The Fountain ( ingen spolier )
Fra : Peter Heide

Dato : 04-04-07 21:22

Fik premiere i dag

http://www.imdb.com/title/tt0414993/

Bortset set fra at der er gået mode i at skuespiller skal stor-
flæbe ,er det rigtig fin film. Men de dér tudeture som ligesom
er blevet obligatoriske (efter Tom Cruise præstation i Magnolia)
er lidt anstrengende, og selvfølgelig skal Hugh Jakeman også
igennem, så tårene triller ned af kinderne. Åh så følsomt !

Filmen er instrueret af Aronofsky som har lavet en lille sjat
film af højt kvalitetet : Pi, Requiem for a Dream og et par stykker
som jeg ikke har set.

Musik og billede er lidt af et trip. Historien er måske en lille smule
forvirrende: alle de 3 sideløbende historier skulle gå op i en
højere enhed i slutningen, den fangede jeg ikke ,ikke fordi jeg
sov , MEN alligevel havde jeg en kraftig ide om hvad pointen var.
Og den skal jeg nok ikke komme med hér.

Jeg syntes at The Fountain er ret unik. Jeg har svært ved at hvilke
film der sammenlignes med den og det er en kvalitet i sig selv.

Jeps. jeg kan godt lide at give karakterer; og denne får
4 påskeæg ud 6 og en ½ i nakken ialt = 4½ æg

God Påske

Fra : Mr. D

Dato : 04-04-07 21:49

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flæbe ,er det rigtig fin film. Men de dér tudeture som ligesom
> er blevet obligatoriske (efter Tom Cruise præstation i Magnolia)

Nope! Mel Gibson i Lethal weapon

simon

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-04-07 23:54

Bemærk Spoiler!

Jeg fik heller ikke fat i pointen.
Jeg har hørt fra flere steder, at filmen følger en udødelig person over
999 år. Hvis dette skulle passe, skulle hovedpersonerne i de tre
historier være den samme. Jeg kan følge, at ham fra nutiden og ham fra
fremtiden er den samme - ham fra nutiden løser (efter filmens slutning)
livets gåde, og tager i frentiden ud i rummet for at redde sin elskede,
som han har mumificeret op ad det træ, han såede i haven i slutningen af
filmen.
Men hvordan kan ham fra fortiden være den samme? Filmen ender, så vidt
jeg kan se, da med at han dør, fordi at livets vand viser sig at få
planter til at vokse ud af ham...?

-Rune

Fra : XNews-user

Dato : 05-04-07 09:36

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev:

> Bemærk Spoiler!

Og vi fortsætter med at spoile.

> Men hvordan kan ham fra fortiden være den samme?

Det er han heller ikke. Han er den fortælling som konen har skrevet.
Bemærk, det er ikke kun "ham", der er med i den historie. Dronningen
"spilles" af konen.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-04-07 11:45

On 5 Apr., 10:35, "XNews-user" <f...@elsker.invalid> wrote:

> Og vi fortsætter med at spoile.

> Det er han heller ikke. Han er den fortælling som konen har skrevet.
> Bemærk, det er ikke kun "ham", der er med i den historie. Dronningen
> "spilles" af konen.

Filmen handler jo om at man ikke skal være ked af døden. Konen er
kræftsyg, og manden insisterer på at redde hende. Men til sidst finder
han ud af at hun havde ret, og man ikke skal forsøge at undgå døden,
for den er naturlig. Men ja, det er fortalt på en frygtelige
forvirrende og prætentiøs måde.

Jeg er personligt ikke enig i filmen budskab. Jeg synes det ville være
fedt nok med udødelighed.

- Tue

Fra : ASKF

Dato : 12-04-07 03:08

Tue Sørensen ytrede sig i
<1175769922.858627.65810@w1g2000hsg.googlegroups.com> med dette:

> [...]
>forvirrende og prætentiøs måde.
>
>Jeg er personligt ikke enig i filmen budskab. Jeg synes det ville være

Du bør vist se "Hvem springer kineserne for"
(http://www.imdb.com/title/tt0090728/) for at forstå at udødlighed ikke
er af det gode, hvis kroppen for lov at ældes

Næste gang du ønsker dig udødlighed så husk at gøre det i Highlander
stil, der bevarer du ungdommen og har mulighed for at tage livet af dig
selv, hvis du skulle blive træt af livet efter et par tusinde år ;-P
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Tue Sørensen

Dato : 13-04-07 18:42

On 12 Apr., 04:07, ASKF <nos...@askf.dk> wrote:
> [...]
> (http://www.imdb.com/title/tt0090728/) for at forstå at udødlighed ikke
> er af det gode, hvis kroppen for lov at ældes

Det bliver vi flere om at bestemme! Men god film, i øvrigt. Har den på
DVD.

> Næste gang du ønsker dig udødlighed så husk at gøre det i Highlander
> stil, der bevarer du ungdommen og har mulighed for at tage livet af dig
> selv, hvis du skulle blive træt af livet efter et par tusinde år ;-P

Da jeg er verdens største Highlander-fan kunne jeg sandelig heller
ikke drømme om andet!

- Tue

Fra : ASKF

Dato : 13-04-07 22:08

Tue Sørensen ytrede sig i
<1176486101.926873.299670@b75g2000hsg.googlegroups.com> med dette:

>Det bliver vi flere om at bestemme! Men god film, i øvrigt. Har den på
>DVD.

Jeg havde den på VHS, men har ikke fået købt den på DVD endnu, den skal
dog genkøbes.

>Da jeg er verdens største Highlander-fan kunne jeg sandelig heller
>ikke drømme om andet!

Gælder din begejstring virkelig alle filmene?