"Light" sodavand
Fra : Morten Larsen

Dato : 04-04-07 18:07

Hey Gruppe.

Spekulerede lidt over disse light sodavand... hvor stor en andel af markedet
har de egt efterhånden, og er andelen mon stigende?

Jeg drikker selv i videst muligt omfang "light" med en blanding mellem Pepsi
MAX og Lemon, Coke Light og Zero. Hvad med jer?

Er der iøvrigt en der kan fortælle mig forskellen på Coke Light og Zero,
udover smagen? Er Light mon på vej ud af markedet, som vi så det med Sprite
Light?

Personligt er jeg meget ked af at den koffeinfrie Coke light er røget ud
igen. Danskerne har øjensynligt ikke den frygt for koffein som så mange
andre!?!

Undrer mig også over Dr. Peppar som er een af mine favoritter. Carlsberg
lancerede den for vel et halvt år siden i en såkaldt "less sugar" udgave.
Den version findes hverken i DK længere eller andre dele af Verden. Finder
light versionen i USA fremragende, men suk.... den kommer nok ikke her.

Mange gode påskehilsner til alle,

Morten

Fra : Hauge

Dato : 04-04-07 18:20

Hejsa
Morten Larsen wrote:
> Jeg drikker selv i videst muligt omfang "light" med en blanding
> mellem Pepsi MAX og Lemon, Coke Light og Zero. Hvad med jer?

Jeg undgår for så vidt light-vand, da de for mig smager utroligt metalisk,
og eftersmagen er rædsom.
Synes det er synd at Sweppes, efter hvad jeg finde ud af, kun har
sukkerreducerede versioner af deres vand, da de er udrikkelige efter min
mening, i forhold til deres normale udgaver.

> Personligt er jeg meget ked af at den koffeinfrie Coke light er røget
> ud igen. Danskerne har øjensynligt ikke den frygt for koffein som så
> mange andre!?!

Nej danskerne har vel ikke en sygelig trang til at tro at alt er giftigt.

> Mange gode påskehilsner til alle,

Lige over.

Mvh Hauge

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-04-07 20:17

> [...]
> sukkerreducerede versioner af deres vand, da de er udrikkelige efter min
> mening, i forhold til deres normale udgaver.

Hmmm.... den metaliske smag må udbygges....Er de SÅ slemme? Kan faktisk
ikke huske hvornår jeg sidst jeg smagte en sukkerholdig cola.

Mht Sweppes, er det vel det samme problem som jeg beskrev omkring Dr
Peppar... fandtes kun i en sukker reduceret udgave her. Den smagte sørme
heller ikke specielt godt!!! Håber da at Sweppes kommer på markedet med både
alm og light version istedet for denne underlige "sukker reducerede"

> Mvh Hauge

Kh,

Morten

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-04-07 09:32

Morten Larsen <mernstrand@despammed.com> wrote:

> [...]
> heller ikke specielt godt!!! Håber da at Sweppes kommer på markedet med både
> alm og light version istedet for denne underlige "sukker reducerede"

Da jeg fik diabetes gik jeg på jagt efter min favorit-vand: Sweppes
Indian Tonic i en sukkerfri udgave.
Jeg startede selvfølgelig med at spørge omkring og endte hos Danisco,
som importerer Sweppes. Der er ingen sukkerfri Tonic.
Så var jeg på musiktur i Frankrig, og hos et supermarked stod der så
sandelig Sweppes Indian Tonic, sukkerfri, med kunstigt sødestof. Den
tørstende vandrer i ørkenen.....
Forespørgsel til Sweppes, London, gav til svar, at omtrent samtlige
Sweppes produkter laves i en light-udgave....så det er altså kun et
spørgsmål om at Danisco vil importere dem. En forklarende forespørgsel
til Danisco gav kun følgende svar: Vi har ingen planer om at importere
light-udgaver. (punktum!)

Det er da noget .........
Mvh
Erling

Fra : Max

Dato : 04-04-07 20:24

Hej Morten

> Mange gode påskehilsner til alle,

I lige måde, tag en påskebryg og glem de der sofavand,
light eller ikke gør ingen forskel på det sprøjt :)

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-04-07 11:36

"Morten Larsen" <mernstrand@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Personligt er jeg meget ked af at den koffeinfrie Coke light er røget ud
> igen. Danskerne har øjensynligt ikke den frygt for koffein som så mange

Jeg tror ikke på at koffein er så farligt som man tilsyneladende gør meget
ud af at påstå i USA.
Selvfølgelig kan man få for meget, men den dårlige mave af for meget stærk
kaffe skyldes altså bl.a. æblesyren som kaffe også består af.
Mange voldsomme weekendhovedpiner tilskrives koffein. Mange drikker tonsvis
af kaffe på arbejdet men ikke hjemme, det hævner sig i weekenden især om
lørdagen. Om søndagen er de fleste abstinensgener væk og om mandagen kan man
starte på en frisk med koffein. Hvis man reducerer kaffeindtaget om
torsdagen og fredagen og husker at drikke bare en enkelt kop kaffe om
lørdagen er der ingen gener.
Koffein er det hurtigst virkende opkvikkende stof og det stof der hurtigst
efter et overforbrug forsvinder igen og det skaber ingen trang til fortsat
brug.
Hov, var det ikke Cola vi bl.a. har i tråden? Nå men koffein er altså
koffein uanset om det er i kaffe eller kola.
En smart og sikkert ulovlig virkning af kaffe er at man skal drikke et par
kopper før træning i skydning. Det gør det lidt vanskeligere at ramme plet
igen og igen. Ved turneringen undlader man så at drikke kaffen før
skydningen og det skulle øge chancen for at vinde. Kaldes vistnok omvendt
doping.
mvh
Jørgen

Fra : Anders

Dato : 06-04-07 07:36

"Morten Larsen" skrev:

> Spekulerede lidt over disse light sodavand... hvor stor en andel af
> markedet har de egt efterhånden, og er andelen mon stigende?

Aner ser ikke.

> Jeg drikker selv i videst muligt omfang "light" med en blanding mellem
> Pepsi MAX og Lemon, Coke Light og Zero. Hvad med jer?

Drikker stort set kun Coca Cola, Coca Cola Zero (genianlt produkt), Faxe
Kondi og Faxe Kondi light.

> Er der iøvrigt en der kan fortælle mig forskellen på Coke Light og Zero,
> udover smagen? Er Light mon på vej ud af markedet, som vi så det med
> Sprite Light?

Har ladet mig fortælle at der ingen forskel er ud over smagen.

> Personligt er jeg meget ked af at den koffeinfrie Coke light er røget ud
> igen. Danskerne har øjensynligt ikke den frygt for koffein som så mange
> andre!?!

Savner ikke den koffeinfrie-

> [...]
> light versionen i USA fremragende, men suk.... den kommer nok ikke her.

Dr. Peppar... Burde aldrig ha' fået opholdstilladelse i DK. Smager af
BADR....

> Mange gode påskehilsner til alle,

Takker og i lige måde.

Anders

Fra : David Schjelde

Dato : 06-04-07 07:49

Anders skrev:

> Har ladet mig fortælle at der ingen forskel er ud over smagen.

Har hørt fra en i reklame branchen at den målrettet mænd, da disse ikke
drikker light i nær sammen omfang som kvinder

mvh
david

Fra : Jørgen Hess

Dato : 06-04-07 12:01

"David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Har hørt fra en i reklame branchen at den målrettet mænd, da disse ikke
> drikker light i nær sammen omfang som kvinder
>
> mvh
> david
Prøvede at teste cola light og zero. Bilder mig ind at skummet opfører sig
lidt anderledes, mere fyldigt, i zero end i light. Muligvis lidt mere
kulsyre sammen med lidt tapetklister i zero for at give en sukkerfyldig
fornemmelse.
mvh
Jørgen

Fra : Torben

Dato : 07-04-07 08:10

"David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote in message

> Har hørt fra en i reklame branchen at den målrettet mænd, da disse ikke
> drikker light i nær sammen omfang som kvinder

Har jeg også hørt - der skulle desuden ikke være megen forskel på Zero og
Light (udover indpakningen naturligvis).

Og jo, den er faktisk OK.

mvh
Torben

Fra : Mikey78

Dato : 06-04-07 08:48

"Morten Larsen" <mernstrand@despammed.com> wrote in

> [...]
>
> Jeg drikker selv i videst muligt omfang "light" med en blanding mellem
> Pepsi MAX og Lemon, Coke Light og Zero. Hvad med jer?

Hej med dig.

Hjemme hos os drikker vi udelukkende light-produkter, og vi holder os til
Fanta light, Sprite Zero og... Pepsi light.
Den kan desværre kun købrs i Tyskland, men smager efter min mening bedre
end nogen af de andre alternativer.
Jeg kan kun anbefale den.

Mikey

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 06-04-07 20:15

Hej,
ja, jeg ved ikke noget om fordelingen light/zero - og "almindelig". Men
herhjemme drikker vi næsten kun light.

Vi plejer altid at have en kasse med Harboe Cola Light og Appelsin. De er
ret gode efter vores smag - sådan til dagligt. Generelt synes jeg at
udvalget af sodavand her i DK er lille. Ellers er mine favoritter SpriteZero
og div. Fanta-versioner. Der er flere "sjove" Fanta i Sverige.

Jeg tåler desværre ikke koffein så jeg er MEGET ked af at den koffeinfri
udgave af cola er væk. Jeg var glad for en stund, hvor jeg "hamstrede" når
jeg var i Sverige, men nu er det også slut der. Øv.

Jeg er glad for at man nu kan vælge SpriteZero på bla. McDonald så der er et
koffeinfrit/sukkerfrit alternativ - for det er lidt kedeligt med vand til
junk food

--
Ulla

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-04-07 15:15

Morten Larsen wrote:
> Hey Gruppe.
>
> Spekulerede lidt over disse light sodavand... hvor stor en andel af markedet
> har de egt efterhånden, og er andelen mon stigende?
[...]

Jeg så denne her på TV2s nyhedswebsite, og så kom jeg i tanker om at jeg
havde set dit indlæg:
< http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6616320.html >

--
Peter Knutsen