kort tid siden skiftede til. Prisen
FORDOBLES, fra kr. 9,00 til kr. 19,00 i månedsabb. Forbrugstaksten fra 0,99
til 1,99 kr pr. MB.

Dette er ikke bare ualmindelig frækt, men direkte uanstændigt. Ét er, at TDC
forhøjer prisen på et tilbud de kørte kampagne på for få måneder siden.
Noget andet er at forhøjelsen er på over 100%!

Har du et godt bud på en alternativ low-budget-bredbåndsløsning, fra en
anden internetudbyder? Evt. kombineret med telefoni.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-07 09:00

je skriver:

> Prisen var 9 kroner i månedsabonnement + en forbrugstakst
> på 0,99 kr. pr. MB. En passende pris, til en kunde som kun anvender
> internet i begrænset omfang.

Hvad lyder hans seneste regninger på ???

Han kan få samme hastighed til 99kr/md i fast pris.

> Har du et godt bud på en alternativ low-budget-bredbåndsløsning, fra en
> anden internetudbyder? Evt. kombineret med telefoni.

Cybercitys billigste hedder 139/md
Tele2 = 129kr/md (hvis de ellers kan levere, det kan de ikke hos mig til
deres "lave" pris)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 11:05

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Han kan få samme hastighed til 99kr/md i fast pris.

Er du sikker på det?

Citat:
Tilbuddet gælder kun, hvis du nyopretter TDC Bredbånd.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-07 14:28

Bjarke Hansen skriver:

> Er du sikker på det?
>
> Citat:
> Tilbuddet gælder kun, hvis du nyopretter TDC Bredbånd.

Den er lidt svær at genenmskue for her står der intet om at det kun
gælder nyoprettelse:
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_int_bb_priser

Ellers er den 139/md

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 15:19

Men det står bla. her: http://tdc.dk/publish.php?id=5253

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 15:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> wrote in message
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Men det står bla. her: http://tdc.dk/publish.php?id=5253

Men de er da fandens snu med angående deres samlerabat.. Det er da slet
ikke til at finde ud af.. For de 99kr er inkl samlerabat.. altså den reelle
pris er 140kr + basislinie

men i ovenstående link står der: "Har du TDC Fastnet får du 40 kr. i rabat
pr. md." altså tror man at prisen er 59kr pr. måned. fordi der netop ikke
står på den side at prisen på 99 er inkl samlerabat.. men der står pris
99kr, og derefter "Har du TDC Fastnet får du 40 kr. i rabat pr. md."

Fra : Mike

Dato : 05-04-07 10:36

"je" <je@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisen for det abonnement han for kort tid siden skiftede til. Prisen
> FORDOBLES, fra kr. 9,00 til kr. 19,00 i månedsabb. Forbrugstaksten fra

Jamen det var da ærgeligt du ikke blev kvalt i den, så vi andre kunne slippe
for at høre på dit brok. Hvis du skriver en klage til TDC, er jeg da sikker
på at de sætter prisen ned, bare for din skyld.

Fra : Joel

Dato : 05-04-07 12:50

"Mike" <no@no.no> skrev i meddelelsen
> [...]
> slippe for at høre på dit brok. Hvis du skriver en klage til TDC, er jeg
> da sikker på at de sætter prisen ned, bare for din skyld.

Det var sgu da en underlig måde at reagere på??

Manden kommer jo blot med en forbrugeroplysning om at TDC er umoralske. At
det så er almen viden er noget ganske andet
Men klap lige hesten og god pååske

Mvh. JL

Fra : Aksel

Dato : 05-04-07 13:02

> [...]
> for at høre på dit brok. Hvis du skriver en klage til TDC, er jeg da
> sikker på at de sætter prisen ned, bare for din skyld.

Synes du det er rimeligt at fordoble prisen på et produkt som man har kørt
kampagne på ent par måneder før??

Aksel

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-04-07 13:29

Aksel skrev den 05-04-2007 14:01:

> Synes du det er rimeligt at fordoble prisen på et produkt som man har kørt
> kampagne på ent par måneder før??

Hvad er det ved kampagne du ikke har forstår?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Mike

Dato : 05-04-07 20:55

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> Synes du det er rimeligt at fordoble prisen på et produkt som man har kørt
> kampagne på ent par måneder før??

Jeg synes det er helt og aldeles rimeligt at et firma kan prissætte dets
produkter som de vil. Er du utilfreds, så står det dig frit for at opsige
dit abonnement.

Fra : CarstenGP

Dato : 05-04-07 23:50

> Synes du det er rimeligt at fordoble prisen på et produkt som man har kørt
> kampagne på ent par måneder før??
>
> Aksel

Nu ville jeg aldrig bestille noget der kostede nær 1kr. pr. MB.
Tænk lige på, hvor meget det vil koste at hente opdateringer

Nå, nok om det... Jeg må lige sige at jeg blot søgte på emnet og fandt:
http://om.tdc.dk/publish.php?id=7652

Der står:
Prisen på det nye bredbåndsprodukt er 49 kr. om måneden
i abonnement og 99 øre pr. MegaByte i forbrugsafgift.
Imidlertid indfører TDC den 1. oktober en rabat på 40 kr.
om måneden for kunder, der både har telefon og bredbånd hos TDC.

Derfor må man jo også forvente at prisen så efterfølgende stiger igen.
(Hvis man altså ikke lige har glemt at læse betingelserne først)

Carsten

Fra : Sune

Dato : 06-04-07 00:16

On Fri, 6 Apr 2007 00:50:11 +0200, "CarstenGP" <carstengp@gmail.com> wrote:

> [...]
>om måneden for kunder, der både har telefon og bredbånd hos TDC.
>
>Derfor må man jo også forvente at prisen så efterfølgende stiger igen.

Hvor læser du det?

Mvh
Sune

Fra : CarstenGP

Dato : 06-04-07 22:20

"Sune" <april2005@tdcadsly.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor læser du det?
>
> Mvh
> Sune
Hvis du læste mit indlæg igennem:
http://om.tdc.dk:80/publish.php?id=7652

Fra : Sune

Dato : 06-04-07 22:33

On Fri, 6 Apr 2007 23:19:54 +0200, "CarstenGP" <carstengp@gmail.com> wrote:

>Hvis du læste mit indlæg igennem:
>http://om.tdc.dk:80/publish.php?id=7652

Og hvis du læste mit svar andet steds:
"Det er en rabat der er opstået fordi TDC ikke længere kunne kræve bærelinieafgift både på telefonen
og på bredbånd. Så nej, den grundlæggende rabat på 40 kr. kan ikke bortfalde igen."

Mvh
Sune

Fra : CarstenGP

Dato : 07-04-07 14:00

> [...]
> bærelinieafgift både på telefonen
> og på bredbånd. Så nej, den grundlæggende rabat på 40 kr. kan ikke

Du spurgte bare, hvor jeg læste det henne...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-07 06:16

CarstenGP skriver:

> Nu ville jeg aldrig bestille noget der kostede nær 1kr. pr. MB.
> Tænk lige på, hvor meget det vil koste at hente opdateringer

Det er jo folk frit for. Desuden er der jo også et prisloft.

Fra : Jens G

Dato : 06-04-07 07:22

wrote:

> [...]
>
>Derfor må man jo også forvente at prisen så efterfølgende stiger igen.
>(Hvis man altså ikke lige har glemt at læse betingelserne først)

Hvorfor skulle man forvente at priserne stiger? Står der nogen steder
at det er et introduktionstilbud?

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : CarstenGP

Dato : 06-04-07 22:20

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 07-04-07 10:08

"CarstenGP" <carstengp@gmail.com> wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

>http://om.tdc.dk:80/publish.php?id=7652

Der står da ikke noget som helst på den side om at prisen kan forventes
at stige senere.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : CarstenGP

Dato : 07-04-07 14:06

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse

> Der står da ikke noget som helst på den side om at prisen kan forventes
> at stige senere.
> --
> Jesper Dybdal, Denmark.
> http://www.dybdal.dk (in Danish).

Næh, det der der jo aldrig direkte...
Men de er jo så smarte hos TDC.
De sætter normalprisen til 49,- og rabatten til 40,-
Så kan de jo senere hæve prisen fra 49 til 59 og beholde rabatten på 40.
At den faktiske udgift så fordobles, det skjules jo i regnestykket.

Fra : je

Dato : 05-04-07 13:34

"Mike" skrev:
> Jamen det var da ærgeligt du ikke blev kvalt i den, så vi andre kunne
slippe
> for at høre på dit brok.

* PLONK * ... sørme et intelligent indlæg ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-07 14:29

Mike skriver:

> Jamen det var da ærgeligt du ikke blev kvalt i den, så vi andre kunne slippe
> for at høre på dit brok. Hvis du skriver en klage til TDC, er jeg da sikker
> på at de sætter prisen ned, bare for din skyld.

Magen til uintelligent svar skal man lede længe efter.

Fra : Else Holm

Dato : 05-04-07 13:26

je wrote:
> [...]
> var 9 kroner i månedsabonnement + en forbrugstakst på 0,99 kr.
> pr. MB. En passende pris, til en kunde som kun anvender

<klip>

> Har du et godt bud på en alternativ
> low-budget-bredbåndsløsning, fra en anden internetudbyder?
> Evt. kombineret med telefoni.

Prøv evt. Stofanet - det kan fås både via kabel-tv og ADSL og til
yderst rimelige priser.

Se her http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=93&searchword=adsl

--
Else

Fra : Gunnar007

Dato : 05-04-07 15:51

> [...]

> prisen for det abonnement han for kort tid siden skiftede til. Prisen
> FORDOBLES, fra kr. 9,00 til kr. 19,00 i månedsabb. Forbrugstaksten fra

Velkommen i klubben.
Læs evt mit sure opstød længere ned fra d. 1/4-2007 kl 22.25

Hilsen G

Fra : je

Dato : 05-04-07 20:10

"Gunnar007" skrev:
> Velkommen i klubben.
> Læs evt mit sure opstød længere ned fra d. 1/4-2007 kl 22.25

Hej Gunnar. Sorry, jeg havde ikke lige set dit indlæg fra d. 1/4. Jeg kan se
at vi er helt enige ... Du skrev det helt rigtige ord ... bondefangeri, det
er hvad det er. Og så kan de andre sige vi er nogle brokkerøve. Jeg gad godt
se (og høre) dem, hvis prisen for deres bredbåndsforbindelse blev fordoblet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-04-07 17:40

On Thu, 5 Apr 2007 09:43:44 +0200, "je" <je@nospam.dk> wrote:

> Dette er ikke bare ualmindelig frækt, men direkte uanstændigt. Ét er,
> at TDC forhøjer prisen på et tilbud de kørte kampagne på for få måneder
> siden.

Det er vel sådan set hele idéen med kampagner, at man i en begrænset
periode sælger produktet til en lavere pris. Det burde ikke påkalde de
helt store overraskelser.

> Noget andet er at forhøjelsen er på over 100%!

Hvad sagde de dengang, at normalprisen var?

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-04-07 17:52

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Hvad sagde de dengang, at normalprisen var?

Det var da normalprisen.. det eneste var da vist at man fik oprettelsen
gratis.. Men sådan er det jo tit... Normalt med TDCs kampagner er det jo at
prisen så alligevel er den samme efter 6 måneder.. men først starter man med
at sige det er specielpris.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-04-07 21:52

> [...]

> prisen så alligevel er den samme efter 6 måneder.. men først starter man med

Måske fandt TDC ud af at de fik en masse kunder med et skuffende lavt
forbrug af båndbredde. Der skal trods alt en vis omsætning til at
vedligeholde udstyret.

TDC kan have haft en teori om at når kunderne kom over på en hurtigere
forbindelse, så ville forbruget automatisk stige.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 05-04-07 19:15

> [...]

>Det er vel sådan set hele idéen med kampagner, at man i en begrænset
>periode sælger produktet til en lavere pris. Det burde ikke påkalde de

Det var ikke en kampagne i den forstand. Det var en reklamekampagne.
Der var ingen antydning af at prisen ikke ville være permanent (og i det
lange løb faldende, som priser på internetadgang jo er).

>Hvad sagde de dengang, at normalprisen var?

Der var ikke tale om en midlertidig pris. Oprettelsen var dog muligvis
gratis.

TDC er i øvrigt tydeligvis klar over at det vil komme som en
overraskelse for kunderne - de varsler prisforhøjelsen i god tid (den
træder i kraft 1. juli) og gør omhyggeligt opmærksom på hvornår man skal
annullere sit abonnement for ikke at blive udsat for den.

Jeg har ikke alene skiftet mit sommerhusabonnement til sådan ét, jeg har
også anbefalet det til andre som et godt tilbud. Det fortryder jeg nu.

Jeg savner en forklaring på at prisen skal stige til det dobbelte kort
efter at man har haft kæmpereklamer med den lave månedspris - og så
endda samtidig med at de nedsætter priserne på deres andre
ADSL-abonnementer.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : je

Dato : 05-04-07 20:18

"Asbjorn Hojmark" skrev:
> Det er vel sådan set hele idéen med kampagner, at man i en begrænset
> periode sælger produktet til en lavere pris. Det burde ikke påkalde de
> helt store overraskelser.

Jamen, hallo!!! Det er squ da utilfredsstillende at de fordobler prisen
ganske få måneder efter!

> Hvad sagde de dengang, at normalprisen var?

Jamen, der var slet ikke tale om, at man som kunde gik ind i ordningen, til
en tidsbegrænset favorabel pris eller lignende. Det var _prisen_ (9 kroner i
abb. og 0,99 kr. pr. MB). De har selvfølgelig ret til efterfølgende at ændre
prisen (jvf. deres forretningsbetingelser ... bla bla bla), men at de
allerede gør de 4 måneder - og så tilmed med en 100%'s prisstigning - ja,
det er dæleme bondefangeri!

Fra : Mike

Dato : 05-04-07 20:56

> [...]
> prisen (jvf. deres forretningsbetingelser ... bla bla bla), men at de
> allerede gør de 4 måneder - og så tilmed med en 100%'s prisstigning - ja,

Luk nu røven dig tudefjæs. Hvis du har så dårlig økonomi, så opsig dog dit
abonnement - hvad fanden er problemet. Der er sku da ingen der tvinger dig
til at have produktet!!!

Fra : Jens G

Dato : 05-04-07 21:06

On Thu, 5 Apr 2007 21:56:18 +0200, "Mike" <no@no.no> wrote:

>Luk nu røven dig tudefjæs. Hvis du har så dårlig økonomi, så opsig dog dit
>abonnement - hvad fanden er problemet. Der er sku da ingen der tvinger dig
>til at have produktet!!!

Selv om jeg ikke selv kunne finde på at få sådan et abonnement, synes
jeg at kritikken af prisstigningen er helt OK.

Hvis du er uenig i det, kan du vel finde ud af at skrive det på en
pænere måde? Og selv du ville vel blive sur hvis dit abonnement skulle
stige til det dobbelte?

Fra : je

Dato : 05-04-07 21:07

"Mike" skrev:
> Luk nu røven dig tudefjæs. Hvis du har så dårlig økonomi, så opsig dog dit
> abonnement - hvad fanden er problemet. Der er sku da ingen der tvinger dig
> til at have produktet!!!

LOL Du er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Svar mig lige på følgende: Hvad ville du gøre, hvis din internet-udbyder
forhøjede prisen med 100% (kort tid efter de har "værget" dig, via en
kampagne). Vil du bare sige "Det var da ærgeligt ... Nå, men det har de jo
også bare lov til ... Jeg bruger gerne en masse tid på at kigge det
uigennemskuelige markede igennem for produkter/priser ... og jeg er da
naturligvis glad for alt det bøvl der er med at skifte internetudbyder ...".

Jeg ser frem til svar fra dig, Mike.

Fra : John

Dato : 05-04-07 21:29

je skrev:
> [...]
> naturligvis glad for alt det bøvl der er med at skifte internetudbyder ...".

Vi snakker 10 kroner her. Hvis min udbyder hævede prisen med 10 kr. om
måneden ville jeg næppe opdage det.
Under alle omstændigheder var det ikke noget jeg gad hidse mig op over.

Mig bekendt var det et introduktionstilbud, så det kan vel ikke komme
som et stort chock at TDC hæver priserne.

At en pris på 1,99 kr. pr. MB så er helt ude i hampen IMO er så en anden
side af sagen - jeg synes i forvejen de 0,99 kr. pr. MB var dyrt.

Hvis du skrev lidt om dit behov/forbrug var det nemmere at komme med
forslag til alternativer...

Mvh

John

Fra : Jens G

Dato : 06-04-07 07:25

On Thu, 05 Apr 2007 22:28:56 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

[...]
>Mig bekendt var det et introduktionstilbud, så det kan vel ikke komme
>som et stort chock at TDC hæver priserne.

Hvor står der at det var et introduktiostilbud?
De gange jeg har set introduktionstilbud, og andre kampagnetilbud, fra
TDC har der altid stået hvor længe det har gjalt og hvd prisen
derefter bliver.

>At en pris på 1,99 kr. pr. MB så er helt ude i hampen IMO er så en anden
>side af sagen - jeg synes i forvejen de 0,99 kr. pr. MB var dyrt.

Helt enig. Heldigvis er der da et loft for hvor dyrt det kan blive.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-04-07 15:50

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Helt enig. Heldigvis er der da et loft for hvor dyrt det kan blive.

Ja, det er så også det eneste hvor de har sænkes det... fra 299 til 279,- i
prisloft...
nu er man så allerede på prisloftet ved 130MB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-07 19:33

Bjarke Hansen skriver:

> Ja, det er så også det eneste hvor de har sænkes det... fra 299 til 279,- i
> prisloft...
> nu er man så allerede på prisloftet ved 130MB

Og ?

Du kan stadigvæk være ganske ubekymret for 139 kr/md.

Jeg ser ganske ikke problemet med forbrugsafregnet bredbåd. Folk vælger
det da selv.

Fra : Hans

Dato : 05-04-07 21:39

> [...]
> uigennemskuelige markede igennem for produkter/priser ... og jeg er da
> naturligvis glad for alt det bøvl der er med at skifte internetudbyder

'værget'?

Fra : je

Dato : 05-04-07 21:48

"Hans" <hans@susaa.xx>
> 'værget'?

"Værget" ... i overført betydning. Salgskampagnen gik ud på, at "værge"
modem-kunder, til at blive bredbånds-medlemmer. Kan du følge mig ...?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-04-07 22:04

je skrev:

> "Hans" <hans@susaa.xx>
>
> "Værget" ... i overført betydning. Salgskampagnen gik ud på, at
> "værge" modem-kunder, til at blive bredbånds-medlemmer. Kan du følge
> mig ...?

"Hverve"
Hans

Fra : nii@dot.invalid

Dato : 06-04-07 01:53

On Thu, 5 Apr 2007 23:04:08 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>"Hverve"

Skal man så ikke "værge" for sig når man får tilbudt et dårligt
produkt fra TDC

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-07 06:59

nii@dot.invalid skrev:

> Skal man så ikke "værge" for sig når man får tilbudt et dårligt
> produkt fra TDC

Så kan man jo ikke lave andet
Hans

Fra : je

Dato : 06-04-07 08:05

"Hans Paulin (6310)" skrev:
> "Hverve"

Aaarh', flueknepper

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-04-07 09:51

je skrev:

> Aaarh', flueknepper

Du har fuldstændig ret!
Hans

Fra : nii@dot.invalid

Dato : 06-04-07 12:23

Hold straks op med det svineri

Fra : Mik

Dato : 06-04-07 17:52

> [...]
> uigennemskuelige markede igennem for produkter/priser ... og jeg er da
> naturligvis glad for alt det bøvl der er med at skifte internetudbyder

Jeg ville ihvertfald ikke sidde mig til at tude offentligt, som visse andre
åbenbart gør. Jeg ville istedet skifte udbyder, eller vælge et andet produkt
hos den pågældende udbyder, der bedre matchede mit forbrug.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-04-07 16:28

je skrev den 05-04-2007 21:17:

> [...]
> prisen (jvf. deres forretningsbetingelser ... bla bla bla), men at de
> allerede gør de 4 måneder - og så tilmed med en 100%'s prisstigning - ja,

Du ved vist ikke hvad bondefangeri er for en størrelse!

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-04-07 17:40

In news:461666f4$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:

> Du ved vist ikke hvad bondefangeri er for en størrelse!

Undskyld, jeg kom vist til at trykke på "send" i stedet for "luk". Jeg
er ikke inde i diskussionen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats