Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
b-skat - hjælp!
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 04-04-07 08:48

Hej

I november 2006 lavede jeg min forskudsopgørelse for 2007. Der skulle jeg
betale b-skat pga noget firma og aktie noget (min revisor har styr på det)

B-skat raterne var 10 rater a 1502 kr. ialt = 15020 kr. Disse har jeg
betalt.

Jeg er efterfølgende kommet til flere penge og har derfor været inde og
ændre min forskudsopgørelse for 2007 for nogle dage siden.

Jeg satte min årlige indtægt op med 10.000 kr og årlige renteindtægter af
indestående op med 20.000 kr.

Nu har jeg så modtaget yderligere 6 b-skat rater af 2750 kr stk. ialt =
16500 kr.

Kan det virkelig passe at jeg skal betale så mange penge ekstra bare fordi
jeg har ændret min forskudsopgørelse med 30.000 kr?
Det er jo over halvdelen.

mvh
Rune

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 04-04-07 09:43

Rune Vestergaard skrev:
> [...]
> ændre min forskudsopgørelse for 2007 for nogle dage siden.
> Jeg satte min årlige indtægt op med 10.000 kr og årlige renteindtægter af

Undskyld jeg blander mig, men hvis du har renteindtægter der er sat op
med 20K, forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare benytter dig af at vente
med at indgive dén renteindtægt. Så havde du kunne nå at lave en
frivillig indbetaling senere, og tjene renter af skatten indtil den dato...

> [...]
> Kan det virkelig passe at jeg skal betale så mange penge ekstra bare fordi
> jeg har ændret min forskudsopgørelse med 30.000 kr?

Jeps. Fradraget er jo udnyttet på din allerede registrerede indkomst, så
mellem- og evt. topskat giver, desværre, det resultat... :'-(

Henrik V Blunck God Påske ----> www.blunck.dk/hilsen
Blogs: www.blunck.dk/blog - www.polblog.dk - www.blunck.dk/tjenfritid
Hillary for President? No way! - www.blunck.dk/politics/clinton